Ganske uinteressert i bil, selv om jeg mislykket forsøkte å bli bilentusiast for noen år siden...

Bilen jeg har nå er en Hyundai Elantra 1.6 med 90HK, 2004 mod., som jeg ga 29000,- for, ferdig reg. i 2018 med 73K på telleren, hos forhandleren som solgte bilen som ny i 2004. Alle servicer fulgt. Samme med PKK pålagte utbedringer.
For øvrig 106K på tellerverket i dag.
I løpet av mitt eierskap har jeg måttet bytte et par (bytte)bremsekalipre, bremseklosser, håndbrekkvaiere og lyspærer.
I tillegg en frivillig "halv" service (høyeste kostnad så langt) da jeg fant det best å bytte reg.rein og girolje pga. kjørelengde og alder. Og en Fluid Film understellsbehandling til 2900,- kr. samme år som jeg kjøpte bilen.
Dette kostet jo noen tusenlapper, men jevnt fordel, knapt merkbart på lommeboka.
Totalt sett ikke spesielt avskrekkende i løpet av disse årene fra 2018 til 2023.
For meg, uinteressert i bil som jeg er, helt fint,
For andre med helt annet nivå på bilinteressen, ganske utålelig og helt uforståelig, ganske sikkert

Litt annerledes for egen del når det gjelder MC, skal innrømmes...

Men for mange andre er det helt sikkert helt OK å tenke mer fornuftig budsjett når det gjelder MC.
Som å gå til innkjøp av en MC med høy km.stand, men hvor det samtidig er utført jevnlig service etter boka.