Iris sin logg
-
- Innlegg: 366
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Iris sin logg
Er vel ikke helt uvanlig at det er lang ventetid på denne tiden av året, "alle" skal ha syklene sine på veien samtidig og da blir det masse servicer og nye dekk, og ev. uttak fra vinterlagring for de aktørene som driver med det i tillegg til verksted- og/eller forhandlerdrift.
Når det er sagt så er 3-4 uker litt mer enn hva jeg personlig har vært borti, men det er kanskje hakket mindre trykk her ute på "landet".
Syns fortsatt det høres litt merkelig ut at verkstedet skal avgjøre om det blir reperasjon eller ikke, dette er da vanligvis noe forsikringsselskapet bestemmer? Men dette er kanskje noe spesielt opplegg hvor verkstedet har dialogen direkte med forsikringsselskapet for deg og at det de egentlig mener er at forsikringsselskapet avgjør, men beskjeden kommer fra verkstedet.
Eller kanskje det igjen bare er oss her på "landet" som har avvikende rutiner hvor forsikringstaker har dialog med forsikringsselskapet og får beskjed direkte fra de om skadet sykkel blir kondemnert eller ikke, dog etter at verksted har taksert skaden og sendt beløpet til forsikringsselskapet...
Når det er sagt så er 3-4 uker litt mer enn hva jeg personlig har vært borti, men det er kanskje hakket mindre trykk her ute på "landet".
Syns fortsatt det høres litt merkelig ut at verkstedet skal avgjøre om det blir reperasjon eller ikke, dette er da vanligvis noe forsikringsselskapet bestemmer? Men dette er kanskje noe spesielt opplegg hvor verkstedet har dialogen direkte med forsikringsselskapet for deg og at det de egentlig mener er at forsikringsselskapet avgjør, men beskjeden kommer fra verkstedet.
Eller kanskje det igjen bare er oss her på "landet" som har avvikende rutiner hvor forsikringstaker har dialog med forsikringsselskapet og får beskjed direkte fra de om skadet sykkel blir kondemnert eller ikke, dog etter at verksted har taksert skaden og sendt beløpet til forsikringsselskapet...
Re: Iris sin logg
Slik jeg forstår det kan ikke forsikring avgjøre om det blir reparasjon eller ikke, før verkstedet undersøker flere mulige feil. Det jeg tok bilde av og sendte til forsikringen kan kun være overflateskader. Og jeg mente altså at de informerer forsikringsselskapet om alle mangler slik at de kan ta valget, ikke at verkstedet avgjør om det blir reparasjon.kaLARSnikov skrev: 09 mai 2023, 12:03 Syns fortsatt det høres litt merkelig ut at verkstedet skal avgjøre om det blir reperasjon eller ikke, dette er da vanligvis noe forsikringsselskapet bestemmer? Men dette er kanskje noe spesielt opplegg hvor verkstedet har dialogen direkte med forsikringsselskapet for deg og at det de egentlig mener er at forsikringsselskapet avgjør, men beskjeden kommer fra verkstedet.
Eller kanskje det igjen bare er oss her på "landet" som har avvikende rutiner hvor forsikringstaker har dialog med forsikringsselskapet og får beskjed direkte fra de om skadet sykkel blir kondemnert eller ikke, dog etter at verksted har taksert skaden og sendt beløpet til forsikringsselskapet...
Problemet blir om det blir reparasjon og 3-4 uker ventetid igjen, siden de må bestille deler...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Iris sin logg
Dette handler om verkstedets erfaring. Jeg driver selv en del med taksering av skadesykler på verkstedet hos oss, og jeg ser ganske tidlig om repkost og sykkelens verdi som ferdig reparert er på kollisjonskurs.
Trolig har verkstedet sett at delepris og antatt tidsforbruk for reparasjon blir nær sykkelens verdi ut i fra den erfaring de har.
Men de legger uansett inn taksten så riktig som de kan, så blir det selskapets avgjørelse til slutt.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Trolig har verkstedet sett at delepris og antatt tidsforbruk for reparasjon blir nær sykkelens verdi ut i fra den erfaring de har.
Men de legger uansett inn taksten så riktig som de kan, så blir det selskapets avgjørelse til slutt.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Iris sin logg
Men Iris har flere valg når saken er ferdigbehandlet.
Hun kan velge en løsning med et kontantoppgjør i tillegg til å beholde sykkelen. Så kan hun bruke kontantoppgjøret som hun selv vil, til f eks å reparere det som er mest nødvendig.
Brukes denne løsningen får hun utbetalt en sum uten mva. Når hun så har kjøpt inn deler og kanskje leid inn et verksted for å reparere, kan hun sende inn kvitteringene og få utbetalt mva ihht disse.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Hun kan velge en løsning med et kontantoppgjør i tillegg til å beholde sykkelen. Så kan hun bruke kontantoppgjøret som hun selv vil, til f eks å reparere det som er mest nødvendig.
Brukes denne løsningen får hun utbetalt en sum uten mva. Når hun så har kjøpt inn deler og kanskje leid inn et verksted for å reparere, kan hun sende inn kvitteringene og få utbetalt mva ihht disse.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Re: Iris sin logg
Betyr dette at jeg kan heller velge å selge sykkelen i det tilfellet, og legge til penger for å kjøpe en annen sykkel? Jeg har egentlig ikke lyst å styre så mye med dette, spesielt nå, siden vi skal flytte i juli. Verkstedet kommer fram til sykkelen i starten av juni, og da er det under en måned igjen... det blir mye styr å frakte sykkel til Bergen under flytting, bare for å sende den til et annet verksted...kjellv skrev: 09 mai 2023, 16:47 Hun kan velge en løsning med et kontantoppgjør i tillegg til å beholde sykkelen. Så kan hun bruke kontantoppgjøret som hun selv vil, til f eks å reparere det som er mest nødvendig.
Brukes denne løsningen får hun utbetalt en sum uten mva. Når hun så har kjøpt inn deler og kanskje leid inn et verksted for å reparere, kan hun sende inn kvitteringene og få utbetalt mva ihht disse.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Iris sin logg
Ja det er riktig forstått.iris skrev: 09 mai 2023, 19:08Betyr dette at jeg kan heller velge å selge sykkelen i det tilfellet, og legge til penger for å kjøpe en annen sykkel? Jeg har egentlig ikke lyst å styre så mye med dette, spesielt nå, siden vi skal flytte i juli. Verkstedet kommer fram til sykkelen i starten av juni, og da er det under en måned igjen... det blir mye styr å frakte sykkel til Bergen under flytting, bare for å sende den til et annet verksted...kjellv skrev: 09 mai 2023, 16:47 Hun kan velge en løsning med et kontantoppgjør i tillegg til å beholde sykkelen. Så kan hun bruke kontantoppgjøret som hun selv vil, til f eks å reparere det som er mest nødvendig.
Brukes denne løsningen får hun utbetalt en sum uten mva. Når hun så har kjøpt inn deler og kanskje leid inn et verksted for å reparere, kan hun sende inn kvitteringene og få utbetalt mva ihht disse.
Når forsikringsselskapet har fått inn takstrapporten fra verkstedet vil de gjøre en vurdering om hva sykkelen din var verd før den ble skadet. Dette vurderes da mot hva det koster å reparere den. Normalt vil de innløse sykkelen dersom repkostnader er høyere enn 70-80% av sykkelens verdi.
Så er neste trinn å ble enig med deg som eier av sykkelen. De vil foreslå innløsning av sykkelen som er det mest vanlige. I en kaskoskade får du tilbud om en sum som erstatter det de mener sykkelen er verd, minus egenandel. Da blir sykkelen lagt ut for salg på auksjon der godkjente verksteder har anledning til å by. Private har ikke tilgang til å by på disse. Du slipper da å gjøre noe annet enn å underskrive en salgsmelding der du overlater eierskapet til forsikringsselskapet, og kan ta pengene og gjøre hva du vil med dem.
Er du ikke fornøyd med prisen du blir tilbudt, kan du argumentere for det og kanskje få ennå mer. Forsikringsselskapene ønsker å beholde deg som kunde, og ønsker å komme deg i møte dersom du ikke er fornøyd med oppgjøret.
Dette er ikke en kaskoskade, det er et innbrudd i et låst rom på privat eiendom. Jeg vet ikke hvilke forsikringer du har eller hva som står i avtalen. Men det finner du ut ved å lese i forsikringsvilkårene. Der står også hva som er egenandel.
Det beste hadde vært om banditten som gjorde innbruddet ble tatt og dømt for dette.
Lykke til Iris. Håper du får en løsning du blir fornøyd med. Håper også vi får vite hvordan det gikk til slutt, denne saken har nok interesse for mange av oss her inne. Alle oss andre kan plutselig stå i samme situasjon som deg, så takk for at du har skrevet så mye om dette.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7027
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Iris sin logg
Nylig utført service / servicehistorikk, dekk av nyere dato og evt øvrige reparasjoner som dokumenteres vil være gode argumenter som vil påvirke forsikringsoppgjør i positiv retning. Lykke til og håper du kommer godt ut av dette!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Iris sin logg
Takk for svar. Vi har delkasko fra If. Leste gjennom vilkårene og fant ikke noe særlig om erstatning ved tyveri/hærverk utenom "alt er dekket". Egenandel er 4000kr, som går greit, selv om den er ganske høy i forhold til verdien av sykkelen nåkjellv skrev: 09 mai 2023, 22:55 Lykke til Iris. Håper du får en løsning du blir fornøyd med. Håper også vi får vite hvordan det gikk til slutt, denne saken har nok interesse for mange av oss her inne. Alle oss andre kan plutselig stå i samme situasjon som deg, så takk for at du har skrevet så mye om dette.
Problemet er vel at de fleste ikke bruker MC som sitt primære transportmiddel, og ventetid kan derfor være høy med lite konkurranse mellom verksteder - hvis dette var bilskade ville jeg nok hatt mye raskere behandling av saken. Uten MC er jeg stranded og kan ikke kjøre der jeg driver med andre hobbyer, selv om jeg bor i midten av Oslo.
Vi har servicehistorikk, selv om sykkel er over 5 år gammel. Dekk er fra 2020. Vet ikke hvor mye det vil hjelpe med hærverkskade, men vi får se. Skaden som jeg nevnte forrige år ble aldri fullt utbedret, fikset bare bremsen som ble skadet av fallet.dypen skrev: 09 mai 2023, 23:44 Nylig utført service / servicehistorikk, dekk av nyere dato og evt øvrige reparasjoner som dokumenteres vil være gode argumenter som vil påvirke forsikringsoppgjør i positiv retning. Lykke til og håper du kommer godt ut av dette!
Jeg får oppdatere her om 3 uker, når verksted ser på sykkelen og vi evt får beskjed om noe fra forsikringsselskapet.
-
- Innlegg: 366
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Iris sin logg
Nja, ingen bedrift er tjent med dødtid, så jeg vil tro det eneste verkstedet potensielt kunne gjort her er å utsette andre kundetimer for å prioritere nettopp din sykkel.iris skrev: 11 mai 2023, 07:47 Problemet er vel at de fleste ikke bruker MC som sitt primære transportmiddel, og ventetid kan derfor være høy med lite konkurranse mellom verksteder - hvis dette var bilskade ville jeg nok hatt mye raskere behandling av saken.
I mitt stille sinn tenker jeg at det kanskje gjerne er litt motsatt og at jobber som ikke er forsikringssaker muligens får litt mer prioritet rundt omkring. Logikken min ligger i at i en forsikringssak så velges verksted til dels ut fra hvilke steder forsikringsselskapet har avtaler med (i min erfaring), mens øvrige timer er jo kunder som selv har oppsøkt nettopp det verkstedet fordi de ønsker å være kunder der. De vil man jo da passe litt på slik at de fortsetter å være kunde der, mens en "forsikringskunde" ikke nødvendigvis har så mye valg.
Uten at jeg skal si at dette er sannheten, det er kun ren spekulasjon fra min side. Man kan like gjerne argumentere for det motsatte og at forsikringskunder bør få super service slik at de kanskje blir faste, "frivillige" kunder i ettertiden.
Da jeg traff på et rådyr i fjor sommer så var alle verkstedvalgene steder jeg aldri har brukt før, så da ble det bare til at jeg tok det som var nærmest (og det var en del kilometer mellom alternativene her). Det gikk forsåvidt greit det, bortsett fra en god del uker venting siden det var midt i sommerferien og de måtte bestille deler fra utlandet, men jeg har aldri brukt de igjen siden da det er en drøss med andre verksteder som er nærmere både der jeg bor og der jeg jobber.
På overordnet nivå er jeg for øvrig ganske tilhenger av "førstemann til mølla" prinsippet, selv om det suger når det er fullt opp på favorittverkstedet flere uker frem i tid.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7027
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Iris sin logg
Skadejobber for forsikringselskap fra egen erfaring på verksted er å komme igang så fort som mulig og allerede første dag da det i starten ikke direkte tar mekaniker timer på gulvet. Det handler om ikke å plassere skadejobber på vent for så å oppdage tiden det tar å vente på deler og evt lakk. Få på plass omfang av skaden med takst, deler bestilles så raskt som mulig da det tar tid å få i hus, deler som evt må lakkeres (ikke leveres lakkkert) går rett til lakk. Det har mest sannsynlig gått noen dager innen alt dette er på plass og jobben kan ferdigstilles av mekaniker som kanskje allerede i forkant har raskt demontert noe slik att kundemottaker / verkstedansvarlig får sluttført takst med delebestilling etc.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Iris sin logg
Problemet er at det kun finnes ett, kanskje to verksted som er godkjent for en merke MC nærme deg. For biler har man masse valg, og alle må konkurrere med hverandre for å få inn kunder. Det samme gjelder for forsikringsskader - man kan velge det nærmeste, men om et annet verksted gjør jobben raskere og bedre så er det en no-brainer.kaLARSnikov skrev: 11 mai 2023, 09:15 Nja, ingen bedrift er tjent med dødtid, så jeg vil tro det eneste verkstedet potensielt kunne gjort her er å utsette andre kundetimer for å prioritere nettopp din sykkel.
Da jeg traff på et rådyr i fjor sommer så var alle verkstedvalgene steder jeg aldri har brukt før, så da ble det bare til at jeg tok det som var nærmest (og det var en del kilometer mellom alternativene her). Det gikk forsåvidt greit det, bortsett fra en god del uker venting siden det var midt i sommerferien og de måtte bestille deler fra utlandet, men jeg har aldri brukt de igjen siden da det er en drøss med andre verksteder som er nærmere både der jeg bor og der jeg jobber.
Er akkurat dette jeg tenker - de bruker tiden min på ingenting, om de til slutt skal reparere den. Jeg vil nok ikke ha tid til å reparere MC-en på det verkstedet om de venter 3 uker for å en gang få sett på den og evt bestille deler. Det ser ut som dette verkstedet spesifisk gjør skadebehandling og melding til forsikring dårlig, utifra google reviews.dypen skrev: 11 mai 2023, 10:11 Skadejobber for forsikringselskap fra egen erfaring på verksted er å komme igang så fort som mulig og allerede første dag da det i starten ikke direkte tar mekaniker timer på gulvet. Det handler om ikke å plassere skadejobber på vent for så å oppdage tiden det tar å vente på deler og evt lakk. Få på plass omfang av skaden med takst, deler bestilles så raskt som mulig da det tar tid å få i hus, deler som evt må lakkeres (ikke leveres lakkkert) går rett til lakk. Det har mest sannsynlig gått noen dager innen alt dette er på plass og jobben kan ferdigstilles av mekaniker som kanskje allerede i forkant har raskt demontert noe slik att kundemottaker / verkstedansvarlig får sluttført takst med delebestilling etc.
-
- Innlegg: 366
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Iris sin logg
Her på bygda har vi nok dessverre ikke så mye valg uansett xD Er man heldig så har man et merkeverksted i nærheten, men det er langt i fra alle merker innenfor rimelig avstand. Så har man så klart noen uavhengige (typ Mekonomen), men der har jeg personlig erfaring med at de rett og slett ikke evner å skru på hva som helst av merker og da bare henviser videre til et merkeverksted...iris skrev: 11 mai 2023, 13:16 Problemet er at det kun finnes ett, kanskje to verksted som er godkjent for en merke MC nærme deg. For biler har man masse valg, og alle må konkurrere med hverandre for å få inn kunder. Det samme gjelder for forsikringsskader - man kan velge det nærmeste, men om et annet verksted gjør jobben raskere og bedre så er det en no-brainer.
Da jeg hadde overnevnte rådyrtreff så var ingen av disse i umiddelbar nærhet et valg, de to nærmeste verkstedene som Gjensidige har avtale med var begge over to mil unna...
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Iris sin logg
iris skrev: 05 mai 2023, 15:05 VAR FAKTISK NOEN INNE PÅ VERKSTEDET HELE TIDEN, som dro på egen sykkel! Helt super service det her, altså. Sløser bort timer av tiden min nå.
Velkommen til voksenverden - en verden du kanskje trodde fungerte. Tenk at de sløkke typene fra ungdomsskolen er de samme som leder (skrekk og gru) bedrifter i voksenverden.iris skrev: 09 mai 2023, 11:53 Nå fikk jeg beskjed at det er minst tre ukers ventetid, for at de en gang får sett på sykkelen og avgjort om det blir reparasjon eller ikke... Ringte Snellingen, de sa 4 uker for det samme... Er dette vanlig eller?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Iris sin logg
Dette handler ikke bare om hvem som leder bedriftene. Det har også helt naturlige årsaker, og er svært vanlig. Tre uker ventetid på verkstedtime på et MC-verksted i sesong er langt fra uvanlig. Det er slett ikke i nærheten av rekord heller. 6-8 uker ventetid er faktisk også tilfelle noen steder og noen perioder.BjørnSover skrev: 17 mai 2023, 18:26iris skrev: 05 mai 2023, 15:05 VAR FAKTISK NOEN INNE PÅ VERKSTEDET HELE TIDEN, som dro på egen sykkel! Helt super service det her, altså. Sløser bort timer av tiden min nå.Velkommen til voksenverden - en verden du kanskje trodde fungerte. Tenk at de sløkke typene fra ungdomsskolen er de samme som leder (skrekk og gru) bedrifter i voksenverden.iris skrev: 09 mai 2023, 11:53 Nå fikk jeg beskjed at det er minst tre ukers ventetid, for at de en gang får sett på sykkelen og avgjort om det blir reparasjon eller ikke... Ringte Snellingen, de sa 4 uker for det samme... Er dette vanlig eller?
Det er slik at et MC-verksted kan vanligvis ikke ansette nok folk til å ta unna behovet i toppsesongen. De ville i så fall bli betydelig overbemannet utenfor sesong. Det finnes heller ikke gode MC-mekanikere som vil ha sesongarbeid. Arbeidere skal også ha ferie, og det er ikke anledning til å nekte arbeidere ferie i toppsesongen hvis det er det de vil ha. Derfor blir dette slik.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7027
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Iris sin logg
Bestilte time for bilen i går, seks uker ventetid og ikke noe kritisk så det går bra. Hadde vært verre hvis jeg måtte ha mc’n på verksted og ikke kunne bruke den før etter reparasjon.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1