denne manuelle måten å gjøre ting på er på grunn av de restriksjoner som er på kontakt mellom mennesker - og en del da blir manuelt selv om mulighetene hadde vært tilstede for å gjøre ting elektronisk. Men vi kan selv gjøre noe ved å ta kontakt.
KawaKjetil skrev: 05 mai 2021, 22:26Det er ganske utrolig at de velger å være så analog i 2020KåreDump skrev: 03 mai 2021, 08:50Samme her, og jeg får normalt ingen regninger i postkassa, alt er fiksa slik at jeg enten får de rett i nettbank/vipps eller på mail.KawaKjetil skrev: 26 apr 2021, 17:57 I fjor fikk jeg bunker med faktura etter mc turene, 1 i hver konvolutt.
Postkassa sjekkes KUN når jeg vet jeg har pakker uten pakkesporing på tur.
Endte opp med å betale dobbelt så mye i purregebyr som i fergetakster...![]()
Møkkasystem!!Det neste blir vel at de følger opp med å sende ved brevgiro i samme konvolutt
![]()
KawaKjetil skrev: 26 apr 2021, 19:34
Forskjell på i fjor og nå er at du nå kan ha autopassavtale på mc med de fordeler det gir (på samme måte som brikke), samt ferjekort der det kreves. Trenger ikke autopassbrikke da det taes bilde av skilt på mc uansett. Registrer motorsykkelens regnr i avtalen og tar med ferjekort til kr 50,- dersom en kjører slike samband.
Så per nå har en fått tilbake de fordelene en hadde på de gamle fergekortene, men til litt høyere forhåndsinnbetaling.