Du hadde en stund en SC-project eksos. Har du kvitta den?
Tanken slo meg at en KTM Freeride hadde vært artig på det fjelletToven skrev: 21 jun 2020, 11:32 Fine bilder! Herlig natur! Skulle vært en vei opp så jeg kunne nyte det fra mc'n![]()
![]()
Du hadde en stund en SC-project eksos. Har du kvitta den?
Ah! SkjønnerFsva skrev: 21 jun 2020, 13:11Tanken slo meg at en KTM Freeride hadde vært artig på det fjelletToven skrev: 21 jun 2020, 11:32 Fine bilder! Herlig natur! Skulle vært en vei opp så jeg kunne nyte det fra mc'n![]()
![]()
Du hadde en stund en SC-project eksos. Har du kvitta den?![]()
Jeg har fortsatt SC-potta. Den ble tatt av for rengjøring og bytte av rusten eksos-klemme for noen uker siden. Da jeg så at C-klipsen til dB-killeren var borte monterte jeg standard-potta, i påvente av ny C-klips. Vil ikke miste dB-killeren på kjøretur. Når har standard-potta vært på en stund, og jeg synes egentlig det er litt deilig med litt mindre lyd. SC-potta får nok derfor ligge på hylla en stund til.
Det blir minst en tur i august for å sjekke ut huset som søstern og typen har kjøpt i Heistad/Skjelsvik-området, der et bra utgangspunkt for en Telemarks-tur.Toven skrev: 21 jun 2020, 13:36 Ah! Skjønner![]()
Gi lyd om du beveger deg mot Telemark en tur i sommer da![]()
Høres ikke akkurat ut som et spesielt trivelig møte med SVV, nei...Fsva skrev: 27 mai 2023, 19:44 Her er bildet av sykkelen på teknisk kontroll hos SVV i 2017, med disse speilene og hendlene påmontert.
Gikk litt fort i svingene, men nå er bildet offentlig.AJ skrev: 27 mai 2023, 19:48Høres ikke akkurat ut som et spesielt trivelig møte med SVV, nei...Fsva skrev: 27 mai 2023, 19:44 Her er bildet av sykkelen på teknisk kontroll hos SVV i 2017, med disse speilene og hendlene påmontert.
https://www.flickr.com/photos/34654979@ ... 9/sizes/o/![]()
For øvrig får jeg ikke opp bildet siden man må være innlogget for å få sett det...
Speilene ser ikke ut til å tilfredstille lovverket, uansett hvordan de er montert. Jeg ser ingen grunn til å krangle på dette og kommer til å vise sykkelen med de speilene som den ble levert med. Kontrolltimen kan tas hos SVV eller autorisert verksted, da går pengene mine til AMD eller AGM om prisen ikke er mye høyere der.BjørnSover skrev: 28 mai 2023, 11:57 Jeg vet ikke om syv tar gebyr for fremvisning (regner med det). Men om alt er ok, burde det ikke bli gitt gebyr. Men da har folk til til å sette mc tilbake til ‘godkjent’ tilstand uansett…
Det beste var om de som kontrollerte på veiene faktisk hadde kunnskap om alt som stod i den tykke boken
Det var kun slip-on eksos som ble påført i vognkortet den gangen, jeg tviler på at SVV hadde fokus på speil og hendler den gangen.Arvidnesse skrev: 27 mai 2023, 23:30 Har du vist sykkelen med dette utstyret hos vegvesenet så har de mes trolig bilder av dette i arkivet. Da er det bare til og kjøre den ut og få den godkjent.
Skulle vært unødvendige, men av og til treffer du skikkelige drittsekker
Det kan hende du har rett i at SVV trapper opp kampen mot ulovlige motorsykler. Vi har en viss egeninteresse av at ekstremt bråkete sykler fjernes fra veiene og ekstrautstyr er skikkelig testet og kommer med sertifikat.FredrikE24 skrev: 28 mai 2023, 10:54 Etter mange års fred og ro fra SVV på utekontroll, så tror jeg nok dette trappes opp fremover, da det er mye fokus på ulykkesstatistikk for tiden. Så tror jeg også håndheving av regelverk for alle detaljer som standstøy, bremseslanger, hendler, skiltvinkel osv. Blir mer rigid. Er det mistanke, så er det inn på visning.
Det er ikke helt tyske/østerriske tilstander her enda heldigvis. Hendlene kunne gitt deg kjøreforbud der nede.