Norsense skrev: 07 mar 2025, 15:50
5600 med rubbel og bit på finn i dag. I går hadde vi tosifret antall grader mesteparten av dagen lokalt og vårslippet på finn.no er i gang(?). Blir det noen overraskelser i markedet i år? Biter rentenivået? Kommer det en Trump-effekt for Harley? Er dette det store året for kineserene? Har sett noen gode kjøp på overliggere. Kan det påvirke prisnivået på brukte sykler? Artig å følge med!
Selv tror jeg Triumph kommer til å gjøre det bra med flere av modellene sine i '25. Har også tro på Royal Enfield, ser ut til å surfe på en retro og nostalgibølge.
Kan hende at flere også kommer til at BSA GoldStar 650 er nettopp den sykkelen de vil ha i 2025, siden retrotrenden kan se ut til å være på stigende for tiden.
Harley-Davidsom er jeg ganske sikker på kommer til å fortsatt slite i det norske markedet i år. Samme med Indian
Er spent på KTM, som jo sliter i motbakke...
Moto Guzzi? Usikker...
Men de kan overraske om det får sving på ting med oppgraderte V85TT Travel, men kan
kanskje miste noen potensielle retrointeresserte med sin litt for moderne oppgradering av V7 850 Special...
Nye Stelvio og Mandello V100 ser så langt ikke ut til å ha slått an her i landet.
Ducati, Aprilia og MV Agiusta... Hm

Kan overraske, men neppe noen storselgere fra disse.
Husqvarna, og da kanskje spesielt Norden 901, kan muligens få et lite tilbakeslag grunnen KTM-problemene...
Japanske sykler; Honda vil fortsatt være et valg for svært mange. Honda har jo vørt kjent for god kvalitet i lang, lang tid. Noe trause sykler, men fungskonelle og altså med god og pålitelig kvalitet.
Samme kan nok sies om de tre andre fra Japan.
Den store spenningen for 2025 knytter seg nok spesielt til de nye kinesiske merkene med Voge i spissen, tett fulgt av CF Moto.
Flere av modellene seg bra ut, har mye utstyr som standard og er tildels vært prisgunstige.
Og til slutt; BMW GS lokomotivet vil helt sikkert holde stø kurs uten nevneverdig bruk av bremsene også i 2025...
