mekkern skrev: 07 jun 2023, 21:53 eller en liten rejustering...litt lengre tid men synes verdt det..https://www.google.com/maps/dir/Skien/V ... ?entry=ttu

mekkern skrev: 07 jun 2023, 21:53 eller en liten rejustering...litt lengre tid men synes verdt det..https://www.google.com/maps/dir/Skien/V ... ?entry=ttu
Suleskar er ikje no must for meg, da har kjørt den 3-4 ganger selv, så den kan utgå. Bortsett fra det blir ruten som lagt ut, men med endringene til Olav K og Knuppen.AJ skrev: 07 jun 2023, 21:42 Hm...![]()
Kjenner at det kribler aldri i så lite i kroppen for å komme seg ut på årets første langtur på MC, så kanskje det kan la seg gjøre å slå seg sammen med @ErikW i år også ?
Blir i så fall tredje året på rappen, det :) .
Men gjerne unngå Suleskardvedien...
Selv om det ikke er noe jeg absolutt må unngå. Har bare kjørt her litt for mange ganger og foretrekker faktisk heller rv. 42 hvor kjøringen som oftest går jevnere og finere driv enn over Suleskard.
Tenkte tanken å ta kontakte med dere der jakjellv skrev: 07 jun 2023, 21:43Jeg er HELT enig med deg, begge forslag! Her gjelder det å få med seg de fineste veiene og største opplevelsene.Knuppen skrev: 07 jun 2023, 13:50 Hei
Kjørte en del av denne ruten i 2020 så har 2 forslag til endringer.
Del 1: Ta av til RV13 rett etter Vindsvik mot Sandsfjordbrua og videre mot Sauda. Kjør 520 over mot Røldal. Var en fantastisk flott tur over fjellet.
Del 2: Etter Molde så kjør mot Bud. En liten perle ute ved havet. Kjør så Atlanterhavsveien fra Bud.
K
Veien fra omtrent Sandsfjordbrua og nesten til Sauda er kanskje den morsomste asfalterte vei jeg har kjørt, anbefalt av @Olav K da jeg kjørte nordover vestlandet i 2018. Likeså 520 opp til Røldal.
Atlanterhavsveien starter i Bud og går helt til Kristiansund. Ikke gå i samme fella som de fleste gjør, da blir du skuffet. Atlanterhavsveien er så mye mer enn disse bruene det tar bare 5 minutter å kjøre. Egentlig vil jeg anbefale deg å fortsette kystruten din fra Kristiansund den nordlige ruta over Tustna og Aure til Kyrksæterøra. Er du heldig med været så ta deg tid til en tur ut på Smøla også.
Vurder også dette fylkes siste turistattraksjon, Nordøyvegen. Fra Ålesund kan du drive øyhopping med bruer og tuneller langs en rekke øyer ytterst mot havet nordover til Finnøya. Derfra fergecruise til Ona og innover mot fastlandet til Aukra og ankommer Molde fra vest. Vurder det.
https://www.fjordnorway.com/no/attraksj ... -nordoyane
Jeg håper du tar kontakt når du nærmer deg Molde, kanskje vi kunne treffes i forbifarta. Passer det slår jeg gjerne følge et stykke. Jeg bor et par mil øst for Molde, og @Audi Mannen bor i Kristiansund. Han er minst like glad som jeg i å treffe forummedlemmer![]()
Kan så absolutt anbefale Sauda-Røldal, har kjørt der hvert år etter ,eller før våre treff.Knuppen skrev:Hei
Del 1: Ta av til RV13 rett etter Vindsvik mot Sandsfjordbrua og videre mot Sauda. Kjør 520 over mot Røldal. Var en fantastisk flott tur over fjellet.
Del 2: Etter Molde så kjør mot Bud. En liten perle ute ved havet. Kjør så Atlanterhavsveien fra Bud.
K
Ja dette ser bra ut.ErikW skrev: 07 jun 2023, 20:27Hei.Knuppen skrev: 07 jun 2023, 13:50 Hei
K
Slik som dette da?
https://www.google.com/maps/dir/Skien/D ... ?entry=ttu
Og som Kjellv sier så så er det noen fine veier videre fra selve Atlanterhavsveien videre nordover, men det er jo dette med tiden alt tar. Kan også foreslå turen inn til Sunndalsøra og videre opp til Aursjøen og ned til Eikesdal. Turen er best i den retningen når man kjører ned til Eikesdal og får utsikten. Husker ikke om Dere fikk kjørt den sist? Var ikke veien stengt pga ras den gangen?Knuppen skrev: 07 jun 2023, 13:50 Hei
Tenkte tanken å ta kontakte med dere der jaSå fremt ikke været slår seg helt vrangt. Kanskje du kam guide litt på området
![]()
Det blir nok en Bimmer denne gangen også (desverre)AJ skrev: 08 jun 2023, 14:02 Rart spørsmål, kanskje, @ErikW, men likevel.
Blir det Bulldog eller Bimmer-tur?
Høres fornuftig utErikW skrev: 08 jun 2023, 17:20Det blir nok en Bimmer denne gangen også (desverre)AJ skrev: 08 jun 2023, 14:02 Rart spørsmål, kanskje, @ErikW, men likevel.
Blir det Bulldog eller Bimmer-tur?
Har ikke bagger og slikt til Bulldog`n og kjøps krana er litt skrudd igjen her, da vi har kjøpt ny vogn og gjort andre litt kostbare ting, så da blir det å bruke det man har..
Jeg tenker starte Søndag formiddag den 18.06, og tipper vel da kommer til Molde traktene Onsdag.Audi Mannen skrev: 08 jun 2023, 13:11Og som Kjellv sier så så er det noen fine veier videre fra selve Atlanterhavsveien videre nordover, men det er jo dette med tiden alt tar. Kan også foreslå turen inn til Sunndalsøra og videre opp til Aursjøen og ned til Eikesdal. Turen er best i den retningen når man kjører ned til Eikesdal og får utsikten. Husker ikke om Dere fikk kjørt den sist? Var ikke veien stengt pga ras den gangen?Knuppen skrev: 07 jun 2023, 13:50 Hei
Tenkte tanken å ta kontakte med dere der jaSå fremt ikke været slår seg helt vrangt. Kanskje du kam guide litt på området
![]()
Og et lite tips på øyhopping fra finnøy - sandøy - ona og til Småge.... for så å kjøre til Bud...fergeturen er gratis siden det er en lite trafikkert strekning etter statens nye bestemmelser. Rutetabellen til ferge selskapet sier at prisen er 0,-
Jeg har lekt litt med tanken på denne turen selv, men ikke kommet noen vei enda. Skal dette bli en fin opplevelse så tror jeg man er avhengig av flott vær. Det er ganske tøffe havområder så vind kan ødelegge gleden.
https://goo.gl/maps/ucLbpDM2zdjP58CS7
Hvilke dager kan dette bli aktuelt i tilfellet været holder seg?
Tanken min er å starte Søndag kl 10 og opp til Høydalsmo i raskeste vei, så starter det fine derifra. Mulig jegmå vurdere starte Lørdag.dypen skrev: 08 jun 2023, 18:13 Hva tenker dere om tid på turen, tenker antall dager på hele turen …