Motorsykkel logg, «dypen» …
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Fjerna den stygge blanke beskyttelses folien på begge side koffertene og vaska over med limfjerner. Vaske og rense samt polering av alle tre gjenstår så er de fine som nye :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen»
Apropos spørsmål om hvordan jeg liker K1600 og hvordan den er å kjøre, høy vekt i kombinasjon med større akselavstand og sykkelens omfang påvirker dette spesielt i lav fart og håndtering ved parkering, flytte dytte osv
En ting jeg ikke føler behov for er revers gear. Gearkasse og kardang oppleves også annerledes sammenlignet med sykler jeg har hatt tidligere. Du hører når du veksler ellers veldig likt, du har mer slakk i kardang vs kjede. Overaskende lett å trekke opp på senter støtta, lettere vs KTM’n.
Dekktrykk og tilstanden på dekk både foran og bak vil påvirke mye hvordan K1600 er å kjøre / håndtere. Flate dekk som oppstår etter en del kilometer og kanskje raskere enn du tror vil påvirke mye (byttet dekk på min etter ca 9k km), nye dekk med riktig dekktrykk vil påvirke hvor lett sykkelen er å styre og kjøre i positiv retning.
Sammenligner jeg KTM’n min som er godt over 100 kg lettere og mye høyere var det veldig spesielt de første kilometerne på K1600 som var veldig tung å styre da også dekkene var veldig slitte med for lite luft. Nå har jeg nye dekk på K1600’n som jeg ærlig talt er veldig begeistret over som sikkert de fleste har fått med seg, men jeg må kjøre BMW’n på en annen måte vs KTM’n.
Det føles som jeg vil kunne kjøre mye raskere med KTM’n, den er mere styrevillig og styres lettere inn i svingene med mindre kraft. Hvordan skal jeg forklare dette … på K1600 må jeg kontra presse (styre) mer inn i svingen da den ikke faller like lett inn som KTM’n.
Min erfaring med lav hastighet, krypehastighet og U-svinger er å balansere sykkelen med begge føttene på fothvilere. Det er utrolig hvor lav hastighet du kan ha på denne måten og selvfølgelig føttene raskt på bakken når du stopper, men ikke før.
Under all håndtering av sykkelen har jeg respekt for vekten, like mye under kjøring som parkering på sidestøtte, parkering på senterstøtte eller flytte dytte. Er det noe jeg ikke ønsker er det en såkalt stille velt som det står i veldig mange annonser på finn.no
BMW K1600 er konge på landevei og motorvei, helt fantastisk motor som fint kan kjøres på sjette gear fra 30 km og oppover med veldig god vindbeskyttelse og plass til passasjer med bagasje for de som har behov. Elektrisk justerbar vindskjerm sammen med luftventiler som kan styres rett inn i kroppen din sørger for frisk luft og beskyttelse ved kulde og regn.
Nå er min K1600 ti år gammel men den følelsen har jeg ikke, det er justeringsmuligheter på setehøyden, motorsetting, støtdempere +++ samtidig som den er romslig å sitte på med godt sete. Med rekke sekser 160 hk og 175 NM så flytter det seg bra.
En ting jeg ikke føler behov for er revers gear. Gearkasse og kardang oppleves også annerledes sammenlignet med sykler jeg har hatt tidligere. Du hører når du veksler ellers veldig likt, du har mer slakk i kardang vs kjede. Overaskende lett å trekke opp på senter støtta, lettere vs KTM’n.
Dekktrykk og tilstanden på dekk både foran og bak vil påvirke mye hvordan K1600 er å kjøre / håndtere. Flate dekk som oppstår etter en del kilometer og kanskje raskere enn du tror vil påvirke mye (byttet dekk på min etter ca 9k km), nye dekk med riktig dekktrykk vil påvirke hvor lett sykkelen er å styre og kjøre i positiv retning.
Sammenligner jeg KTM’n min som er godt over 100 kg lettere og mye høyere var det veldig spesielt de første kilometerne på K1600 som var veldig tung å styre da også dekkene var veldig slitte med for lite luft. Nå har jeg nye dekk på K1600’n som jeg ærlig talt er veldig begeistret over som sikkert de fleste har fått med seg, men jeg må kjøre BMW’n på en annen måte vs KTM’n.
Det føles som jeg vil kunne kjøre mye raskere med KTM’n, den er mere styrevillig og styres lettere inn i svingene med mindre kraft. Hvordan skal jeg forklare dette … på K1600 må jeg kontra presse (styre) mer inn i svingen da den ikke faller like lett inn som KTM’n.
Min erfaring med lav hastighet, krypehastighet og U-svinger er å balansere sykkelen med begge føttene på fothvilere. Det er utrolig hvor lav hastighet du kan ha på denne måten og selvfølgelig føttene raskt på bakken når du stopper, men ikke før.
Under all håndtering av sykkelen har jeg respekt for vekten, like mye under kjøring som parkering på sidestøtte, parkering på senterstøtte eller flytte dytte. Er det noe jeg ikke ønsker er det en såkalt stille velt som det står i veldig mange annonser på finn.no
BMW K1600 er konge på landevei og motorvei, helt fantastisk motor som fint kan kjøres på sjette gear fra 30 km og oppover med veldig god vindbeskyttelse og plass til passasjer med bagasje for de som har behov. Elektrisk justerbar vindskjerm sammen med luftventiler som kan styres rett inn i kroppen din sørger for frisk luft og beskyttelse ved kulde og regn.
Nå er min K1600 ti år gammel men den følelsen har jeg ikke, det er justeringsmuligheter på setehøyden, motorsetting, støtdempere +++ samtidig som den er romslig å sitte på med godt sete. Med rekke sekser 160 hk og 175 NM så flytter det seg bra.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Min lille mc verden «dypen»
Plukket ut noen sitater fra innlegget ditt, @dypen siden jeg kjenner meg igjen i det du skriver i forhold til V7'ern min :) :
Så på denne må man være ekstra påpasselig med å forankre støttebeinet skikkelig stødig mot underlaget samtidig som man trår jevnt og med fast trykk på støttestaget og skyver sykkelen med lett trykk bakover med passasjerhåndtaket.
KTM vipper jeg langt lettere opp på midtstøtta enn Guzzi'en, faktisk.
.
To ganske så forskjellige kjøreopplevelser på 1290'en og V7'ern. Felles for begge er en responsiv V-motor hvor selvfølgelig 1290-motoren er i en annen liga enn 850 motoren til Moto Guzzi. Men denne motoren har likevel overrasket meg stort og gjør det fortsatt. Og den har en akselerasjon som er langt bedre enn hva jeg trodde på forhånd.
Vindskjermen gjør naturligvis sitt til at jeg kan kjøre raskere med KTM'en enn Guzzi'en. Men likevel er det slett ikke ubehagelig å kjøre i 110 og litt mer enn det også, om man tar sjansen...
med V7'ern.
Når det gjelder svingkjøring har jeg ved et par anledninger merket tydelig at nedleggsvinkelsen, spesielt på støttesiden (venstre) ikke er av de beste...
. Særlig i venstresvinger hvor veien heller utover, altså mot høyre. Etter min mening feildoserte venstresvinger, som egentlig kun bør forbeholdes rundkjøringer (pga. vannavrenning).
Så med Guzzi'en må jeg være ekstra oppmerksom på venstresvinger på svingete veier, spesielt i litt høye hastigheter...
Guzzi-motoren er jo av et helt annet kaliber, effektmessig såvel som konstruksjonsmessig. Men det er utrolig hva Guzzi-ingeniørene har fått ut av denne luftkjølte V-motoren med kun to ventiler pr. sylinder og kun 65 HK.
Må si jeg er på grensen til å være mektig imponert over hva de har fått til her
Denne motoren går jevnt og fint og avgir akkurat nok motorlyd til at man kjenner den forplanter seg behagelig opp i ryggmargen og sprer Guzzikjøregleden i hele kroppen
.
Som gjør at man rett og slett foretrekker å bare cruise avgårde i rolig tempo - uten stress.
Men om man finner ut at det haster litt så er ikke 850'en vond å be.
Rett og slett en fantastisk flott 'gammaldags' motorsykkelmotor, et ikon i MC-historien, som jeg håper det fortsatt tar mange år før den fases ut helt og dermed avslutter en lang tradisjonsrik motorsykkelhistorie.
Men ikke akkurat når det gjelder å vippe den opp på midtstøtta. På Guzzi'en er avstanden mellom støttebeina for kort slik at hvis man er litt uoppmerksom og tar i litt for mye så kan man faktisk oppleve at det blir for mye kraft på det ene støttebeinet og sykkelen tar overbalanse og deiser i bakken.Overaskende lett å trekke opp på senter støtta, lettere vs KTM’n.
Så på denne må man være ekstra påpasselig med å forankre støttebeinet skikkelig stødig mot underlaget samtidig som man trår jevnt og med fast trykk på støttestaget og skyver sykkelen med lett trykk bakover med passasjerhåndtaket.
KTM vipper jeg langt lettere opp på midtstøtta enn Guzzi'en, faktisk.
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver hermen jeg må kjøre BMW’n på en annen måte vs KTM’n.

To ganske så forskjellige kjøreopplevelser på 1290'en og V7'ern. Felles for begge er en responsiv V-motor hvor selvfølgelig 1290-motoren er i en annen liga enn 850 motoren til Moto Guzzi. Men denne motoren har likevel overrasket meg stort og gjør det fortsatt. Og den har en akselerasjon som er langt bedre enn hva jeg trodde på forhånd.
Det føles som jeg vil kunne kjøre mye raskere med KTM’n, den er mere styrevillig og styres lettere inn i svingene med mindre kraft.
Vindskjermen gjør naturligvis sitt til at jeg kan kjøre raskere med KTM'en enn Guzzi'en. Men likevel er det slett ikke ubehagelig å kjøre i 110 og litt mer enn det også, om man tar sjansen...

Når det gjelder svingkjøring har jeg ved et par anledninger merket tydelig at nedleggsvinkelsen, spesielt på støttesiden (venstre) ikke er av de beste...

Så med Guzzi'en må jeg være ekstra oppmerksom på venstresvinger på svingete veier, spesielt i litt høye hastigheter...
Samme opplevelse med V7'ern! Krypkjøring med denne er langt mer behagelig enn med 1290'en. Og den lave sittehøyden og et lavere tyngdepunkt enn KTM'en gjør det også noe mer betryggende med tanke på mange stopp i trafikken. Er ikke til å stikke under en MC-sal for egen del at sittehøyden på 1290'en ikke alltid føles like trygt og sikkert med tanke på slik kjøring. Og spesielt på steder med ujevnt underlag.Min erfaring med lav hastighet, kryphastighet og U-svinger er å balansere sykkelen med begge føttene på fothvilere. Det er utrolig hvor lav hastighet du kan ha på denne måten og selvfølgelig føttene raskt på bakken når du stopper, men ikke før.
BMWs rekkesekser er jo unektelig noe for seg selv. Akkurat det er hevet over enhver tvil.helt fantastisk motor
Guzzi-motoren er jo av et helt annet kaliber, effektmessig såvel som konstruksjonsmessig. Men det er utrolig hva Guzzi-ingeniørene har fått ut av denne luftkjølte V-motoren med kun to ventiler pr. sylinder og kun 65 HK.
Må si jeg er på grensen til å være mektig imponert over hva de har fått til her

Denne motoren går jevnt og fint og avgir akkurat nok motorlyd til at man kjenner den forplanter seg behagelig opp i ryggmargen og sprer Guzzikjøregleden i hele kroppen

Som gjør at man rett og slett foretrekker å bare cruise avgårde i rolig tempo - uten stress.
Men om man finner ut at det haster litt så er ikke 850'en vond å be.
Rett og slett en fantastisk flott 'gammaldags' motorsykkelmotor, et ikon i MC-historien, som jeg håper det fortsatt tar mange år før den fases ut helt og dermed avslutter en lang tradisjonsrik motorsykkelhistorie.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Takker for komentarene @AJ
Innom Oslo idag, bagasjenett fra Biltema og ryggsekk gjør jobben. Tempen ligger på 28,8 i skyggen
Innom Oslo idag, bagasjenett fra Biltema og ryggsekk gjør jobben. Tempen ligger på 28,8 i skyggen

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Hva er demperoppsettet på KTMen egentlig, når du synes den er mer overstyrt? Er det noen gang kontrollert mot nyttelasten du oppererer med?
På BMWen regner jeg med at du har ESA.
På BMWen regner jeg med at du har ESA.
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Ikke kontrollert mot nyttelast hvis jeg forsto rett, men … Kjører COMFORT på dempere for K1600’n og ROAD på KTM’n med sprekeste motor setting og 1 person for begge syklene.
Jeg har ikke justert fysisk på dempere på noen av de eller testet alle setting for virkelig å kjenne forskjell på ex samme sted.
Det er ikke manuell justering på bakre demper som jeg trodde.
Jeg har ikke justert fysisk på dempere på noen av de eller testet alle setting for virkelig å kjenne forskjell på ex samme sted.
Det er ikke manuell justering på bakre demper som jeg trodde.
Sist redigert av dypen den 15 jun 2023, 06:34, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Ja jeg har ESA @FredrikE24 så når jeg da har valgt 1 person uten bagasje pluss valgt støtdemper program er det ikke mere å velge i. På vanlig landevei og motorvei føles COMFORT som beste valg.FredrikE24 skrev: 14 jun 2023, 16:53 Hva er demperoppsettet på KTMen egentlig, når du synes den er mer overstyrt? Er det noen gang kontrollert mot nyttelasten du oppererer med?
På BMWen regner jeg med at du har ESA.
Skal teste NORMAL og SPORT igjen for å se hvordan det påvirker sykkel’n i svinger … mulig jeg også kan legge til bagasje i tillegg til en person for å se hvordan det påvirker. Det som brukes i manualen av BMW er 85 kg på en person.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Etter kommentar fra @FredrikE24 på mitt tidligere innlegg som jeg «quote’r» her måtte jeg faktisk ut for å teste med setting i forhold til hva som befinner seg på sykkel’n og nå med nye dekk så alt skal ligge til rette med de beste forutsetninger for virkelig føle hvordan det funker.Det føles som jeg vil kunne kjøre mye raskere med KTM’n, den er mere styrevillig og styres lettere inn i svingene med mindre kraft. Hvordan skal jeg forklare dette … på K1600 må jeg kontra presse (styre) mer inn i svingen da den ikke faller like lett inn som KTM’n.
Etter å ha kjørt BMW’n med flate dekk fra starten av må jeg ha tatt med meg en uvane / uvant teknikk videre selv på nye dekk, dette blir veldig flaut … Måtte teste og har kjørt mellom 15 - 20 mil på svingete flotte veier med veldig store variasjoner, alt fra hårnålsvinger, lange slake s-kombinasjoner, opp / ned osv og BMW’n går som på skinner, teknikken med å bruke krefter som jeg startet med på slitte dekk er det ikke behov for det er bare å ligge på da svingene går av seg selv. Korrigere i venstre svinger med møtende trafikk når du ligger for nærme gulstripa går helt fint

Sist redigert av dypen den 17 jun 2023, 21:01, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Dagens tur vestsida av Øyern sørover til Enebakk, Ski, Ås og Nesset Kiosk hvor jeg møtte en sambygding til en veldig hyggelig prat med kaffe og softis
med Gamle Mossevei til Oslo og hjem i over 30 grader …


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Det! Hørtes mer ut som en 1600,,, RT'EN som jeg hadde, gav en slik følelse.dypen skrev: går som på skinner, teknikken med å bruke krefter som jeg startet med på slitte dekk er det ikke behov for det er bare å ligge på da svingene går av seg selv.
Og det er hva jeg hører fra de her som nå har kjørt en sesong og noe mindre... langtur Norge på langs.
Og det skulle forundre meg om ikke 1600, var bedre enn både RT'EN( 2019) og ST1100,(1995) .
Men jeg tror mye ligger i det du sier om vaner,
Kropp og hode har hukommelse og tror ikke helt på at det nye er anderledes.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Min lille mc verden «dypen» …
Takker for omtanke @rolf-arne
Men … har ingen god forklaring utenom det jeg har nevnt tidligere samt respekt for vekten på sykkel’n fra første meter.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min lille mc verden «dypen» …
2013 BMW K1600 GT
Colour: darkgraphit metallic (vehicle color code WNB2)
Series: K48 (1 Series)
Prod. Date: 2012-08-16
Mileage 22.05.2023 km 49051
X0134 Adaptive Headlights
X0143 Bluetooth Interface
X0182 DTC (Dynamic Traction Control)
X0267 Audio System ECE + Prep. Navigation
X0385 Operating Instructions, Swedish
X0395 Radio
X0416 ESA (Electronic Suspension Adjustment)
X0417 Central Locking System
X0430 Safety Pack (A-Headlight, DTC, TPM)
X0431 Equipment Package 1 (LED, ESA II, CLS, Anti-Theft Alarm)
X0530 RDC (Tire Pressure Monitoring)
X0603 Alarm System
XBBEL Floor Lighting («Go home» light under bike)
X0138 LED Additional Headlight (2 extra lights on the fairing sides)
BMW side cases with inner bag + top case with light
Wunderlich Hand guards - clear
Antenna short type
Windscreen from GLT
Battery maintenance charger
BMW Motorrad Navigator IV Integrated GPS
BMW's extra lights fixed panels
BMW engine protection bar
Tires: Michelin Road 6 GT
Sold new in Norway
Full service history
Two previous owners
No damage history
BMW Tools, all manuals, two keys with two remotes
Colour: darkgraphit metallic (vehicle color code WNB2)
Series: K48 (1 Series)
Prod. Date: 2012-08-16
Mileage 22.05.2023 km 49051
X0134 Adaptive Headlights
X0143 Bluetooth Interface
X0182 DTC (Dynamic Traction Control)
X0267 Audio System ECE + Prep. Navigation
X0385 Operating Instructions, Swedish
X0395 Radio
X0416 ESA (Electronic Suspension Adjustment)
X0417 Central Locking System
X0430 Safety Pack (A-Headlight, DTC, TPM)
X0431 Equipment Package 1 (LED, ESA II, CLS, Anti-Theft Alarm)
X0530 RDC (Tire Pressure Monitoring)
X0603 Alarm System
XBBEL Floor Lighting («Go home» light under bike)
X0138 LED Additional Headlight (2 extra lights on the fairing sides)
BMW side cases with inner bag + top case with light
Wunderlich Hand guards - clear
Antenna short type
Windscreen from GLT
Battery maintenance charger
BMW Motorrad Navigator IV Integrated GPS
BMW's extra lights fixed panels
BMW engine protection bar
Tires: Michelin Road 6 GT
Sold new in Norway
Full service history
Two previous owners
No damage history
BMW Tools, all manuals, two keys with two remotes
Sist redigert av dypen den 09 aug 2023, 19:42, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …
Vanligvis gjør jeg litt research i forkant før jeg stikker avgårde på motorsykkel uansett for jeg er ikke spesielt glad i regn. I dag ble det helbom, på med t-skjorte og truse under kjøredress men putta en fleecejakke og stillongs i sekken.
Da jeg kjørte fra hjemme var jeg våt av varme før jeg var ute av gårdsplassen, kø gjennom Oslo Ring 3 med nærmere 22 pluss grader flott vær men ved Drammen tror jeg det er ei lita regnbyge som varer tur retur Sandefjord og tempen synker til 15 - 16 grader og reserve klær må på.
Ellers flott tur som reddes av sekkens innhold med ekstra klær, det som overrasker meg er att jeg ikke ble våt (Klim Dakar) utenom skoene som ble litt råe etter turen. Sitter veldig beskytta mot regn på BMW’n.
Etter 290 kilometer i dag må «gutten» vaskes, skikkelig møkkete. Like før jeg passerer 3000 kilometer på BMW’n nå
Da jeg kjørte fra hjemme var jeg våt av varme før jeg var ute av gårdsplassen, kø gjennom Oslo Ring 3 med nærmere 22 pluss grader flott vær men ved Drammen tror jeg det er ei lita regnbyge som varer tur retur Sandefjord og tempen synker til 15 - 16 grader og reserve klær må på.
Ellers flott tur som reddes av sekkens innhold med ekstra klær, det som overrasker meg er att jeg ikke ble våt (Klim Dakar) utenom skoene som ble litt råe etter turen. Sitter veldig beskytta mot regn på BMW’n.
Etter 290 kilometer i dag må «gutten» vaskes, skikkelig møkkete. Like før jeg passerer 3000 kilometer på BMW’n nå

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …
Vaska og tørka!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1