Gammelsmurfens logg.
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Gammelsmurfens logg.
Drøbak via Øyeren/Ås i dag, det var mye og kald vind i Drøbak - veldig surt der, men fin kjøretemperatur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
Årets første Randsfjord-tur, denne gangen testet jeg den nye elektriske fergen Elrond. Tok den fra Horn og over til Tangen (Vestsida), stilleste fergeturen jeg har hatt noensinne. Mye motorsyklister rundt fjorden i dag, dette er en av mine favoritter uten for lange transportetapper.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
Tur til og rundt på Nesoddlandet i dag, litt tilfeldig var jeg nede ved en brygge hvor jeg observerte at hangarskipet som er på besøk (verdens største) lå rett over på motsatt side av Bunnefjorden. Såpass langt over at jeg var nødt til å bruke zoom på mobilen, så det ble litt blury.
Forøvrig mange fine steder på Nesoddlandet, noen også ganske øde med "større" skogsområder.
Forøvrig mange fine steder på Nesoddlandet, noen også ganske øde med "større" skogsområder.
- Gammelsmurfen
Hadde en fin tur på 440 km i ypperlige temperaturer for mc-kjøring i dag, men snø og is på vannet (Sønstevatn) i fjellet fortsatt.
Fyra opp den veldige kompakte turbrenneren jeg kjøpte i vinter for første gang og stekte et par baconpølser i turpanne, funka meget bra.
Kjørte til Kongsberg og inn Jondalen, oppover på siden av Blefjell til Austbygdi, over Imingfjell til Rødberg.
Deretter nedover igjen til Uvdal, Veggli, Kongsberg og tilbake til Oslo.
Veldig fin tur, synd man må kjøre transportstrekning til Kongsberg før moroa starter, men sånn er det.
Fyra opp den veldige kompakte turbrenneren jeg kjøpte i vinter for første gang og stekte et par baconpølser i turpanne, funka meget bra.
Kjørte til Kongsberg og inn Jondalen, oppover på siden av Blefjell til Austbygdi, over Imingfjell til Rødberg.
Deretter nedover igjen til Uvdal, Veggli, Kongsberg og tilbake til Oslo.
Veldig fin tur, synd man må kjøre transportstrekning til Kongsberg før moroa starter, men sånn er det.
- Gammelsmurfen
Da ble det bla. klassikeren Lysebotn i helgen, må si vi var heldige med været - kun noen små korte lokale skurer.
Kjørte Suleskard fra Rysstad til Lysebotn, mens tilbake til Rysstad nedover via Evje.
Kjørte Suleskard fra Rysstad til Lysebotn, mens tilbake til Rysstad nedover via Evje.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ah...!
Flotte bilder fra steder man har vært gjentatte ganger. Men alltid hyggelig med bilder fra disse stedene
.
Flotte bilder fra steder man har vært gjentatte ganger. Men alltid hyggelig med bilder fra disse stedene

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
Takk @AJ !AJ skrev: 18 jun 2023, 20:11 Ah...!
Flotte bilder fra steder man har vært gjentatte ganger. Men alltid hyggelig med bilder fra disse stedene.
Ja, "alle" som har mc-turer som hobby "må" jo til Lysebotn og Trollstigen, bilde av sykkelen ved fergeleie innerst der er vel nesten obligatorisk

- Gammelsmurfen
Ikke så spennende, men det ble "Solør rundt" i dag, begynner å bli noen år siden jeg kjørte der sist, var oppom festningen i Kongsvinger også, den har jeg tidligere bare pleid å kjøre forbi. Ellers bare en liten rast på en benk utenfor Grue Rådhus i Kirkenær.
Ble noen timer med "sykkelshorts´n" med gelé i ræva, kan nå konstantere at det funker knallbra så jeg bestillte akkurat en til i reserve.
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... 1802W6vCVN
Ble noen timer med "sykkelshorts´n" med gelé i ræva, kan nå konstantere at det funker knallbra så jeg bestillte akkurat en til i reserve.
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... 1802W6vCVN
- Gammelsmurfen
På 5-dagers solo-tur.
Første dag i dag, opp RV4, Randsfjord - Fagernes - Beitostølen og over Valdresflye og stopp for dagen på Otta.
Tørt hele veien

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Første dag i dag, opp RV4, Randsfjord - Fagernes - Beitostølen og over Valdresflye og stopp for dagen på Otta.
Tørt hele veien

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det er meldt godt vær på våre trakter i morgen, så du er heldig. Jeg sender deg mitt tlf nr i pm, så får du ta kontakt når du vet omtrent når du kommer hit. Gjerne et par timer i forkant om du kan. Blir nok en del opptatt på formiddagen..
- Gammelsmurfen
Ja, det ser veldig lovende ut i dag hva gjelder området (og vått i morgen), så da ser det ut som om dette er dagen for Atlanterhavsveien. Aner ikke når jeg er der om det er fergekø eller annen kø. Hørte de sa på nyhetene i går at det var omkjøring til Trøndelag via Åndalsnes... så det er jeg litt spent på. Hyggelig med lokalkjent guide om du vil, men du må belage deg på mange små stopp for å ta bilderkjellv skrev:Det er meldt godt vær på våre trakter i morgen, så du er heldig. Jeg sender deg mitt tlf nr i pm, så får du ta kontakt når du vet omtrent når du kommer hit. Gjerne et par timer i forkant om du kan. Blir nok en del opptatt på formiddagen..

Må prøve å finne ut hva som er ca to timer før, det er vel fergetur også tett på Molde.
Har sovet som en stein på hotellet, nå blir det en dusj og ned til frokost.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det er ei ferge midtveis mellom Åndalsnes og Molde. Den går ofte og har sjelden kapasitetsproblemer. Trafikken til/fra Trondheim kommer nok ikke her, nå er Røros-Trondheim åpen. Samtidig er Berkåk-Fannrem åpen så vidt jeg kan se.
Du kan også kjøre E136 Åndalsnes-Vestnes, da er det ei ferge over fjorden til Molde sentrum. Jeg anbefaler Rv64 Åndalsnes-Molde.
Det kan jo være du kjører opp Ottadalen til Geiranger, og videre til Trollstigen også. Det er en flott tur, og nå er det største turistpresset lagt seg.
Uansett, vi snakkes senere i dag. God tur
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Du kan også kjøre E136 Åndalsnes-Vestnes, da er det ei ferge over fjorden til Molde sentrum. Jeg anbefaler Rv64 Åndalsnes-Molde.
Det kan jo være du kjører opp Ottadalen til Geiranger, og videre til Trollstigen også. Det er en flott tur, og nå er det største turistpresset lagt seg.

- Gammelsmurfen
Takk! Ja det er Åndalsnes og 64'ern jeg har laget rute på, så det er vel en liten fergetur fra Åfarnes til Sølsnes, 2T 18 min. Til Molde i følge google. Stresset ikke i morges og dro litt seint fra Otta, drar straks fra YX på Bjorli. Har vært litt lysreguleringer her og der pga. Veiarbeid og skader.kjellv skrev:Det er ei ferge midtveis mellom Åndalsnes og Molde. Den går ofte og har sjelden kapasitetsproblemer. Trafikken til/fra Trondheim kommer nok ikke her, nå er Røros-Trondheim åpen. Samtidig er Berkåk-Fannrem åpen så vidt jeg kan se.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Noen bilder fra et ørlite forumtreff på nordvestkysten i dag.
Jeg fikk anledning til å kjøre noen mil sammen med Gammelsmurfen i dag, og vise ham noen av perlene de fleste turister ikke finner og antakelig ikke heller leter etter i nærheten av Atlanterhavsveien. Langøya, Tjønnøya og Honningsøya vest på Averøy og Sveggen/Sveggsundet nord på Averøya. Vi fikk også en snarvisitt av Audi Mannen etter at jeg ringte ham og fortalte hvor vi var.
Takk for en trivelig kveld Gammelsmurfen, og god tur videre
Går ut i fra at han har flere og bedre bilder av disse perlene selv..

Jeg fikk anledning til å kjøre noen mil sammen med Gammelsmurfen i dag, og vise ham noen av perlene de fleste turister ikke finner og antakelig ikke heller leter etter i nærheten av Atlanterhavsveien. Langøya, Tjønnøya og Honningsøya vest på Averøy og Sveggen/Sveggsundet nord på Averøya. Vi fikk også en snarvisitt av Audi Mannen etter at jeg ringte ham og fortalte hvor vi var.
Takk for en trivelig kveld Gammelsmurfen, og god tur videre

Går ut i fra at han har flere og bedre bilder av disse perlene selv..

- Gammelsmurfen
Bilder skal bli @kjellv 
Tusen takk for at du ofret flere timer av din tid i dag for å vise meg rundt på steder jeg aldri hadde funnet uten deg! Nesten Lofoten-tur uten å dra dit, perlene var på rekke og rad. Takk til @Audi Mannen også for å komme å hilse på, veldig på sparket.
Dere er kjempeheldige som slipper lange transportstrekninger før moroa begynner, her er det fine omgivelser og mc-veier over alt.
Kom på hotellet litt over kl. 20, så nå satt middagen og et par bayer godt etter å ikke ha spist noe etter frokost, men den var ganske solid
.
Var som dere ser av bildene kjempeheldig med været, nydelig vær og vindstille helt i fra starten på Otta.
Plan for morgendagen er Sunnmørsalpene, skal sjekke ut hoteller nå, men det er flere store i område Ulstein eller Fosnavåg.

Tusen takk for at du ofret flere timer av din tid i dag for å vise meg rundt på steder jeg aldri hadde funnet uten deg! Nesten Lofoten-tur uten å dra dit, perlene var på rekke og rad. Takk til @Audi Mannen også for å komme å hilse på, veldig på sparket.
Dere er kjempeheldige som slipper lange transportstrekninger før moroa begynner, her er det fine omgivelser og mc-veier over alt.
Kom på hotellet litt over kl. 20, så nå satt middagen og et par bayer godt etter å ikke ha spist noe etter frokost, men den var ganske solid

Var som dere ser av bildene kjempeheldig med været, nydelig vær og vindstille helt i fra starten på Otta.
Plan for morgendagen er Sunnmørsalpene, skal sjekke ut hoteller nå, men det er flere store i område Ulstein eller Fosnavåg.