Hvor langt kjører du før du camper på Onsdag da ?AJ skrev: 19 jun 2023, 20:52Det ville vært svært trivelig om vi kunne ha møttes på Lyngstrand Camping, ja.
Her er jeg helt sikker på at du vil trives! Så vi får ta det igjen en annen gang :) .
Men for å trives nest mulig både her og der må selvfølgelig helsa være slik den bør være.
Så all lykke til med kontrollen, regner med at alt viser seg å være bra![]()
AJ Arena...
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Det vet jeg ikke enda. Må få komme tilbake til dette i morgen. Da blir det for øvrig MC-tur til Lillehammer med fruen.ErikW skrev: 19 jun 2023, 21:18Hvor langt kjører du før du camper på Onsdag da ?AJ skrev: 19 jun 2023, 20:52Det ville vært svært trivelig om vi kunne ha møttes på Lyngstrand Camping, ja.
Her er jeg helt sikker på at du vil trives! Så vi får ta det igjen en annen gang :) .
Men for å trives nest mulig både her og der må selvfølgelig helsa være slik den bør være.
Så all lykke til med kontrollen, regner med at alt viser seg å være bra![]()
Pakker Guzzi'en før Lillehammerturen, så kan hende jeg stikekr avgårde ganske tidlig (til meg å være...

Og da kan det fort bli at jeg kjører ganske langt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Først og fremst en Odysee videotest med [media] tillegget for brukere med vanlige brukerrettigheter.
Men ikke bare det :) .
Interessant innhold for en del også, vil tro...
Spesielt spent på Royal Enfield 450 selv
AJ
Men ikke bare det :) .
Interessant innhold for en del også, vil tro...

Spesielt spent på Royal Enfield 450 selv

AJ
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
I forgårs dukket det opp en medtallskranglelyd da jeg var ute å kjørte med V7'ern. Spesielt på litt jumpete grusvei med grov pukk her og der i veibanen. Tenkte ikke noe mer over dette annet enn at det antakelig måtte være nettopp småstein og grus som spratt opp i skjermene og undersiden av eksospottene bunnpanna på motoren. Noe som jo er uunngåelig på slike veier...
La også merke til lyden i går og synes den kom fra baksiden på sykkelen. Da snek tanken om at sykkelen kanskje hadde pådratt seg "Italia-syken" siden jeg kjører mye på veier med elendig dekkekvalitet.
Og dermed mistanke om "Italia-syken", dvs. at ting var i ferd med å riste løs....
.
Sjekket varmedeksler på eksosen, det ettermonterte GIVI lastestativet, toppboksplata, støtdemperne... Men nei, ingen løse skruer eller deksler som slo i mot annet metall. Kunne det det være at en eller begge katalysatorene var i ferd med med å løsne
!?
Men neida, heldigvis! Ingen av disse tingene.
Mens jeg holdt på å sjekke merket jeg den umiskjennelige lukten av bensin. Hva nå, tenkte jeg og rettet oppmerksomheten mot bensinlokket.
Og det satt så vidt på!
Da jeg fylte bensin for noen dager siden hadde jeg åpenbart ikke skrudd det helt på. Men likevel greid å låse.
Straks jeg oppdaget dette og den slarken som følge av det tenkte jeg med en gang at her har vi metallskranglelydkilden.
Og i dag fikk jeg dett bekreftet da jeg tok en tur med sykkelen :)
Så ingen "Italia-syke" på V7'ern denne gangen :-)å
Normalåst bensinlokk...
"Skrangle"låst bensinlokk
La også merke til lyden i går og synes den kom fra baksiden på sykkelen. Da snek tanken om at sykkelen kanskje hadde pådratt seg "Italia-syken" siden jeg kjører mye på veier med elendig dekkekvalitet.
Og dermed mistanke om "Italia-syken", dvs. at ting var i ferd med å riste løs....

Sjekket varmedeksler på eksosen, det ettermonterte GIVI lastestativet, toppboksplata, støtdemperne... Men nei, ingen løse skruer eller deksler som slo i mot annet metall. Kunne det det være at en eller begge katalysatorene var i ferd med med å løsne


Men neida, heldigvis! Ingen av disse tingene.
Mens jeg holdt på å sjekke merket jeg den umiskjennelige lukten av bensin. Hva nå, tenkte jeg og rettet oppmerksomheten mot bensinlokket.
Og det satt så vidt på!
Da jeg fylte bensin for noen dager siden hadde jeg åpenbart ikke skrudd det helt på. Men likevel greid å låse.
Straks jeg oppdaget dette og den slarken som følge av det tenkte jeg med en gang at her har vi metallskranglelydkilden.
Og i dag fikk jeg dett bekreftet da jeg tok en tur med sykkelen :)
Så ingen "Italia-syke" på V7'ern denne gangen :-)å


Normalåst bensinlokk...

"Skrangle"låst bensinlokk

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Veldig bra det løste seg på en bra måte! Men du kan altså låse lokket uten å ha skrudd det ned til anlegget / pakningen …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Tydeligvis.dypen skrev: 21 jun 2023, 13:13 Veldig bra det løste seg på en bra måte! Men du kan altså låse lokket uten å ha skrudd det ned til anlegget / pakningen …
Kanskje for å gi tanken mulighet for ekstra lufting under kjøring...

Man vet egentlig aldri hva italienerne har av idéer og løsninger...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Bensintanken har lufting uavhengig av lokket 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Ja, jeg vet.
Men som jeg skrev:
Det er en ikke helt ukjent sak at disse syklene kan få startproblemer i ekstra varmt vær hvor det anbefales å lufte tanken ved å skru av og på igjen tanklokket for å kurere dette.Kanskje for å gi tanken mulighet for ekstra lufting under kjøring...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Det er viktig med detaljkunnskap på merket du har 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Men det er klart at det neppe er særlig lurt med "skrangle"låst tanklokk siden man da med ujevne mellomrom får bensinodøren i ansiktet på kjøreturen...



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Tur til Oslo i kveld for å hilse på datter, svigersønn og barnebarn.
Ikke altfor god plass der de bor... Og da er det veldig greit med enn letthåndterlig og lettparkert sykkel som V7'ern
Drøye 4K på telleren nå og jeg blir stadig mer og mer fornøyd med denne artige saken
:
Ikke altfor god plass der de bor... Og da er det veldig greit med enn letthåndterlig og lettparkert sykkel som V7'ern

Drøye 4K på telleren nå og jeg blir stadig mer og mer fornøyd med denne artige saken

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Ble det ingen tur på deg da?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Joda :) .
Men har vært litt vel døsig i varmen de siste dagene :-)å .
Guzzi'en er egentlig ferdigpakka, den. Så nå ligger det an til turstart i morgen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 219
- Registrert: 20 jan 2009, 10:42
- Motorsykkelen din: BMW R1250 RS 2020 Modell
- Bosted: Oslo
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Dæven! Her har jeg slett ikke fulgt med på en stund, ser jeg. Gratulerer med ny sykkel! En smule misunnellg, kjenner jeg! 
Har ikke prøvd V7, men dæven, det er en fin sykkel!
Har ikke prøvd V7, men dæven, det er en fin sykkel!
Historikk
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)
Heisan @The-Stig ! Velkommen tilbakeThe-Stig skrev: 26 jun 2023, 00:06 Dæven! Her har jeg slett ikke fulgt med på en stund, ser jeg. Gratulerer med ny sykkel! En smule misunnellg, kjenner jeg!
Har ikke prøvd V7, men dæven, det er en fin sykkel!

Joda, V7'ern er en fin sykkel, det :) .
Men er man ute etter alle tekniske nyvinninger, som man får på de fleste sykler i dag og ikke minst mye kubikk og effekt er nok dette en sykkel det er like greit å styre unna

Er man derimot ute etter å kjenne på hvordan god gammaldags motorsykkelkjøring var, er og skal være, etter manges mening, så er denne et av de beste valgene der ute, etter min mening.
Jeg stortrives med denne!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.