Rastafaen skrev: 09 jul 2023, 00:30
kjellv skrev: 08 jul 2023, 16:48
Rastafaen skrev:Jeg har en TomTom 400 Ride gps, den bruker jeg sammens med myrouteapp.com
Lager ruten i myrouteapp, sender den til TomTom kontoen og henter ruten opp på gps`en derfra, alt tråløst. Myroute fungerer både på pc og app på telefon, jeg har android så om den fungerer på Iphone vet jeg ikke.
Jeg bruke gratis versjonen i mange år som fungerte bra. Betalings versjonen har litt flere kart typer du kan velge mellom bla annet (maps, here mm).
Man kan også sende ruten til GArmin, men man må da koble Garmin opp til PC via kabel
Det ver interessant. Jeg har gjort en del forsøk med myroute på pc for å legge inn noen interessante grusveistrekninger i Sverige hvor jeg har planer om tur i august.
Jeg har lagret disse som gpx-fil i Dropbox, og via pc og kabel overført dem til min Tomtom 400. Jeg finner filen i mine ruter på gpsn, men den klarer ikke å åpne den.
Kanskje jeg skal prøve å laste inn appen på telefonen og prøve en gang til etter din oppskrift
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg regner med du har laget deg en TomTom mydrive konto? Hvis ja så går du på Page Menu-->save as-->TomTom mydrive, logg på konto og send.
Gps`en kan du koble opp mot "internett" via delt internett på telefonen, da kobler den seg til Mydrive kontoen og du kan se rutene du har send til mydrive når du går på mine ruter.
Det fungerer likt både på pc og app.
Jeg har styra litt med dette i dag, og fant feilen. Jeg kjøpte denne gpsn i 2014, og satte den opp med en Tomtom konto jeg har hatt i mange år. Denne var registrert på en e-postadresse jeg ikke har lenger. På et senere tidspunkt bytta jeg gps i bilen, og hadde problemer med innlogging i Tomtom. Da opprettet jeg en ny konto, og la til både den nye i bilen og Rider 400.
Jeg oppdaget i dag at Rider 400 ikke var mulig å kobles til internett, og alt jeg kunne gjøre med den var via kabel fra pc. Jeg rett og slett bare gjenopprettet den med fabrikkinnstillinger, og satte den opp på nytt. Nå fungerer import av gpx-filer som en lek, enten jeg lager dem selv i myroute eller laster inn ferdige spor fra TET.