AJ skrev: 18 jul 2023, 20:44 Ah...!
Flotte bilder der, @greina!
Dette ser ut til å være en skikkelig bra MC-tur![]()
!
Kun teltovernattinger på denne turen, eller?
Ambisjonene var høye mht telt, men så langt har det bare blitt to netter
AJ skrev: 18 jul 2023, 20:44 Ah...!
!
Da må du gjerne legge ut noen teltcampbilder ogsågreina skrev: 18 jul 2023, 20:51AJ skrev: 18 jul 2023, 20:44 Ah...!
!
Ambisjonene var høye mht telt, men så langt har det bare blitt to netterMen det er langt hjem, så det blir nok flere netter i telt
![]()
Jeg har lest om den vegen tidligere, men er litt skeptisk til å dra ut i relativt ulendt terreng alene med såpass tung sykkel (og lite erfaring fra grus). Hvor lang er den, og kommer den inn på E45 igjen mellom Máze og Alta?Ketil skrev: 20 jul 2023, 14:50 Tusen takk for fine skildringer og bilder fra din tur gjennom Finnmark, Norges vakreste fylkeDu har fått mange gode tips om veivalg og henger meg på alle disse anbefalingene. Selv om du kanskje skal fortsette E6 sørover fra Alta, så bør du ta en tur på den gamle postveien fra Gargia over Beskades.
Dette er en helt ok grusvei og med din Africa Twin så er du veldig godt rustet. Bildet jeg la ved var fra midten av juni mens det ennå var ei snøfonn igjen og veien litt preget av vårløsning. Jeg har også kjørt samme vei i september og da var veien mye bedre, så den er nok helt fin nå. Synes du det blir for krevende så er det bare å snugreina skrev:Jeg har lest om den vegen tidligere, men er litt skeptisk til å dra ut i relativt ulendt terreng alene med såpass tung sykkel (og lite erfaring fra grus). Hvor lang er den, og kommer den inn på E45 igjen mellom Máze og Alta?Ketil skrev: 20 jul 2023, 14:50 Tusen takk for fine skildringer og bilder fra din tur gjennom Finnmark, Norges vakreste fylkeDu har fått mange gode tips om veivalg og henger meg på alle disse anbefalingene. Selv om du kanskje skal fortsette E6 sørover fra Alta, så bør du ta en tur på den gamle postveien fra Gargia over Beskades.
Alle fylkene i Norge har sine fordeler, men å bruke noen dager i Finnmark burde være obligatorisk for en hver motorsyklist. Sånne kjøreopplevelser tror jeg ikke man finner noe annet sted.
I dag har det vært 10 grader og yr/lett regn hele dagen så det har ikke blitt mange bildene. Kjøreruta har vært sånn: Veien til Havøysund var virkelig verdt turen. Jeg er snart tom for skryt av alle disse fine veiene her oppe så jeg sitter for det meste måpende og er med på turen
Takk for god infoKetil skrev: 20 jul 2023, 23:07Dette er en helt ok grusvei og med din Africa Twin så er du veldig godt rustet. Bildet jeg la ved var fra midten av juni mens det ennå var ei snøfonn igjen og veien litt preget av vårløsning. Jeg har også kjørt samme vei i september og da var veien mye bedre, så den er nok helt fin nå. Synes du det blir for krevende så er det bare å snugreina skrev:Jeg har lest om den vegen tidligere, men er litt skeptisk til å dra ut i relativt ulendt terreng alene med såpass tung sykkel (og lite erfaring fra grus). Hvor lang er den, og kommer den inn på E45 igjen mellom Máze og Alta?Ketil skrev: 20 jul 2023, 14:50 Tusen takk for fine skildringer og bilder fra din tur gjennom Finnmark, Norges vakreste fylkeDu har fått mange gode tips om veivalg og henger meg på alle disse anbefalingene. Selv om du kanskje skal fortsette E6 sørover fra Alta, så bør du ta en tur på den gamle postveien fra Gargia over Beskades.
Alle fylkene i Norge har sine fordeler, men å bruke noen dager i Finnmark burde være obligatorisk for en hver motorsyklist. Sånne kjøreopplevelser tror jeg ikke man finner noe annet sted.
I dag har det vært 10 grader og yr/lett regn hele dagen så det har ikke blitt mange bildene. Kjøreruta har vært sånn:
IMG_3506.jpeg
Veien til Havøysund var virkelig verdt turen. Jeg er snart tom for skryt av alle disse fine veiene her oppe så jeg sitter for det meste måpende og er med på turen
IMG_3496_1.jpeg
IMG_3499_2.jpegHer er et bilde fra turen i september og det du ser av veien her er representativt for hvordan den er i sin helhet.
Her er et kartutsnitt som viser veien over Beskades. Du tar av fra E45 og kjører mot Gargia, litt bratt oppover før du kommer opp på fjellplatået, men her kjører også vanlige biler og bobiler så det går helt fint. Så fortsetter du ca 3-4 mil til du kommer til Suolovuopmi fjellstue, da kommer du inn på E45 igjen og kan kjøre tilbake til Alta (også en fin kjøretur gjennom en canyon. Eller du kan fortsette mot Kautokeino og oppleve indre Finnmark. Uansett hva du velger så får du en flott tur, kjør vakkert
![]()
Fint bilde av Sørstraumen og brua...på tur inn til Botn så kjørte du også forbi Kjøllefjord ( som også er i Lebesby, Norkyn)greina skrev:
E6 kan også være fin, men jeg tok en avstikker om Kvænangsbotn
Interessant campingbord du har.
Det ser sånn ut. Spesiallaget på mål av en kompis som er møbelsnekker, så denne finnes det bare en avAJ skrev: 23 jul 2023, 09:42 Interessant campingbord du har.
Hvordan ser dette ut når det er pakket sammen?