Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Usikker, man kunne jo alltids funnet en K1100RS å putte motoren i. Samtidig er det kjekt å ha en ny motor på hylla. Man vet aldri når man skulle trenge det. Summen av deler utenpå som er boltet på blokka, sett bort i fra toppen koster dette godt over 50 000kr i deler fra BMW med fryktelig god margin. Med tanke på hva jeg har betalt for disse motorene er det galskap å kvitte seg med den eller egentlig bruke den ufornuftig..
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ny olje etter 5000km siden siste skift. Fant ikke så mye greier i olja denne gangen, men litt var det.
Litt lite kjørt i år synes jeg. Handler i hovedsak om at sykkel sto på bordet hele Juni og litt til..
La også på nye dekk. De gamle var slitt, og ble skiftet i forkant av en lengre utenlandstur som går av stabelen om litt.
Det blir nye bremseklosser også før langtur. Går av stabelen 21. August. Blir både Norge, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, England, Irland, Danmark og Sverige. Det skal bli litt av en tur..
Litt lite kjørt i år synes jeg. Handler i hovedsak om at sykkel sto på bordet hele Juni og litt til..
La også på nye dekk. De gamle var slitt, og ble skiftet i forkant av en lengre utenlandstur som går av stabelen om litt.
Det blir nye bremseklosser også før langtur. Går av stabelen 21. August. Blir både Norge, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, England, Irland, Danmark og Sverige. Det skal bli litt av en tur..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Får godt stell sykkel’n din men den blir brukt også
Ja det blir litt av en tur dere skal på den 21. Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, England og Irland. Vi var på nesten tilsvarende tur i fjor men vi bytta ut Irland med Jersey og ikke på mc. God tur
Hvor mange dager har dere planlagt å bruke på turen …
Hvor kjøpte du Brembo / TRW skiver til BMW’n …

Ja det blir litt av en tur dere skal på den 21. Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, England og Irland. Vi var på nesten tilsvarende tur i fjor men vi bytta ut Irland med Jersey og ikke på mc. God tur

Hvor kjøpte du Brembo / TRW skiver til BMW’n …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Har ikke kjøpt nye skiver enda. Det er behov, da jeg er langt under minimum både forran og bak.. Originalt koster skjorta, så får se hva jeg finner.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
@FredrikE24 Du er jo BMW entusiast men hvor kommer BMW E24 fra som du bruker i brukernavnet ditt … Har du eid en, er det drømmebilen …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Min første bil var en BMW E24 ja, kjøpte den da jeg var 17. Staselig bil! Ble stjålet og herpa. Fattig student, så ble solgt til pølsepris.dypen skrev: 16 aug 2023, 22:37 @FredrikE24 Du er jo BMW entusiast men hvor kommer BMW E24 fra som du bruker i brukernavnet ditt … Har du eid en, er det drømmebilen …
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Flotte biler som mange har drømt om, vi hadde en kunde på jobben på mitten av -80 tallet som kjøpte M635CSi 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ferjekø på ferja over til Isle of Man
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Grei kapasitet for motorsykkel på denne ferja over til Douglas. Blir satt på sidestøtta, et laken over salen og et enkelt tau fra fothviler til rekkverket på venstre side. Burde vel holde det
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Dette blir spennende @FredrikE24 :) Håper det kommere mere bilder …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ferjeturen gikk fint!
Så blir det tre dager med å se på Manx Grand Prix.
Så blir det tre dager med å se på Manx Grand Prix.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
ISLE OF MAN har bestandig vært rått … Kanskje jeg skal spandere på meg en tur :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Kjørt tunnel idag i en togvogn
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av FredrikE24 den 17 mar 2024, 22:37, redigert 1 gang totalt.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Bra distanse det på en dag
Kjører du ned original eksos … 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Har gjort det en stund nå ja, bråker for mye det andre anlegget. Særlig til å kjøre i Europa med. Ingen vits i å tiltrekke seg polisen unødig.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
TT er plenty med liv, flott tur @FredrikE24 , følger med..dypen skrev:ISLE OF MAN har bestandig vært rått … Kanskje jeg skal spandere på meg en tur :)
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Var morro med Manx Grand Prix samtidig som man fikk kjøre fra seg litt på løypa når veien var åpen. Ellers er det jo viktig å gjøre litt research, og planlegge hva du vil få med deg og fra hvor. Veien stenger og blir stengt inntil den åpner igjen på kvelden når løpet er kjørt. Det er ikke fra alle steder du kan reise tilbake til Douglas mens veien er stengt. Skal man se fra flere kanter så må man være forberedt på å ha med seg nok mat og drikke til hele dagen. Så får man en god opplevelse samtidig.
Været er jo også en greie. Veksler veldig dette været. Er det litt regn så stopper kjøringa fort.
Jeg må innrømme at jeg la bort kameraet da løpet gikk, da det ikke gir det rette inntrykket på film og bilder med mindre man øker speeden på filmen. Kan hvertfall si det, at jeg tok meg selv i og gape og stå igjen med åpen munn.
Været er jo også en greie. Veksler veldig dette været. Er det litt regn så stopper kjøringa fort.
Jeg må innrømme at jeg la bort kameraet da løpet gikk, da det ikke gir det rette inntrykket på film og bilder med mindre man øker speeden på filmen. Kan hvertfall si det, at jeg tok meg selv i og gape og stå igjen med åpen munn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
En annen positiv ting var jo at HDer var det få av, og de som kom seg over stoppa på ferjekaia med motorfeil.
Utrolig mye fine sykler og se. Litt vel mye gamle menn. Motorsykkelkjøring virker å være litt avleggs?
Utrolig mye fine sykler og se. Litt vel mye gamle menn. Motorsykkelkjøring virker å være litt avleggs?
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Så bra du oppdaterer med bilder
Yngre menn idag har eller leier el sparkesykkel :)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Har kjørt 2600 og et eller annet km hittil på turen. På Autobahn har man ligget i høy hastighet. Sjekket olja sist på ferjekaia i Dover. Ingen synlig oljeforbruk da, men fra Dover til Kiel har jeg ligget i hastigheter mellom 150-220km/t mer eller mindre kontinuerlig. I Tyskalnd har man surret rundt 200km/t konstant. Da jeg sjekket olja i morges hadde det synket noe.
Fyllte på ca 1,5dl i morges.
Jeg må si at jeg har blitt enda mer imponert over hvor god denne sykkelen er til alt mulig. Tok meg selv i å ligge i 200km/t, åpne litt på visiret og klø meg i øyet et øyeblikk der. Fra 180km/t til 230km/t så trekker sykkelen veldig godt på 6. gir, det bare drar. Har vært veldig heldig med trafikken på turen. Fri fart har virkelig vært fri fart. Supergøy.
Fyllte på ca 1,5dl i morges.
Jeg må si at jeg har blitt enda mer imponert over hvor god denne sykkelen er til alt mulig. Tok meg selv i å ligge i 200km/t, åpne litt på visiret og klø meg i øyet et øyeblikk der. Fra 180km/t til 230km/t så trekker sykkelen veldig godt på 6. gir, det bare drar. Har vært veldig heldig med trafikken på turen. Fri fart har virkelig vært fri fart. Supergøy.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Alle oljer og filter byttet nå i helga.
Byttet bremsevæske, nesten 0,5L totalt i hele sykkelen.
Nytt for året er nye bremseskiver forran.
Ble ganske fresht.
Byttet bremsevæske, nesten 0,5L totalt i hele sykkelen.
Nytt for året er nye bremseskiver forran.
Ble ganske fresht.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg liker å se folk ta vare på tingene sine på en måte som jeg ikke klarer selv, utover vask og polering. :)
Egentlig feil å si "ikke klarer". Mye hadde jeg nok klart selv, men langt fra alt. Det handler vel om interesse og kunnskap. Man kan jo ikke kunne alt her i verden. Dessuten så begrenser det seg hva man kan gjøre med helt nye sykler i dag med tanke på garanti etc.
Så mangler jeg sikkert en del spesialverktøy og et egnet sted og holde på.
Men det er så absolutt artig å se andre vedlikeholde tingene sine på en måte mat ikke har mulighet til selv. :)
Egentlig feil å si "ikke klarer". Mye hadde jeg nok klart selv, men langt fra alt. Det handler vel om interesse og kunnskap. Man kan jo ikke kunne alt her i verden. Dessuten så begrenser det seg hva man kan gjøre med helt nye sykler i dag med tanke på garanti etc.
Så mangler jeg sikkert en del spesialverktøy og et egnet sted og holde på.
Men det er så absolutt artig å se andre vedlikeholde tingene sine på en måte mat ikke har mulighet til selv. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Nytt år og sommerferie. Har ikke vært skrevet mye her siden jeg var på Isle of Man ifjor.
I år har jeg reist sydover. Det blir noen uker på tur.
Pakket med meg klær, arbeids-PCen for litt hjemmekontor på veien, sko og tynn ytterjakke.
Reiste fra Oslo 06:00 på Fredag. 18:30 Lørdag sto jeg på en destinasjon i Kroatia. 250 mil på rett over 36 timer er ny rekord for min del på motorsykkel.
Mye dårlig vær i Sverige, Danmark og Tyskland. Når man kjørte gjennom Østerrike og Slovenia slo godværet inn. Nå er det gode 34 grader.
Forsåvidt gøy å teste kroppen og sykkelen. Det var mye stram wire i Tyskland. Den flyr fint over asfaltskjøtene på autobahn.
Denne gangen hadde jeg pakket litt lurere mtp. Aerodynamikk og sykkelen gikk rett som en snor nedover veien. Fra en by rett syd for Berlin og ned mot Regensburg var det i lengre perioder slik at man lå på 8000rpm(maks turtall 8900rpm), 240km/h på speedometeret og "cruiste" nedover.
I år har jeg reist sydover. Det blir noen uker på tur.
Pakket med meg klær, arbeids-PCen for litt hjemmekontor på veien, sko og tynn ytterjakke.
Reiste fra Oslo 06:00 på Fredag. 18:30 Lørdag sto jeg på en destinasjon i Kroatia. 250 mil på rett over 36 timer er ny rekord for min del på motorsykkel.
Mye dårlig vær i Sverige, Danmark og Tyskland. Når man kjørte gjennom Østerrike og Slovenia slo godværet inn. Nå er det gode 34 grader.
Forsåvidt gøy å teste kroppen og sykkelen. Det var mye stram wire i Tyskland. Den flyr fint over asfaltskjøtene på autobahn.
Denne gangen hadde jeg pakket litt lurere mtp. Aerodynamikk og sykkelen gikk rett som en snor nedover veien. Fra en by rett syd for Berlin og ned mot Regensburg var det i lengre perioder slik at man lå på 8000rpm(maks turtall 8900rpm), 240km/h på speedometeret og "cruiste" nedover.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av FredrikE24 den 23 jun 2024, 22:40, redigert 2 ganger totalt.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det blir spennende å se resultatet! Nyt ferien i varmen og god tur hjem når den tid kommer 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1