Ja, da ble det en tur rundt omtrent hele Randsfjorden i dag sammen med
@ErikW .
Hyggelig å møtes igjen

!
Turen gikk fra Jevnaker til Bjoneroa på vestsida. Tanke var å ta ferga, men vi kom naturligvis på det mest ugunstige tidspunktet hvor det godt og vel en time til neste fergetur.
Så da kjørte vi videre og tok en kjapp pause ved Fluberg Bru. Ble en del kjøring i regn og det kjentes etter hvert på kroppen der jeg kjørte i skinndress.
Ble ikke våt, men kald av regnvannet. Og mye sølevann fra veien oppetter ryggen og bak på hjelmen

!
Ja, fordi denne CFMOTO'en har ofret en god del på utseendealteretnår det kommer til skjermløsning på bakhjulet...
310723 7.JPG
310723 8.JPG
Men man var like blid siden denne motorsykkelen er uhyre morsom å kjøre

.
Meget god sal gjør at jeg i hvertfall kan kjøre lange strekk med denne.
Sykkelen passet meg helt ypperlig ellers også, med unntak av styreholkespeilene, som er små og vanskelig å stille inn riktig. Virket også som at de forandret innstillingen under kjøringen. Pga. av fartsvind eller ujevnheter i veien? Vet ikke.
CL X'en har også svært gode Brembo bremser og dempingen er overraskende god, men ikke god nok til de kraftigste ujevnhetene og dekkeskadene, som man merket godt i løpet av turen.
Motor og og eksos avgir ikke allverdens med lyd, men ved pådrag i "Sport" modus leverer den forseggjorte potta en frydefull vital lyd.
Ikke fullt så høylydt i "Eco" modus hvor gassresponsen også er langt forsiktigere enn i "Sport".
Noterte meg ikke hva slags dekk sykkelen satt opp med, men de hadde helt klart godt feste på dagens tur på såvel tørr som regntung veibane.
Artig sykkel og best egnet til pendlerkjøring uten bagasjeløsninger utover en lett ryggsekk. Utmerket bysykkel, kan jeg tenke meg. Ingen nykking, som jeg la merket til i drivlinja ved saktekjøring.
Komfortmessig ville den trolig passet meg bra til langkjøring, men uten antydning til bagasjemuligheter annet enn muligens en tankveske, er den automatisk utelukket til denslags motorsykkeldagdriveri

.
Etter Randsfjordenturen kjørte vi innom Hadeland MC og leverte sykkelen, var en tur oppe i butikken og så på de utstilte syklene.
Og
@ErikW får selv skrive litt om hva han synes om et par av de som sto der

.
Etter butikkbesøket dro jeg med meg kjørekompisen opp i høyden på en smal svingete og ikke spesielt godt vedlikehold asfaltvei før vi dro til skogs på grustur. Og her møtte vi det kraftigste regnværet på turen uten at det la noen nevneverdig demper på turen

.
Og da hadde nok kjørekompisen fått kjørt fra seg denne dagen og etter en prat på Roa guidet jeg ham gjennom veiarbeidsområdet og de nye kjøremønstertraséene her i Viggadalen og vinket "takk for en hyggelig MC-tur" på Kalvsjø og dro hjem og rakk akkurat å unngå en ny regnbyge.
Her noen bilder fra dagens tur:
310723 9.JPG
310723 10.JPG
310723 11.JPG
310723 12.JPG
310723 13.JPG
310723 14.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.