MC har vært veldig viktig for livsgleden min og er for meg den beste hobbyen man kan ha.
Tenkte derfor jeg skulle plukke frem noen bilder og lage et lite arkiv over de syklene jeg har hatt til nå og prøve å følge opp loggen fremover med hva som gjøres på de syklene jeg fortsatt har.
Sykkel nr 1 for meg var en Suzuki TS 50X fra 1986, har dessverre ingen bilder av denne lenger, så et arkivbilde fra Google får holde, det er ihvertfall korrekt farge i 1990:

Sykkel nr 2 var etter en lang pause der livet kom i veien innkjøpt i 2002 etter å ha tatt storsykkellappen, en Yamaha TDM850 fra 1991, rosa felger hadde den og:

Sykkel nr 3 kom etter å ha hatt TDMen i 15 år! Endringer i livet gjorde at nye impulser ble vekket og gleden med sykkel kom tilbake. En KTM Duke 690, 2014 modell ble innkjøpt og ga meg mye moro.

Sykkel nr 4 kom da jeg fort fant ut at 690 Duke ikke egnet seg til å kjøre lengre turer på, og ble solgt etter ikke så veldig lenge. En 2010 KTM 990 SMT var hysterisk moro, med moment i lange baner:

Sykkel nr 5 kom da KTM annonsert «The Scalpel», Duke 790 2018, kjøpte en av de første utgavene på markedet og lærte ett og annet om KTMs garantisystem:

Sykkel nr 6 kom etter at KTM ble satt til side etter nevnte garantiopplevelser og nytt merke kom inn på tunet, på tide med storsykkel, BMW S1000XR 2016 modell:

Sykkel nr 7 entret da S1000 gjorde at høyrehånd mistet følelse pga vibrasjoner og gjorde lengre turer smertefulle, uansett hva jeg prøvde for å få bort disse høyfrekvente irritasjonsmomentene, fra venstre side kommer en BMW R1250GS 2021, Triple Black om jeg må si. Denne sykkel har kanskje noen her på forumet sett før:

Sykkel nr 8 kom på banen da jeg fikk en merkelig og ustoppelig trang til å kjøre motorsykkel på grus fremfor asfalt, for første gang så ryddet jeg plass til 2 sykler i garasjen og inn kom en litt slitt og altfor senket Husqvarna 701 Enduro:

Etter et par vintre med litt mekking så ser den nå slik ut:

Sykkel nr 9 kom etter at sykkelåret 2022 gjorde meg trøtt på asfalt, med evigvarende regn og lave temperaturer hele våren og sommeren og BMWen forsvant ut, tilbake med KTM SMT 990, nå en 2013 modell:

Sykkel nr 10 kom etter at kona bemerket at SMTen var litt vond å sitte bakpå og jeg skulle kanskje hatt noe som var litt bedre om jeg ville ha henne med… Inn fra høyre kommer så den som står i garasjen nå, en KTM Super Adventure 1290 S, 2023 modell:

Nå står det en hvit og en oransje KTM i garasjen og kjøpestopp er innført av huset øverste sjef, så nå må det bare kjøres mye og mer!