Kompis hadde en sånn "Danskebåten"det året vi var på treff i Estland.
Vi kalte den det pga alle lysa på den- lys over alt.

Kompis hadde en sånn "Danskebåten"det året vi var på treff i Estland.
Interessant og artig tråd, jaAtrox skrev: 15 aug 2023, 12:20 Elsker prosjekter som dette! Det gir motivasjon for å tusle ned i kjelleren og fortsette med egen gammal Yamaha. Masse lykke til!
Du kan i prinsippet bare glemme å gjøre denne kompatibel med alkohol.Brigg skrev: 15 aug 2023, 08:15 Takk for bilder @dypen Jeg har studert tegningene i reperasjonsjåndboken, men et bilde gir langt bedre oversikt.
Planen er å finne et repset og gå over alt i gasserne i løpet av vinteren. Det optimale vil være å gjøre gasserne E10-kompatibel. Om dette er mulig vet jeg ikke enda, det handler vel både om gummikvalitet og om metallet tåler etanol. Og for at hele systemet skal være E10-kompatibelt må jo også slanger, bensinpumpe og bensinkran tåle etanol.
Dersom det er mulig å erstatte alle gummideler i gasserne med etanolbestandig gummi bør det vel være mulig. Om dette er å få tak i noe sted i verden vet jeg ikke, men jeg skal sjekke dette etterhvert.mekkern skrev: 15 aug 2023, 16:05 Du kan i prinsippet bare glemme å gjøre denne kompatibel med alkohol.
Selv innsugsgummiene råtner av alkoholen for ikke snakke om membranene på forgasserstemplene.
Vurderte for en del år siden da E85 kom om jeg skulle lage en "spesial" med XL600R motoren og lage nytt innsug, for denne kan jeg fixe alle deler slik at de tåler Etanol/Metanol.dypen skrev: 15 aug 2023, 21:17 Bra @mekkern da er den muligheten ikke tilstede noe som sikkert gjør delekjøp for eier enklere. Da er det bare å fylle riktig før vinterlagring :)