dypen skrev: 29 des 2022, 13:48
@mekkern har du kjørt 1290 Super Adventure …
jupp -i tillegg honda AfrikaTwin og Multistrada div utgaver-dog ikke V4 utgaven ennå.og masse annet.
Ellers stort sett masse "asfaltsykler" i div typer og størrelser -ikke forglemme V-twin fra Japan og USA.
OG sykler fra 30 tallet og oppover.
Derfor sier jeg at det finnes ikke noe "verdens beste" mc så langt-De "beste mc" er som regel for "sterile" og intetsigende.
For meg så er "DE beste/artigste" sykler de som jeg må "Kjøre" og jobbe litt med for å få til å gjøre det jeg vil-Perfekt er litt kjedlig.
Vil jeg "Bli kjørt" har jeg bil til slikt.
Når jeg ev ikke kan/vil kjøre mc lenger vil jeg ha en liten bil jeg må "kjøre" som fks: https://www.motorsportmagazine.com/arch ... f3f489a005
Selv har jeg ikke sveiset siden skolen når jeg sveiset med gass og tråd. Det var jeg forøvrig ganske god på mener jeg å huske. Men nymotems sveiseapparat har jeg aldri prøvd.
Ganske fin sveis.
Det ser ut til at det er forurensning på røret, sink ?
Selv skal jeg resertifiseres på mag og pinner i januar.
Har sveist veldig lite det siste året, så det blir spennende å se hvordan det går.
dypen skrev: 29 des 2022, 13:48
@mekkern har du kjørt 1290 Super Adventure …
jupp -i tillegg honda AfrikaTwin og Multistrada div utgaver-dog ikke V4 utgaven ennå.og masse annet.
Ellers stort sett masse "asfaltsykler" i div typer og størrelser -ikke forglemme V-twin fra Japan og USA.
OG sykler fra 30 tallet og oppover.
Derfor sier jeg at det finnes ikke noe "verdens beste" mc så langt-De "beste mc" er som regel for "sterile" og intetsigende.
For meg så er "DE beste/artigste" sykler de som jeg må "Kjøre" og jobbe litt med for å få til å gjøre det jeg vil-Perfekt er litt kjedlig.
Vil jeg "Bli kjørt" har jeg bil til slikt.
Når jeg ev ikke kan/vil kjøre mc lenger vil jeg ha en liten bil jeg må "kjøre" som fks: https://www.motorsportmagazine.com/arch ... f3f489a005
Jeg er en analog person i en digital verden.
Har ikke kjørt alle men 1200 Multistrada Enduro blir bare bedre for hver tur og super nysgjerrig på 1260’n som jeg innbiller meg er Hadde store planer om å teste V4’n men det har kokt bort :)
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Jompa skrev: 29 des 2022, 23:34
Ganske fin sveis.
Det ser ut til at det er forurensning på røret, sink ?
Selv skal jeg resertifiseres på mag og pinner i januar.
Har sveist veldig lite det siste året, så det blir spennende å se hvordan det går.
ja masse dritt egentlig sikkert litt olje også, gadd ikke å rengjøre ville bare teste noe jeg hadde tenkt litt på..ikke tørket av det etterpå heller.
tester litt sånn "cold welding", egentlig bare skit men ikke alt trenger stor styrke når det bare er noe tynt skrammel.
Finnes apparater med muligheter til pulser på bare 0.001sek uten up/down slope og bakgrunnsstrøm.
Det har ikke jeg, bare må ta korte trykk/slipp. begynte på 160A og siste strekka 140A vilket er ganske høyt på 0.3mm mot 1.5mm men skal teste med 1.6mmwolfram og lavere strøm på 0.3mm mot 0.3mm godstykkelse.
Når en har hatt det som yrke i 17år og sveist alt mulig så er det artig med noe hobbymekk også selv om en ikke lengre driver i yrket.
Lykke til-litt spraking så kommer det fort tilbake
Ser ut for å være ett flott arrangement, motorsykler i alle varianter, musikk, skateboard +++ Italia i fjor og Frankrike i år 12 - 21 til 25 juni. Det er vel fra 21 til 25 juni inkludert sankthansaften som er selve stevne vil jeg tro …
Ja da ble det handling i dag-vi kom litt langt ut på kanten av den "brøyta veien" ned til en pumpestasjon og fikk ene hjulparet i grøfta.
Så mens vi satt på skakka og ventet på hvem hva hvor, så kjedet jeg meg såpass at jeg kjøpte meg en bobil..
En eldre sak men skal være bra teknisk og får den med montert hengerfeste så jeg kan pensjonere "den hvite hvalen" som mc transport.
Skal hente den ved Melhus uti Mars en gang når alt er klart og veiene er greie for første turen.
Fikk forøvrig beskjed etter 2.5 timer at Viking hadde 12 timers ventetid så vi fikk noen kollegaer til å hente oss.
Opplevde det samme på noen småveier i Gol område for lenge siden, veien var overbrøyta og kjørte en «snerten» Ford Excursion med utkoblet firehjulstrekk. Kjente det begynte å bryte gjennom på høyre forhjul, styrte imot ga gass men ble stående i ei stikkrenne med høyre forhjul og venstre bakhjul i lufta resten av dagen før vi fikk bilberging. Lange timer det :)
Gratulerer med bobil, det ble rask handel
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg" Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Er ikke helt OEM etter jeg monterte det-modifisert for å beholde håndtakene og bøyler for å holde veskene ute fra hjulet-bøylene er smale men dritstive-Inconel.
Ja sesongen er over for 2 hjul men bobilen skal ha noen turer utover og i vinter også.
Mc sesongen har vært litt både og... men Høstens italiatur i September var grom som alltid.
Vi hadde flaks med bestillingen denne gangen i motsetning til 2020turen som gikk dritt...Bestilte så tidlig at det kun var europrisen som fordyret -ikke prisstigningen på 70-80% på rommene vi hadde.
Fraktet som vanlig syklene med Mc transport/Morten fra Gjerdrum til Munchen tur/retur.Og tok fly ned.I år fikk vi ikke helt fylt traileren så en 4 plasser ble disponert av Morten.Resten -21 stykker var klare for årets TUR.
Reiste dog dagen før i år så vi fikk "akklimisert" oss til høyere temperaturer og hyggeligere vær.
Spisepause i Kuhtai i Østerrike-her har gruppen blitt godt oppstykket allerede-men vi skal møtes i Sølden.
IMG_9031.JPG
Etter noe kåling i Sølden der jeg ble med en annen for å finne en bensinstasjon(som ikke eksisterte) så dro jeg over Timmelsjoch Hochalpenstraße alene mens han andre dro tilbake for å fylle bensin.
Men det er fantastisk hvor mye en gammelforgassermotor slurper i seg på 2500 meters høyde... så jeg ble litt skeptisk for jeg husket ikke hvor jeg fikk fyllt på Italiasiden..
Men "Gravity-Racing er jo artig også så jeg slo av motoren og trillen nedover-litt utfordring å holde farten oppe gjennom hårnålene slik at man fikk "greisnittfart" og kappkjørt litt med en hissig polakk i bil...
Etter å ha trillet i 2.1 mil minus en km med motor så kom bensinstasjonen jeg tidligere har fyllt på til syne.
Med full tank så ble det nermest strake veien ned til Bolzano og vidre mot hotellet i Levico Terme. https://www.google.com/maps/place/Crist ... ?entry=ttu
Stor mc og sykkelparkering i kjelleren med verksted/løftebord og slikt-og vaskeplass.
utsikt fra taket-disig med 33varmegrader i skyggen. :-)å
IMG_9174.JPG
fortsettelse følger.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.