Det gikk ikke helt som tenkt i helga. Jeg meldte meg på grustur i dag med avgang kl 10:00. Men var tilbake ved hotellet allerede klokka 12. En halvtime etter start begynte jeg å ane at noe ikke var helt som det skulle med sykkelen. Men mye støy og dårlig vei gjorde at det tok en stund å klare å definere hva det var. Jeg avbrøt turen og orienterte meg tilbake til hotellet, og mistanke om hjullagertrøbbel styrket seg med asfalt under hjula. Ingen varmgang, men skarpe lyder som metall mot metall som kom og gikk.
Fikk lånt noe verktøy og fikk litt hjelp med Espen, verksmester hos Speed. Vi tok av hjulet og kunne raskt konstantere at venstre hjullager var defekt. Dette heter 6004 DK, og det var ikke noe vi klarte å oppdrive på en lørdag ettermiddag. Fikk tak i 6004 2RS fra Biltema på Fagernes, men disse passet ikke. DK-varianten har noe tykkere ytterring, og har en ytre diameter 2 mm større enn 6004 standard. Så lærte vi noe nytt i dag og.
Min gode venn og turmakker fra Sverigeturen sa seg villig til hente tilhengeren min hjemme hos meg og komme hit og hente meg og sykkelen i morgen.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk