Honda CBR1000F
Re: Honda CBR1000F
Men ingen store skade på deg :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Honda CBR1000F
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Honda CBR1000F
Takk til mekkeren for info.
Dette skal jeg se på. Tilbake til min cbr, jeg kjenner tidligere eiger, hann hadde sykkelen i 20 år og eiger før han hevdet og ha kjørt den på Lista flystripe. Og då viste speedometeret ikke mindre en 275kmt. Enten lyver speedometeret eller forige eiger. Noen med lignende opplevelser??
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Honda CBR1000F
Foresten hva med dagens palmebensin på disse? Jeg fyller 98 så ofte jeg kan. Tidligere bare 95.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CBR1000F
med 120/60-17 i stedet for oem 110/70-17 så bånnet den speedometret...Omdal skrev: 23 aug 2023, 00:13 Takk til mekkeren for info.Dette skal jeg se på. Tilbake til min cbr, jeg kjenner tidligere eiger, hann hadde sykkelen i 20 år og eiger før han hevdet og ha kjørt den på Lista flystripe. Og då viste speedometeret ikke mindre en 275kmt. Enten lyver speedometeret eller forige eiger. Noen med lignende opplevelser??
![]()

men med 120/70-17 er den ganske bra.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CBR1000F
Bensin-ingen ting på disse er egentlig kompatibelt med etanol-så 98 oktan er saken-fylte noe 95oktan i Bormio i 2018 og den likte den ikke-måtte slure i gang på 4-5000rpm for å rull på sykkelen..fyller bare 100+ på tur i europa hvis mulig.
Forresten så funker den gull på Motul 300V 15w-50. null slurr og ikke for ille smell når en setter i 1 gear når kald, og god gearing-stille motor.
Bruker NGK iridiumplugger og ingen prob med start/skifte på våren som med std plugger.
Forresten så funker den gull på Motul 300V 15w-50. null slurr og ikke for ille smell når en setter i 1 gear når kald, og god gearing-stille motor.
Bruker NGK iridiumplugger og ingen prob med start/skifte på våren som med std plugger.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Honda CBR1000F
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 335
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Honda CBR1000F
Litt skamslått etter rulling i vegen, lærlingen måtte jobbe litt meir enn planen ei veke-to....og sleit ei skulder når sykkel skulle oppatt på vegen, tung den klumpen...
Re: Honda CBR1000F
Noen gode ord på veien til en god brukt sykkel …
Catch the right model at the right moment in its life cycle, though, and you’ll get more bike for your money than you could ever rightfully expect; combining comfort, performance, handling and (fingers crossed) reliability, all for a fraction of the cost of a new machine that offers little or nothing more in any of those areas.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Honda CBR1000F
Her var det en som fikk en billig CBR1000F, er vedkommende litt nevenyttig og opptatt av det estetiske blir det bra.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=328868369
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=328868369
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda CBR1000F
En ting en skal være litt forsiktig med på 87-88modellen SC21.
er å bruke avslått motor som brems ved rygging..
Denne modellen har ikke noe "tilbakelås" på strammeren og kan kamme over ved rotasjon bakover.
dette erfarte jeg etter årets tur. Da jeg hadde rygget den ut av gamle transiten og startet den så raklet den som en diesel.
Trodde først at kamstrammeren var løs og det var grunnen til raklinga men dengang ei..
etter litt demontering og bruk av kamera så fant jeg at alle innsugsventilene hadde laget merker i stemplene og at den hadde kammet over bakover på inn og ut kammene. Så dette må ha skjedd ved "reversj" ellers hadde det vært etterslep på kammene.
Men dette er tydligvis solide saker og ved kompressjonstest så hadde jeg fortsatt 15bar på alle sylindrene og ventilklaringene nesten spot on.
så etter litt kødding med å justere meg tilbake (hurra for påskrudde kamdrev) så var jeg tilbake på null og en lærdom rikere. Kamstrammeren på SC21 sitter forresten på den jævligste plassen mulig-under kammene ned mellom sylinder 2-3 og må ha ut kammene for å kunne skiftes(ikke spør hvordan jeg fant ut dette). kjedestrammer bilde vist oppned. hjemmelaget verktøy for ventiljustering.Det er flattrekkerspor-ikke umbraco som i boka (mulig 600ccm)
er å bruke avslått motor som brems ved rygging..
Denne modellen har ikke noe "tilbakelås" på strammeren og kan kamme over ved rotasjon bakover.
dette erfarte jeg etter årets tur. Da jeg hadde rygget den ut av gamle transiten og startet den så raklet den som en diesel.
Trodde først at kamstrammeren var løs og det var grunnen til raklinga men dengang ei..
etter litt demontering og bruk av kamera så fant jeg at alle innsugsventilene hadde laget merker i stemplene og at den hadde kammet over bakover på inn og ut kammene. Så dette må ha skjedd ved "reversj" ellers hadde det vært etterslep på kammene.
Men dette er tydligvis solide saker og ved kompressjonstest så hadde jeg fortsatt 15bar på alle sylindrene og ventilklaringene nesten spot on.
så etter litt kødding med å justere meg tilbake (hurra for påskrudde kamdrev) så var jeg tilbake på null og en lærdom rikere. Kamstrammeren på SC21 sitter forresten på den jævligste plassen mulig-under kammene ned mellom sylinder 2-3 og må ha ut kammene for å kunne skiftes(ikke spør hvordan jeg fant ut dette). kjedestrammer bilde vist oppned. hjemmelaget verktøy for ventiljustering.Det er flattrekkerspor-ikke umbraco som i boka (mulig 600ccm)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Honda CBR1000F
God info og veldig viktig å ta meg seg for CBR1000F eiere! Kjedestrammeren’s plassering er der jeg har merket med rød firkant på bilde …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Honda CBR1000F
Jeg hadde en 1990 SC24 i rød/hvit, i 1991-92, en av 12 som blei tatt inn i den farven. Kjørte 19.000km på ett år.
Rett etter jeg solgte den, låste giringa seg. Viste seg å være nålelageret i drevdekslet som var tørt. Ringte Kellox da feilen oppstod, og de (Frosterud) ringte tilbake etter 2-3 timer og sa det var en lignende feil i Italia i 1989...
Drivinga til oljepumpa røyk for neste eier etter 55.000km.
Bortsett fra vindstøy fra kåpeglasset, er det en fin langtursykkel, men den er for lang og treigstyrt på de morsomme småveiene. 87-88-modellen er morsommere/mer viril i lavere fart, antagelig pga smalere dekk. Kom fra VF1000F2, savnet draget fra bunn som VF'en hadde, CBR'en våkner ikke før over 5000 omdreininger og har ett ekstra gir å gire imellom...
Sist jeg så sykkelen, på midten/slutten av 90-tallet, hadde den nok gått nærmere 100.000km. Avregistrert i 2018, i følge Autosys.
Rett etter jeg solgte den, låste giringa seg. Viste seg å være nålelageret i drevdekslet som var tørt. Ringte Kellox da feilen oppstod, og de (Frosterud) ringte tilbake etter 2-3 timer og sa det var en lignende feil i Italia i 1989...
Drivinga til oljepumpa røyk for neste eier etter 55.000km.
Bortsett fra vindstøy fra kåpeglasset, er det en fin langtursykkel, men den er for lang og treigstyrt på de morsomme småveiene. 87-88-modellen er morsommere/mer viril i lavere fart, antagelig pga smalere dekk. Kom fra VF1000F2, savnet draget fra bunn som VF'en hadde, CBR'en våkner ikke før over 5000 omdreininger og har ett ekstra gir å gire imellom...
Sist jeg så sykkelen, på midten/slutten av 90-tallet, hadde den nok gått nærmere 100.000km. Avregistrert i 2018, i følge Autosys.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Honda CBR1000F
Ellers kan det nevnes at 87-modellen ofte hadde litt urunde kamdrev, sees hvis man drar på starteren med toppdekselet av. En grunn til at kamkjedestrammerne røyk tidlig, og kamkjede strakk seg. Men bør være utbedret for lenge siden.
Strammeren til primærkjeden kunne også bånne og bli der, med mye skrangling. Fantes modifiseringskit, med forsterket primærkjede og strammer. Motoren måtte deles...
Dette skal være oppdatert på 88-modellen, som det kom 5 av til Norge, i hvit/blå. De fleste registrert i 88 er overliggere.
Strammeren til primærkjeden kunne også bånne og bli der, med mye skrangling. Fantes modifiseringskit, med forsterket primærkjede og strammer. Motoren måtte deles...
Dette skal være oppdatert på 88-modellen, som det kom 5 av til Norge, i hvit/blå. De fleste registrert i 88 er overliggere.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Honda CBR1000F
En kjempeflott Honda CBR1000F, anbefales 98 oktan bensin …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1