Konkluderer vel litt som jeg har tenkt og vel er litt opplagt, T7en bedre på asfalt og 700en bedre offroad men begge funker bra til begge deler.
(AJ, du får slette om dette går på copyright'en løs...)

Liker denne, ja. Helt klart :). Passer perfekt for de veiene vi har her jeg bor. Og det gjelder hovedveiene så vel som grusveiene.utc skrev: 17 okt 2022, 20:39 AJ, Virker som at du liker Aprilia'n; blir det den vi ser deg på i neste sesong ?
Trodde ikke at Tuareg var rimeligere enn Tènèrè, men et kjapt søk på Finn.no bekreftet at det er den faktisk.Gammelsmurfen skrev: 18 okt 2022, 20:37 Den er vel også rundt 20-30 000 billigere også enn T7´n.
Skal sies at jeg ikke har prøvd noen av disse to, men på papiret så tyder alt på at jeg ville ha valgt Tuareg av disse to.
Noen liker mora, andre dattera :) Det er nå det som er konseptet med T 7 da. Minst mulig utstyr som kan klikke/riste i filler. Kun av/på ABS. Mye detta som tiltalte meg. Instrumenteringa gjør vel det det skal. På enklest vis. Har ikke sett på eller prøvd Tuareg så den aner jeg ingenting om. :)Gammelsmurfen skrev: 18 okt 2022, 20:37 Ingen tvil om at T7 er en bra sykkel for dårlige veier, jeg har alltid likt Yamaha men denne er veldig sparsommelig utstyrt i forhold til prisen og falt ut av lista da jeg kjøpte ny 2022 modell.
Og instrumenteringen likner mer på en Palm III fra 3com som kom i 1998 enn på motorsykkelinstrumentering fra 2022.
Der er det vesentlig bedre på Tuareg´n med bla. farge-TFT og kjøreprogrammer hvor man kan justere på settinger også.
Den er vel også rundt 20-30 000 billigere også enn T7´n.
Skal sies at jeg ikke har prøvd noen av disse to, men på papiret så tyder alt på at jeg ville ha valgt Tuareg av disse to.
Tuareg sitt panel ser bra ut, men World Ride har nytt TFT panel som ser veldig bra ut vs instrumentet på standardutgaven så er dette noe helt annet :)mogs skrev: 19 okt 2022, 08:56Noen liker mora, andre dattera :) Det er nå det som er konseptet med T 7 da. Minst mulig utstyr som kan klikke/riste i filler. Kun av/på ABS. Mye detta som tiltalte meg. Instrumenteringa gjør vel det det skal. På enklest vis. Har ikke sett på eller prøvd Tuareg så den aner jeg ingenting om. :)Gammelsmurfen skrev: 18 okt 2022, 20:37 Ingen tvil om at T7 er en bra sykkel for dårlige veier, jeg har alltid likt Yamaha men denne er veldig sparsommelig utstyrt i forhold til prisen og falt ut av lista da jeg kjøpte ny 2022 modell.
Og instrumenteringen likner mer på en Palm III fra 3com som kom i 1998 enn på motorsykkelinstrumentering fra 2022.
Der er det vesentlig bedre på Tuareg´n med bla. farge-TFT og kjøreprogrammer hvor man kan justere på settinger også.
Den er veldig dyr i Norge kontra konkurrentene, dette er noe av grunnen. I USA er den priset på en langt mer konkurransedyktig måte. Noe som gjør at den stort sett blir omtalt som billigere enn konkurrentene. Det er den rett og slett ikke i Norge, spesielt ikke når man legger på en liten utstyrspakke.Gammelsmurfen skrev: 18 okt 2022, 20:37 Ingen tvil om at T7 er en bra sykkel for dårlige veier, jeg har alltid likt Yamaha men denne er veldig sparsommelig utstyrt i forhold til prisen og falt ut av lista da jeg kjøpte ny 2022 modell.
Litt mer enn av/på ABS, den har 3 forskjellige predefinerte innstillinger for ABS, men det kom til på 2022 modellen, joda jeg er klar over at den er ment for å være enkel sånn sett. Kan sikkert være kjekt om man kjører på steinete elendige veier, men kjører man mest asfalt og ok grusveier så vil i alle fall jeg ha noe annet.mogs skrev: 19 okt 2022, 08:56Noen liker mora, andre dattera :) Det er nå det som er konseptet med T 7 da. Minst mulig utstyr som kan klikke/riste i filler. Kun av/på ABS. Mye detta som tiltalte meg. Instrumenteringa gjør vel det det skal. På enklest vis. Har ikke sett på eller prøvd Tuareg så den aner jeg ingenting om. :)Gammelsmurfen skrev: 18 okt 2022, 20:37 Ingen tvil om at T7 er en bra sykkel for dårlige veier, jeg har alltid likt Yamaha men denne er veldig sparsommelig utstyrt i forhold til prisen og falt ut av lista da jeg kjøpte ny 2022 modell.
Kan skrive under på at den syntes godt i bakspeilene til Guzzi'en.dypen skrev: 11 sep 2023, 10:13 Ble litt overrasket over å se T7 live med oppakning, høyreist fin sykkel som i følge eier har moment, lettkjørt og uten mye som kan feile eller ryke. Fin sykkel! Har sett noen med mere lyd … slip-on … tror det er slip-on og ikke helanlegg. Når du ser en T7 ved siden av min 1290 kan det ikke være veldig stor forskjell på sittehøyde,