Km stand på en yamaha yzf 125?
Km stand på en yamaha yzf 125?
Hei Jeg blir 15 nå i høsten og har tenkt å kjøpe lett mc til våren. Jeg har sett på yzf og funnet ut at det er den jeg vil ha. Hvor mye har km stand å si, ser noen med 10k og noen over 40k. Va er innafor å kjøpe?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Km stand på en yamaha yzf 125?
Heisan @EskilEskil skrev: 13 sep 2023, 20:34 Hei Jeg blir 15 nå i høsten og har tenkt å kjøpe lett mc til våren. Jeg har sett på yzf og funnet ut at det er den jeg vil ha. Hvor mye har km stand å si, ser noen med 10k og noen over 40k. Va er innafor å kjøpe?

Hyggelig at du fant MCsiden.no og registerte deg som bruker her

Sånt liker vi

Når det gjelder kjøp av sykkel er det viktigste, etter min mening, å sjekke at alle servicer er fulgt og at sykkelen ikke er "skrudd ihjel" av forrige eier(e).
Er servicene fulgt slik de skal behøver ikke km.standen bety så mye.
Selv ville jeg nok helst kjøpt en sykkel som ikke har ettermontert så mye ekstrautstyr som f.eks. "effekt"potte, uroginale hendler, blinklys osv.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Km stand på en yamaha yzf 125?
Kan du forklare hvorfor du ikke ville kjøpt sykkel med mange ettermonterte deler? 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Km stand på en yamaha yzf 125?
For det første handler det om kvaliteten på f.eks. hendler, som mange ettermonterer. Ofte veldig usikker kvalitet på såkalte "unbranded" alternativer fra Kina.Eskil skrev: 13 sep 2023, 20:47 Kan du forklare hvorfor du ikke ville kjøpt sykkel med mange ettermonterte deler?![]()
Dette er også en ting Statens Vegvesen har mer og mer fokus på i sine kontroller, sepsielt av 125 kubikkere.
Samme gjelder bar-end speil som mange 125 kubikkeiere utstyrer syklene sine med.
Og når det gjelder eksospotter/siip-ons så fjerner jo mange støydemperen slik at det bråker noe helt forferdelig, som både bnab,olag og politi og Statens Vegvesen vet å sette veldig lite pris på.
Og mye av det som er ettermontert av 125 kubikkere er gjort av eierne selv og ikke alltid like godt utført...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Km stand på en yamaha yzf 125?
Med tanke på servicehistorikk som følger produsenten sin anbefaling betyr att du har rettigheter i forhold til garanti og kjøpsloven. Hvis det er ettermontert utstyr ex slip-on eller annet utstyr er det viktig å få med de originale delen. Kjøper du en sykkel med ikke godkjent eksos uten original del kan bli en dyr opplevelse hvis du må vise sykkel på trafikkstasjon, det samme med en sykkel som ikke har vært innenfor garanti uavhengig om den er utenfor på tid ved kjøp. Hvordan sykkel er kosmetisk viser også hvordan den er tatt vare på. Alt dette påvirker pris selvfølgelig. Velkommen og lykke til 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Km stand på en yamaha yzf 125?
Jeg jobber hos en Yamahaforhandler og ser mye av det som kommer inn på verkstedet. Jeg vil stille meg bak det AJ skriver, og kan fullt ut støtte dette. Det er veldig populært å erstatte påmontert originalt utstyr med billige deler fra ukjente produsenter rundt om i verden. Mye av dette er fryktelig dårlig selv om det har alle slags kule farger.
Det er ingenting i veien for at en YZF-R125 kan gå mye mer enn 40000 km, men det er sjelden vi ser dem på verkstedet. De fleste av dem forsvinner før de har gått så langt, enten ved ulykker eller skader som blir for dyre å reparere eller etter motorhavari pga manglende eller dårlig serviceoppfølging.
Servicene er viktige for et langt liv på alle kjøretøy. Dropper man dette sparer man noen tusen på kort sikt, men det blir gjerne dyrt på lang sikt.
Kjøp gjerne en slik som har gått 30000 eller mer, men vær veldig kritisk til hvordan den har vært vedlikeholdt. Dette bør være dokumentert, og ikke bare oljeskift av og til. Service er mye mer enn oljeskift.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Det er ingenting i veien for at en YZF-R125 kan gå mye mer enn 40000 km, men det er sjelden vi ser dem på verkstedet. De fleste av dem forsvinner før de har gått så langt, enten ved ulykker eller skader som blir for dyre å reparere eller etter motorhavari pga manglende eller dårlig serviceoppfølging.
Servicene er viktige for et langt liv på alle kjøretøy. Dropper man dette sparer man noen tusen på kort sikt, men det blir gjerne dyrt på lang sikt.
Kjøp gjerne en slik som har gått 30000 eller mer, men vær veldig kritisk til hvordan den har vært vedlikeholdt. Dette bør være dokumentert, og ikke bare oljeskift av og til. Service er mye mer enn oljeskift.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk