"Dagdriver"pensjonistlivet har sine lyse sider, ingen tvil om det :) .
I dag tilbrakt jeg et par-tre timer i skogene rett ved her jeg bor for å se om jeg kunne finne noen av favorittsoppene mine. September er jo synonumt med sopptember for oss som er interessert i matsopp.
Og jada! Jeg fant både blek piggsopp, fåresopp og delikatessen duftriske, som er forholdsvis nyoppdaget som gourmetmatsopp.
Har sanket steinsopp, furumatriske , furuskjellpigg og korallsopp tidligere, så soppkørja i dag er nok den siste store sankingen for i år. Men det blir et par turer til hvor jeg målrettet vil være på jakt etter den nydelige duftrisken, den lille brune på bildet.
Og for de som evt. måtte lure så har jeg ikke funnet en eneste kantarell i år. Så den er det veldig lite av heromkring. Men intet savn, egentlig, siden de andre jeg har funnet duger i massevis :) .
Ble også en del tyttebær i dag. Og sjelden har jeg sett så flott tyttebær i skogene heromkring som i år!
skog130923 1.jpg
skog130923 2.jpg
Etter skogsturen ble det en etterlengtet KTM-tur til Sportoutlet'en i Hønefoss for å sikre seg et par Kote marsjstølver siden de gode gamle Alfastøvlene har funnet det for godt å la sålehælen gå i oppløsning... Kanskje ikke så rart etter alle ti-årene de hvar vært i bruk.
Sammenlignet med de nye Kotestøvelene er det knapt mulig å se forskjell på kvaliteten. Så her tyder alt på at man har fått mye for pengene.
Så til de som er på jakt etter slike støvler er det bare å slå til på disse:
https://sportoutlet.no/sko/fjell/product/111100?c=57
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.