Så jeg kjøpte nylig min første mc, og merket den hadde lite bremsevæske. (Jeg antok det ikke var noe lekkasje da forrige eier ikke hadde byttet på lenge…) Så jeg fikk bremsene pumpet og fylt på ny væske. Et par dager har gått, og det virker som det er tomt. Bremseskivene og -klossene ser helt grei ut. Så da gjenstår det vel at sykkelen min har en lekkasje?
Bakbremsen får jeg ikke til å trykke helt ned, der er pedalen god og tåler det den skal. Men forbremsen derimot, gjør ikke det.
Får jeg byttet bremseslangene selv? Blir det kostbart å gjøre på verksted? Noen som har erfaring med en av dem, eller begge?
Lekkasje i bremsesystemet på KTM Duke 125, 2016 mod.
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Lekkasje i bremsesystemet på KTM Duke 125, 2016 mod.
Hvis du ikke ser lekkasje noe sted kan det ha vært luft i systemet.
- Domino
- Innlegg: 1184
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Lekkasje i bremsesystemet på KTM Duke 125, 2016 mod.
Jeg ville tatt dette opp med selger. Sjekk også eierhistorikken på vegvesenet sine nettsider. Hvis ikke selger var første eier ville jeg ha ringt den han kjøpte sykkelen hos og forhørt meg om kjente feil med sykkelen.
-
- Innlegg: 336
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Lekkasje i bremsesystemet på KTM Duke 125, 2016 mod.
Bruk øynene og følg slangen fra håndtak til bremseklosser, er det tomt burde det være synlig lekkasje. Om beholder er full og du ikke får trykk kan det være pakningi stempel i håndtak som er gåen, da går væsken forbi og det blir ikke trykk.
Re: Lekkasje i bremsesystemet på KTM Duke 125, 2016 mod.
Denne er til KTM Duke 125 bremser, kan kanskje hjelpe i forbindelse med feilsøk og rep …
http://ktmdukeweb.gladminds.co/125/brakes.html
http://ktmdukeweb.gladminds.co/125/brakes.html
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1