TransItalia Marathon 2023
Re: TransItalia Marathon 2023
Dette må ha vært en drømmetur
Takker og bukker for flotte bilder og referat fra turen
Tar gjerne mer av dette i flere doser utover vinteren
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Dolomittene leverte på alle punkter, vær, veier, overnatting og mat.
De er proffe her i fjella, og har litt mindre "gi f..n mentalitet som de gjerne har lengre sør.
Vi var tidlig oppe på morran i Val Gardena og fikk og god frokost, og en herrrrlig tur rundt Sella Ronda før vi satte nesa nordover.
Utsikt nedover Passo Gardena Sassolungo, her finnes det en Rifugio oppi ene fjellkløfta, gikk opp dit med rando-utstyr vinteren 2016, og fikk en opplevelse jeg aldri skal glemme, da vi kunne kjøre ned der i et rosa morgenlys. Stod opp kl 04, og gikk med hodelykt opp for å få de rette bildene i morgensol
Turen nordover var slik den pleier, vi hadde det litt travelt, så vi kjørte raskt og effektivt fra Munchen området, først på vei 9 mot Berlin, så litt på 14, overnatta i Halle, fortsatte på vei 2 mot Hannover, og deretter på 7'ern mot og forbi Hamburg.
Kjørte fra Halle kl 0600 Ankom nordspissen av Danmark tidlig ettermiddag, var en tur utom Løkken og kjørte litt på sandstranda der, ut ved Løkken og inn på asfalt igjen oppe ved Rudbjergs Knude.
Facinerende, først dundrer man i 150 pluss på motorvegen, og 20 min seinere er det strandkjøring, samme sykkel og samme dekk
Fergeturen fra Hirtshals til Stavanger gikk fint, tre menn i en liten lugar, men vi lært fra turen ned... mest mulig kjøreklær etc igjen på syklene, og kun lett bagasje med opp på lugaren.
Vi var i land kl 0630 i Dusavika ved Stavanger, kjørte rett ombord i 07 avgangen fra Mortavika, fyllte tanken i Aksdal kl 08, og 0915 var jeg parkert ved hytta.
Turenes tur, sier jeg hver gang, men dette var virkelig helt max
Nå er det bare å begynne å planlegge for 24. Kanskje hente opp planen fra 2020 som korona ødela.
Polen, Ungarn, så ACT Romania, deretter ACT Helles, nordover til Kroatia, kanskje ACT Italia og så hjemover.
Bigger faster harder stronger
De er proffe her i fjella, og har litt mindre "gi f..n mentalitet som de gjerne har lengre sør.
Vi var tidlig oppe på morran i Val Gardena og fikk og god frokost, og en herrrrlig tur rundt Sella Ronda før vi satte nesa nordover.
Utsikt nedover Passo Gardena Sassolungo, her finnes det en Rifugio oppi ene fjellkløfta, gikk opp dit med rando-utstyr vinteren 2016, og fikk en opplevelse jeg aldri skal glemme, da vi kunne kjøre ned der i et rosa morgenlys. Stod opp kl 04, og gikk med hodelykt opp for å få de rette bildene i morgensol

Kjørte fra Halle kl 0600 Ankom nordspissen av Danmark tidlig ettermiddag, var en tur utom Løkken og kjørte litt på sandstranda der, ut ved Løkken og inn på asfalt igjen oppe ved Rudbjergs Knude.
Facinerende, først dundrer man i 150 pluss på motorvegen, og 20 min seinere er det strandkjøring, samme sykkel og samme dekk
Fergeturen fra Hirtshals til Stavanger gikk fint, tre menn i en liten lugar, men vi lært fra turen ned... mest mulig kjøreklær etc igjen på syklene, og kun lett bagasje med opp på lugaren.
Vi var i land kl 0630 i Dusavika ved Stavanger, kjørte rett ombord i 07 avgangen fra Mortavika, fyllte tanken i Aksdal kl 08, og 0915 var jeg parkert ved hytta.
Turenes tur, sier jeg hver gang, men dette var virkelig helt max
Nå er det bare å begynne å planlegge for 24. Kanskje hente opp planen fra 2020 som korona ødela.
Polen, Ungarn, så ACT Romania, deretter ACT Helles, nordover til Kroatia, kanskje ACT Italia og så hjemover.
Bigger faster harder stronger
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Dolomittene ruler, ingenting som kan sammenlignes hverken veier eller natur 

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Fine bilder av en spektakulær natur! Skulle gjerne ha vært der en tur.
Nesten tyverisikring i urbane strøk å la gjørma sitte på
Nesten tyverisikring i urbane strøk å la gjørma sitte på

- Olav K
Vanskelig å være uenig i dette :-D Jeg savner litt grusveier å sladde på da, så jeg tror jeg velger å holde Piemonteområdet omtrent på samme nivå i min bevisthet, med Assietta, Saltveien, Jafferau etcpingvin skrev: 12 okt 2023, 21:09 Dolomittene ruler, ingenting som kan sammenlignes hverken veier eller natur![]()

Men det blir som å sammenligne epler og pærer, det er godt begge deler

- Olav K
Det er bare å bestille billett til båten det, og sette nesa i retning sørGammelsmurfen skrev: 12 okt 2023, 22:33 Fine bilder av en spektakulær natur! Skulle gjerne ha vært der en tur.
Nesten tyverisikring i urbane strøk å la gjørma sitte på![]()

Få ting slår en uke eller to i herlige alpefjell, visst er det vakkert i Norge også, spesielt i vakkert vær, men som jeg beskriver over, en morgentur i Dolomittene... er ren nytelse

Vakkert, annerledes, definitivt mer "turistinfisert"...
Vel verd en tur eller to iløpet av livet.

Ja, helt enig, pleier å sammenligne asfalt og offroad med langrenn og slalåm, begge deler ski, staver og snø men likevel 2 forskjellige ting, begge deler bra men forskjellig opplevelse. Priviligert som liker begge deler (både på snø og 2 hjul)Olav K skrev: 13 okt 2023, 06:46 Men det blir som å sammenligne epler og pærer, det er godt begge deler![]()

2019 Triumph Scrambler 1200
- Olav K
Bra sammenligning, jeg var en ihuga telemarkskjører i mange mange år, så det smitter vel kanskje over til min facinasjon for GS... eller adventurekjøring.. det beste fra to verdener :-Dpingvin skrev: 13 okt 2023, 07:38Ja, helt enig, pleier å sammenligne asfalt og offroad med langrenn og slalåm, begge deler ski, staver og snø men likevel 2 forskjellige ting, begge deler bra men forskjellig opplevelse. Priviligert som liker begge deler (både på snø og 2 hjul)Olav K skrev: 13 okt 2023, 06:46 Men det blir som å sammenligne epler og pærer, det er godt begge deler![]()
![]()