I 2018 begynte jeg på en reise inn i motorsykkelverdenen, en lidenskap som tente inni meg som voksen. Å skaffe meg lappen markerte begynnelsen på et spennende kapittel i livet mitt - et kapittel preget av den umiskjennelige brølingen fra motoren, den grenseløse friheten på veien og den dype samhørigheten som følger med.
Blant mine nære mc venner tar våre delt eventyr vanligvis form av ettermiddagsturer, der vi slynger oss gjennom kjente og ukjente fylkesveier. Våre turer begynner rundt klokken 16.00 og fortsetter til solen begynner å synke, og vi tilbakelegger omtrent 200 kilometer med fantastisk terreng. Disse reisene er preget av sosiale stopp hver time, der vi samles på veikroer for å spise og dele historier. Når dagslyset avtar, unner vi oss en velfortjent iskrem på en lokal bensinstasjon, og våre livlige samtaler avsluttes motvillig når vi må finne veien hjemover.
Men det handler ikke bare om de kortere turene; en eller to ganger i året begir vi oss ut på episke helgeeventyr langs den fengslende vestkysten av Norge. Disse turene dekker rundt 1400 kilometer og avdekker den sanne skjønnheten i vårt hjemland, der hver sving og hver krapp kurve innprenter uforglemmelige minner.