BMW iFace ..,
BMW iFace ..,
Ser BMW har kommet med infrarød ansikt og øyegjenkjenning som erstatter tenningsnøkkel som fungerer i mørke og med hjelmen på. Systemet fungerer for det er både ansiktskanning og iris hornhinneskanning som funker med hjelmen på og med infrarød funker det i mørket også. Hvis sykkel’n er fornøyd med det den ser frigjøres tenningslås styrelås ja alle låser og sykkel kan startes. Er det noen her inne som har ny BMW med iFace …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: BMW iFace ..,
Altså, jeg jobber med teknologi og er absolutt åpen for nye løsninger.
Men... mine erfaringer med biometriske løsninger er generelt ganske dårlige.
Småkranglete og ustabilt, må alt for ofte ha flere forsøk etc., da blir jeg bare irritert.
Nei, gi meg heller en nøkkel eller "keyless", bruker ikke noe lenger tid på å starte kjøretøyet uansett.
Men... mine erfaringer med biometriske løsninger er generelt ganske dårlige.
Småkranglete og ustabilt, må alt for ofte ha flere forsøk etc., da blir jeg bare irritert.
Nei, gi meg heller en nøkkel eller "keyless", bruker ikke noe lenger tid på å starte kjøretøyet uansett.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: BMW iFace ..,
Ville nok ikke satset på scanning som eneste måte for å komme hjem....ref rema1000 reklamen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW iFace ..,
For egen del må jeg si jeg får mer og mer sansen for slik det var i "gamledager", med bryter og knapper hvor man vet hvor er uten å måtte lete etter knapper å trykke på en skjerm, eller bla gjennom en omfattende meny.Gammelsmurfen skrev: 20 okt 2023, 19:40 Altså, jeg jobber med teknologi og er absolutt åpen for nye løsninger.
Men... mine erfaringer med biometriske løsninger er generelt ganske dårlige.
Småkranglete og ustabilt, må alt for ofte ha flere forsøk etc., da blir jeg bare irritert.
Nei, gi meg heller en nøkkel eller "keyless", bruker ikke noe lenger tid på å starte kjøretøyet uansett.
Samme med tenningsnøkkel etter å ha opplevd nøkkelløssystem problemer. Selv om jeg også har opplevd at en tenningsnøkkel har knekt tvers av i tenningslåsen under kjøring ved omtrent maks styreutslag. Pga. egen dumhet ved at jeg hadde hengt på en del "dingel-dangel" på knippet

Jeg har jo gått så langt når det gjelder dette at jeg kjøpte en fabrikkny motorsykkel i år som er fullt ut luftavkjølt, altså uten oljekjøingsregister (radiator), vanlig tenningsnøkkel som også brukes til å låse opp bensintanklokket, som for øvrig ikke er hengslet. Må altså skrus av og fjernes.
Ingen bensinmåler, kun en lampe som lyser nå tanknivået synker til et visst nivå. Heller ingen oljetrykksmåler eller oljetemp.måler pg flere kjøremoduser og stort TFT instrumentpanel med allverdens innretninger og ovderflodsinformasjon man kanskje strengt tatt ikke trenger, men blir pådyttet av MC-produsenten som åpenbart svært gjerne vil vise hva de kan putte inn i teknologien...
Så... kan det blir for mye

Og med denne "enkle" italienske motorsykkelen jeg kjøpte i år har jeg knapt hatt det morsommere i MC-salen enn med denne. Skriver "enkle" nettopp slik fordi bla. motoren i denne likevel er ganske avansert siden den fint greier å holde seg innafor gjeldende utslippskrav.
I tillegg lavt drivstofforbruk.
Så... det enkle er kanskje ofte det beste?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.