mekkern skrev: 24 okt 2023, 12:55
Og få dekk som ble raskt varme. Continental trailattac3.
Disse virker å fungere greit.
Har selv veldig gode erfaringer med Conti TrailAttack 3 på GSAen min.
men aldri om jeg får et dekk til å vare mer enn 10 000 km på den sykkelen min.
Men nå er ikke holdbarheten det eneste kriteriet jeg ser på når jeg kjøper dekk,
for min del er "handling" veldig viktig. Hvordan sykkelen blir å kjøre
Pris og tilgjengelighet (Dekkmann her lokalt leverer Conti dekk til bedre priser enn DekkOnline- nå sist, et sett TKC 80 handlet lokalt var ca 3800,- mens DekkOnline ville ha rundt 4600,- for et sett.
Og Dekkmann lokalt har enten på lager eller de skaffer ila to tre dager, så det valget er enkelt. For meg iallefall
Favorittknastedekkene TKC 80 holdt rundt 5000km før (bak) og framdekket noe mer.
Nå virker det som de har endret litt i gummiblanding på de, for de virker å holde rundt 6500km nå, med relativt jevn slitasje framme og bak.
Prøver et sett med Karoo 4 nå, de ser ut til å holde omtrent det samme.
Conti Trail Attack 3 er gjerne ferdig mellom 8 og 10 000.
Men møtte en danske i Pyreneene ifjor, han hadde skvisa over 18 000km utav Mitas E07 dekka sine. Så ingen tvil om at det er mer holdbart enn f.eks TKC 80.
Men kjørestil er en ting, jeg er også overbevist om at hvordan veiens beskaffennhet har betydning for slitasje.
Aggressiv -- eller progressiv kjørestil, som jeg liker å kalle det, kombinert med svingete veier med mye høydeforskjeller, gir nok mer slitasje enn sporadisk gladgassing over flatbygdene på Hadeland
Men dekkdiskusjoner er omtrent som oljediskusjoner, det blir fort nesten noe religiøst over det