Minimuseum her hjemme med skikkelig gammaldags verktøy som jeg i farten ikke er sikker på hvor stammer fra...
Om det er fra min eller konas slekt eller kona som har "rasket" det med seg fra en av sine mange bruktbutikkhandler. Vet ikke...
Men det jeg vet er at bestemora, eller var det oldemora til kona, hadde såpass med snekkerferdigheter at hun sto for det meste av byggingen huset hvor de bosatte seg for flere generasjoner siden. Så mest trolig er det arvegods fra hennes familie.
Så denne lille tøydokke-Anna i porselen, eller teskje-kjerringa, om man vil, som sitter oppå verktøyet skal antakelig forestille den snekkerkyndige, for alt jeg vet :)
Kulespillet er er jeg enda mer usikker på hvor stammer fra. Men ikke utenkelig at det stammer fra min familie med aner fra Oslo. Det var jo der man først og fremst fikk kjøpt slike ting i hine hårde dager...
Grunnen til min usikre viten om disse gjenstandene er at det er kona som er museumsbestyrer og ikke tilstede når dette skrives...
En liten skatt fra fortiden som neppe havner som skrot så lenge vi bor her i huset :)
SAM_9662.JPG
SAM_9664.JPG
SAM_9665.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.