Da har jeg gjort noe jeg aldri har gjort for, nemlig bestilt
5 kilo frossen hvabiff på nett.
Og har siden jeg la inn bestillingen lurt veldig på hvordan kjøttet ville se og kjennes ut etter å ha hentet pakka på Posten...
Fulgte ikke rent lite spent på sporingen, må jeg innrømme.
Ble sendt fra produsenten på Nord-Vestlandet i går, mandag formiddag og hentet av meg på Posten i dag, tirsdag rett før kl. 16:00.
Kr. 915,- inkl. posrtokostnader. Langt rimeligere enn Lofothvalbiffen jeg har pleid å kjøpe fra fiskebilen, som kjører gjennom distriktet vårt.
SAM_9704.JPG
SAM_9705.JPG
SAM_9707.JPG
Og joda, den isoporinnpakkede sendingen hadde sørget for at biffstykkene forsatt var frosne uten å være myke i kantene. Ikke verst!
Ellers leste jeg nettopp på oppskriftsfolderen som fulgte med at "hvalkjøtt kan dobbeltfryses". Så ingen krise om de hadde begynt å tine.
Hver vakuumpakkede biff er for øvrig på +/- 300 gr. Så to slike er omtrent akkurat passe til meg og fruen

.
Så dette blir bra! Hvalkjøttet er høyt skattet mat, for å si det på den måten, her hjemme. Hvor vi unngår oppdrettsfisk. Her er det villfangst fra havet som gjelder!
Så dette er jeg rimelig sikker på var et godt kjøp.
Og denne bestillingen blir neppe den siste fra Myklebust Hvalprodukter

.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.