
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=327663210
Interessant, helt klart,dypen skrev: 07 nov 2023, 18:12 God reklame for Yamaha2011 modell XT1200 med 176635 kjørte kilometer.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=327663210
Beskrivelse
Ser bra ut til tross for alder og km stand.
Jo, slik vil det jo alltid være med en sykkel som har såpass høy km.stand. Altså at man vil se og sjekke den selv.dypen skrev: 07 nov 2023, 18:33Beskrivelse
Ser bra ut til tross for alder og km stand.
Slik jeg leser annonsen så må du ta turen for å se sykkel, sykkel er sikkert ok men med slitasje, bruksmerker etc og servicelogg er ikke fullstendig eller eier kan ha utført vedlikehold selv. De har sikkert en del dokumentasjon. Bare 3 eiere utenom forhandlere den har vært innom. Er du ute etter billig «eventyr» sykkel løp og kjøp, denne holder seg i pris for her snakker vi ikke om verditap men service og dekk må alle ha :)
Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
E9 med deg der, selv om kommunikasjonen potensielt kan gå en del tregere, så er det veldig greit å ha mest mulig skriftlig.AJ skrev: 07 nov 2023, 20:48Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
Det finnes apper som gjør opptak av telefonsamtaler, da har du dokumentasjon på hva som er sagt. Og så lenge det er en samtale du selv deltar i, er det lovlig å gjøre opptak.Gammelsmurfen skrev: 07 nov 2023, 22:09E9 med deg der, selv om kommunikasjonen potensielt kan gå en del tregere, så er det veldig greit å ha mest mulig skriftlig.AJ skrev: 07 nov 2023, 20:48Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
Eneste som virkelig duger rettslig om det skulle bli noe større trøbbel i etterkant, ord mot ord, bekjente som vitner etc. blir vanskelig.
Takk :)
Helt enig ang. Nitron.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15 <...>
2: RSV1000R-06: byttet bakdemper, (kan anbefale engelske NITRON)
<...>
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.
Nei, har ikke tenkt annet enn å ha de jeg har nu, eventuelt selge VTRn iom den blir så lite brukt. Nei, ikke kjørt MX siden 2021 da den skar, (rakk ikke fylle etter kjølevann, trolig skjev topp).dypen skrev: 10 nov 2023, 10:17 @GSXR-Erling så du har solgt K1300S‘n din, er det en annen BMW på gang … Får du brukt crosser’n din noe i tillegg til banesykkel’n, det er jo to tidkrevende aktiviteter :)
Kjekt å se deg her igjen ErlingGSXR-Erling skrev:Takk :)
For tynn plusskabel fra batteri til starter. Var en recall på dette i sin tid, easyfix.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15
Av de som er solgt, var K1300S mest kluss med, starterkrets, usikkert inngrep der ga opp etter 35000km, 8k i rep i Tyskland.
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.
Takk for det
Ja, det stemmer, det var byttet, men så gikk det skeis med resten, muligens starterclutch.FredrikE24 skrev: 10 nov 2023, 17:49For tynn plusskabel fra batteri til starter. Var en recall på dette i sin tid, easyfix.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15
Av de som er solgt, var K1300S mest kluss med, starterkrets, usikkert inngrep der ga opp etter 35000km, 8k i rep i Tyskland.
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.
Hvis starteren har fått for lite strøm, blir det mer slitasje fordi den går saktere rundt, og starterclutsjen kan småslure/vibrere litt. Så det er nok en grunn til at den havarerer. Hadde det problemet på f.eks Honda CB900/1100, fordi mange kjøpte billige batterier som ga endel mindre startstrøm enn det original Yuasabatteriet.GSXR-Erling skrev: 17 nov 2023, 09:51Ja, det stemmer, det var byttet, men så gikk det skeis med resten, muligens starterclutch.FredrikE24 skrev: 10 nov 2023, 17:49For tynn plusskabel fra batteri til starter. Var en recall på dette i sin tid, easyfix.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15
Av de som er solgt, var K1300S mest kluss med, starterkrets, usikkert inngrep der ga opp etter 35000km, 8k i rep i Tyskland.
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.