Z1A 900 og KZ900 logg
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Forgasserrekka til -76 KZ900 / Z900 er ofte brukt på eldre og tidligere Z1 900, det er muligens flere og velge i og lettere å få kjøpt men jeg har også hørt de er enklere å få til å gå pent, enklere å justere.
Det jeg ser fysisk er att det er forskjell på forgasserrekka til Z1A og KZ900 men begge mine har forgasserrekka til KZ900.
Har selvfølgelig den originale forgasserrekka til Z1A’n. Se bilde:
Her er bilder av -76 KZ900 forgasserrekke:
Det jeg ser fysisk er att det er forskjell på forgasserrekka til Z1A og KZ900 men begge mine har forgasserrekka til KZ900.
Har selvfølgelig den originale forgasserrekka til Z1A’n. Se bilde:
Her er bilder av -76 KZ900 forgasserrekke:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Bytta tennplugger på KZ900’n i dag, monterte ett sett med varmere plugger og skrudd litt på forgasserne da eksosen og plugger indikerte fet blanding (for mye bensin vs luft). Også har jeg testkjørt i finværet en runde på drøye 10 mil :) Har ikke sjekka hvordan pluggene ser ut enda men tar en sjekk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Det er 28mm forgassere på Z1, 26mm på Z900A4 + Z1000A.dypen skrev: 29 sep 2023, 21:52 Forgasserrekka til -76 KZ900 / Z900 er ofte brukt på eldre og tidligere Z1 900, det er muligens flere og velge i og lettere å få kjøpt men jeg har også hørt de er enklere å få til å gå pent, enklere å justere.
Det jeg ser fysisk er att det er forskjell på forgasserrekka til Z1A og KZ900 men begge mine har forgasserrekka til KZ900.
Har selvfølgelig den originale forgasserrekka til Z1A’n. Se bilde:
IMG_5043.jpeg
Her er bilder av -76 KZ900 forgasserrekke:
IMG_5045.jpeg
IMG_5044.jpeg
Anbefaler å bruke NGK BP7ES eller tilsvarende Denso W22. Har brukt det siden 1992.
Ett gjengangsproblem er at gummien i chokestemplene tørker inn, da går sykkelen litt fett hele tida, helt til det blir veldig ille.... (been there...).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Takker for info og konkret forslag til utbedring @Kjellrf
Har kjørt med NGK BP8ES men kjøpte nå NGK BP7ES :)

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Siste tur med KZ900 i år, toppa tanken med 98 oktan, kjørt tomme forgasserne og begge hjula i lufta 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
For å demontere forgaffel beina på Z1A’n er det anbefalt å bruke spesialverktøy for å holde innvendig gaffelstempel når du skal skru ut unbrako festeskrue i bunn av gaffelbeinet som holder gaffelstempel, hvis gaffelstempel følger med rundt blir det umulig å få ut skruen. Spesialverktøyet er ikke likt på alle Z1 900 / Z1000 modeller, tror jeg har sett kanskje fire forskjellige.
Min plan var å demontere uten å kjøpe alle nøkkelvarianter for å holde gaffelstempel til jeg ser hvilke variant jeg trenger, tenkte å beholde gaffelbeinet komplett for så å bruke muttertrekker til å sjokke ut (skru rykkvis) unbrako skruen ut.
Startet med forgaffel jeg kjøpte brukt hvor jeg skal flytte innmat over til -74 Z1A nedre gaffelbein med nye pakninger og simmringer. Fikk ut skruen på ett gaffelbein og har demontert så nå ser jeg hva jeg trenger av verktøy for å demontere det andre gaffelbeinet.
Toppen på gaffelstempel er 14 mm rund med to maskinerte flater en på hver sin side. Har to rør (ett på 16 mm og 18 mm innvendig) jeg kan forsøke å bruke, lengde bør være ca 60 cm langt eller lengre og diameter innvendig 14 mm eller mer for så å presse røret sammen så det passer på de to maskinerte flatene. Holder røret med wisegrip tang og skrur unbrako skruen med muttertrekker er planen så får vi se hvordan det går, får ikke kommet lengre nå før på fredag.
Classic Kawasaki Fork Damper Tool:
https://www.bikerstoolbox.co.uk/acatalo ... Tools.html
Link:
https://www.cmsnl.com/products/socket-p ... _57001176/
Her er 2 bilde av verktøyet til første forgaffel, i tillegg lang forlenger 3/8 tommer.
Her er 2 bilde av min variant, det skal ikke være veldig mye motstand her vil jeg tro før hjemmevarianten glipper og gaffelstempel blir med rundt.
Bruker mobil arbeidsbenk da alt annet er fullt med deler.
Min plan var å demontere uten å kjøpe alle nøkkelvarianter for å holde gaffelstempel til jeg ser hvilke variant jeg trenger, tenkte å beholde gaffelbeinet komplett for så å bruke muttertrekker til å sjokke ut (skru rykkvis) unbrako skruen ut.
Startet med forgaffel jeg kjøpte brukt hvor jeg skal flytte innmat over til -74 Z1A nedre gaffelbein med nye pakninger og simmringer. Fikk ut skruen på ett gaffelbein og har demontert så nå ser jeg hva jeg trenger av verktøy for å demontere det andre gaffelbeinet.
Toppen på gaffelstempel er 14 mm rund med to maskinerte flater en på hver sin side. Har to rør (ett på 16 mm og 18 mm innvendig) jeg kan forsøke å bruke, lengde bør være ca 60 cm langt eller lengre og diameter innvendig 14 mm eller mer for så å presse røret sammen så det passer på de to maskinerte flatene. Holder røret med wisegrip tang og skrur unbrako skruen med muttertrekker er planen så får vi se hvordan det går, får ikke kommet lengre nå før på fredag.
Classic Kawasaki Fork Damper Tool:
https://www.bikerstoolbox.co.uk/acatalo ... Tools.html
Link:
https://www.cmsnl.com/products/socket-p ... _57001176/
Her er 2 bilde av verktøyet til første forgaffel, i tillegg lang forlenger 3/8 tommer.
Her er 2 bilde av min variant, det skal ikke være veldig mye motstand her vil jeg tro før hjemmevarianten glipper og gaffelstempel blir med rundt.
Bruker mobil arbeidsbenk da alt annet er fullt med deler.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Demontert begge gaffelbeina fra sykkel’n på Z1A’n og fått skrudd de fra hverandre. Får ikke ut unbrako’n på gaffelbein nummer to som jeg kjøpte som delegaffel.
Elektrisk muttertrekker er det ikke samme spruten i som en luftmuttertrekker og verktøyet jeg lagde (rør som jeg klemte to flater på) feila med en gang. Muttertrekker dro frontgaffelstempel rundt i røret med en gang, for tynne vegger i røret.
Da må jeg ha verktøy som passer på denne …
Elektrisk muttertrekker er det ikke samme spruten i som en luftmuttertrekker og verktøyet jeg lagde (rør som jeg klemte to flater på) feila med en gang. Muttertrekker dro frontgaffelstempel rundt i røret med en gang, for tynne vegger i røret.
Da må jeg ha verktøy som passer på denne …

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A & KZ900
Tenker å heve finishen på de nedre gaffelbeina før de monteres igjen, fikk ett tips på å bruke Lilla Scotch-Brite Pad. Har også tittet litt på en gammel link om polering av aluminium het på mcsiden.
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16339
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16339
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Jeg har aldri prøvd å polere aluminium.
Er for utålmodig og redd for å lage riper.
Ubehandlet alu vil oksydere.
Hvor fort oksidasjonen skjer er avhengig av miljøet, fuktighet og salt gjør at det oksyderer ganske fort.
Så på en sykkel som for det aller meste står i en varm og tørr garasje vil nok aluminiumen holdes blank lenge.
Jeg har brukt Eastwood klarlakk fra Gasolin på noen alu- deler nå I høst
Den skal kunne brukes direkte uten grunning.
Dysa gir en jevn og fin dusj, så det går greit å få jevn overflate.
Om resultatet er holdbart vet jeg ikke enda, sykkelen er ikke brukt etter lakkeringa.
Er for utålmodig og redd for å lage riper.
Ubehandlet alu vil oksydere.
Hvor fort oksidasjonen skjer er avhengig av miljøet, fuktighet og salt gjør at det oksyderer ganske fort.
Så på en sykkel som for det aller meste står i en varm og tørr garasje vil nok aluminiumen holdes blank lenge.
Jeg har brukt Eastwood klarlakk fra Gasolin på noen alu- deler nå I høst
Den skal kunne brukes direkte uten grunning.
Dysa gir en jevn og fin dusj, så det går greit å få jevn overflate.
Om resultatet er holdbart vet jeg ikke enda, sykkelen er ikke brukt etter lakkeringa.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Usikker på hva jeg gjør men tipset om å bruke Lilla Scotch-Brite Pad frister og mulig jeg er fornøyd etter en runde med det. Er usikker men jeg har en mistanke om at disse er behandla med noen form for overflatebehandling / klarlakk fra før … Salt og fukt vil nok ikke være noen utfordring på disse @Jompa :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Etter å ha plundra med en elektrisk Ryobi muttertrekker (som jeg har vært veldig fornøyd med) som ikke har den responsen som luft muttertrekker har. (Ref. demontert fjærbein)
Kjøpte først en luftmuttertrekker i dag som allerede er levert tilbake. Tok turen deretter til Biltema og kjøpte den «smekkreste» de hadde, gleder meg til å teste denne kompakte muttertrekkeren :)
Kjøpte først en luftmuttertrekker i dag som allerede er levert tilbake. Tok turen deretter til Biltema og kjøpte den «smekkreste» de hadde, gleder meg til å teste denne kompakte muttertrekkeren :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Luftmuttertrekkeren var helt fantastisk, smekker tar lite plass, veldi rask sterk med tre valg på tilltrekkings innstillinger. Hvis noe minus skal nevnes blir det støynivå da jeg ser det ikke er noe filter der men det lever jeg godt med. Denne kan virkelig anbefales 
Det siste fjærbeinet som jeg ikke fikk ut unbrako skruen i bunn av demper som holder forgaffelstempel ble raskt «jokka» ut med denne. Tre fire rapp så var det over, super kraftig og start rask sammenlignet med den elektriske Ryobi’n jeg har. Ja dette var bra
For de som er ute etter luftmuttertrekker til hobbybruk:
https://www.biltema.no/verktoy/trykkluf ... gIusfD_BwE

Det siste fjærbeinet som jeg ikke fikk ut unbrako skruen i bunn av demper som holder forgaffelstempel ble raskt «jokka» ut med denne. Tre fire rapp så var det over, super kraftig og start rask sammenlignet med den elektriske Ryobi’n jeg har. Ja dette var bra

For de som er ute etter luftmuttertrekker til hobbybruk:
https://www.biltema.no/verktoy/trykkluf ... gIusfD_BwE
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Da blir det å bruke veldig fint vannslipepapir på de indre gaffelbeina, shine nedre fjærbein, grundig rengjøring av alt før det monteres. Har kontrollmålt fjærlengde som er innen limit og jeg vil bruke både mengde og høyde på oljestand i gaffel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
For å være på den sikre siden både under montering og eventuelle fremtidige forgaffel service / reparasjoner har jeg kjøpt to holdere / piper til forgaffelstempel og med en frisk muttertrekker i stallen bør dette fungere 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Garasje’n Z1A og KZ900
Ble veldig bra dette, ser litt matte ut på bildet etter å ha vaska, rense med parafin og blåst alt med trykkluft for å få bort støv / møkk etter poleringa. Får ta en runde med polerfilla når de er montert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1