Spot on :)dypen skrev:På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spot on :)dypen skrev:På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
Det var vel ikke akkurat det som ble skrevet men mekanisk leamikk som er gammelt, har stått lenge og har en del kjente feil må prises deretter...
Hei, det klarte du i utgangspunktet å poengtere i første setning at den var verdiløs. Derav mitt svar.mekkern skrev:Om du vil tolke svaret mitt på den måten du har gjort så ok. Hvis det er en sykkel en har lyst til å beholde og gidder å fixe på den så er det helt ok.men som jeg sa det ligger rundt 10-15tusen for slike sykler.Tro at sykler går for utropspris på Finn?-skjelden.
Nei-jeg har nok gamle sykler som er mer verdt for meg enn markedet vil gi,så den kan du beholde for min del.
Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Denne likte jeg godt, absolutt ingen dårlig ide. Da har jeg 7 år på megBrigg skrev:Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Der har du nok helt rett. For ja, den er langt i fra ny :)Domino skrev:Det er vel med gamle motorsykler som med gamle biler: Bruksverdien overstiger salgsverdien med god margin.
Du har helt rett, er ikke store verdinene det er snakk om. Men det som var poenget er var at verdiløs er den ikke. Er endel som har blitt gjort med den siste åra, så er ikke slik at den har vært ustartet totalt på 7 årmekkern skrev:I dagens samfunn er summer under 20000kr ikke å regne for vesentlig verdi.Heller ikke for kjøretøy.(sett i litt perspektiv da folk ukritisk kjøper ukjente bilmerker på strøm til 5-900tusen++)
Med verdi så mener jeg i forhold til de som er ok og fungerer tilfredstillende-gjør den det? hvis ikke må det fixes på så den blir brukbar-ingen andre enn eierene gidder å gjøre det gratis.når tilstanden er som normalt vil en få markedspris.
En kjøper vil vurdere verdien av et kjøretøy som ikke funker mot et kjøretøy som funker og hva dette kan koste med ukjent tilstand for kjøper.
Denne verdien kan være fra meget lite til nærmere ca fungerende sykkel-avhengig av kjøpers vurdering av tilstanden.
Fryktet i høst større påkost på en Honda CBR1000F som jeg har og dens salgsverdi og kom frem til at hvis feilen var det jeg fryktet så hadde jeg kastet den (500kr i vrakpant) enn å brukt mange tusen og mange timer på en sykkel med markedsverdi ca12-15000kr.men dog en del affeksjonsverdi.
Slapp med skrekken og noen timer med arbeid.
Så derfor vil jeg si at det er eiers verdi og kjøpers verdi-ikke alltid de stemmer helt overens-spesielt ikke på gamle 2hjulinger.
Men på gamle mopeder og mopeddeler er det fortsatt ville tilstander..![]()
Takk for meg og god natt.