Onsløv skrev:Hallaisen.
Har kjøpt ny vindskjerm til biken, da den gamle gjorde at vinden traff hjelmen og det ble turbulent og støyfullt å kjøre.
Den nye er like lang, men buer mer opp. Den originale er i en rett linje.
Jeg vil nok merke forandring, men vil det bli mye bedre?
Originalt
Spoilerscreen

]
Ikke til min sykkel, men bare for illustrasjon.
Det er jo selvsagt bare å prøve å se, men har jo muligheten til å levere den tilbake så lenge den er innpakket.
Kunne jo kjøpt TouringScreen og/eller Vario Touringscreen, men det tror jeg blir litt *host*
harry *host*
Er ikke sikker på at dette blir noe bedre, nei...
Nå har jeg riktignok en annen Yamaha 900 enn det du har, men jeg opplevde det samme som du nevner, nemlig at vinden treffer omtrent hjelmen og at det av og til oppstår turbulens bak skjermen.
Har prøvd såkalte double-bubble skjermer (en høy en fra Secdem og en lav en fra MRA), flip-skjerm (sånne med oppoverbrett lik den du har bilde av) og vario-screen fra MRA.
I skaffet jeg meg en uorginal med samme form som den originale og kuttet den mange, mange cm og laget en omvendt bue - bred U-form - og denne skjermen funker faktisk best av alle hva gjelder turbulens. Med denne skjermen kommer vindpresset lavere og jevnere, dvs. uten 'vindslag' og turb. Men med mer vindpress, men det i seg selv gjør ikke så mye så lenge vindpresset er forutsigbart, for å si det slik.
Da jeg kjøpte TDM'en var den touringsutstyrt og det innebar også høy original Yamaha vindskjerm, som er noe av det verste jeg har opplevd. Veldig rolig bak skjermen i det ene øyeblikket og voldsom og helt uforutsigbar turbulens i det neste.
Den skjermen fikk kort levetid...
Her et bilde av TDM'en med den hjemmelagede 'racingskjermen'...:
Og i
denne tråden kan du lese mer om kåpeglass og vindstøy...