Takk for tilbakemeldingene! Alltid hyggelig med oppmuntring når man begir seg ut på noe nytt!
Så langt så har jeg fått meldt meg opp til obligatorisk teorikurs hos nærmeste trafikkskole den 13. februar og teoriprøve den 28. februar. Har også nettopp lest og sett "Full Kontroll" fra NMCU. Både filmen og boka var lettfattelig og nyttig. En veldig godt skrevet og lettlest bok synes jeg.
Når jeg først sitter her og skriver så kan jeg jo og fortelle hva som kanskje var en av de avgjørende faktorene for at jeg bestemte meg for å ta MC-lappen:
Som sagt så etter å ha vært alt for lenge uten noen motorisert hobby som kan stikke av med alle sparepengene mine, så begynte det å friste mer og mer å ta å prøve seg på motorsykkel. Jeg har flere venner og kollegaer som kjører motorsykkel og å høre på dem fortelle om turer og annen morro har ikke akkurat lagt noen demper på fristelsen.
På sensommeren i fjor, så fortalte jeg en god kompis (og tidligere kollega) at jeg for alvor vurderte å endelig hoppe i det og oppgradere fra fire til to hjul. Han har kjørt motorsykkel i over 20 år og bestemte seg vist der og da for at nå skal jeg gjøre det jeg og: Helga etter jeg pratet med han sto han på døra med Harley'en og en ekstra hjelm for å ta meg med på en prøvetur. Jeg satt på på en times rundtur fra Skedsmokorset, via Frogner, Lørenfallet, Sørumsand og Fetsund. Kan vel liksågreit innrømme at jeg var 100% hektet før vi nådde Frogner.
På turen hjem svingte vi innom en passe stor parkeringsplass. Der fikk jeg prøvekjøre motorsykkel for første gang i mitt liv. Utrolig morro, og med en ikke direkte nybegynner-vennlig Harely under baken, veldig skummelt!

Men det gikk bra, både sykkel og (den akkurat passelige vettskremte) føreren kom fra seansen uten varige mén (hvis man ser bort ifra et akutt behov for å løpe rett ut å kjøpe to-hjuling)
Eneste som mangler nå er å ta teorikurset, bestå teoriprøven, kjøpe utstyr, ta kjøretimer, kjøre opp, kjøpe sykkel og så sette i gang med mengdetrening.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.