Bjerknez skrev: 18 feb 2024, 12:11
dypen skrev: 18 feb 2024, 11:19
Sist jeg sjekket var IF billigst på bil, mc, hus etc
IF skulle ha 11.200 i året for Rocket'en. Storebrand nøyde seg med 5.700 kroner. Gjensidige lå ett sted midt i mellom. Bilforsikringen til madammen er faktisk dyrere enn MC forsikringen min. Hun betaler 6.200 i året for en VW e-UP!
Men det er sikkert mange grunner til at prisene spriker. Man må bare finne ut selv hva som er billigst tror jeg. :)
Det er mange faktorer som setter pris på forsikring, i tillegg må den forhandles.
Hadde en artig en for 2 år siden, fikk en telefon fra Storebrand fordi jobben har noe pensjonsgreier der.
Han mente han kunne tilby meg billig forsikring og ba om å få tilsendt polisen med vilkårene på alt.
Jeg rippet vekk prisene for at jeg skulle få et ærlig tilbud og ikke bare et lokketilbud hvor de temporært skviser seg like under det du har.
Helt fint at han ikke fikk vite hva jeg betalte tenkte jeg..
Gliset da jeg fikk tilbudet, det lå flere tusen over det jeg betalte i If
Jeg er Naf medlem, satt pris på dagene på glattkjøringsbanen med ungdommene da de øvelseskjørte.
Utover det så er vi vel litt støttemedlemmer egentlig, er ikke mye annet jeg ikke har eller er dekket av via forsikringer eller andre ting,
men er nå fortsatt medlemmer både jeg og fruen.