AJ skrev: 20 jan 2024, 21:28 Artig type, om en kan si det slik, er også sjefen til disse mastergraddamene, som åpenbart synes det er greit med noen "snarveier" i det daglige..:

Apopo Annikken, da var Kristian Valen raskt på ballen

AJ skrev: 20 jan 2024, 21:28 Artig type, om en kan si det slik, er også sjefen til disse mastergraddamene, som åpenbart synes det er greit med noen "snarveier" i det daglige..:
https://frifagbevegelse.no/magasinet-fo ... 2d44c02e60– Vi ble forespeilet en rekkevidde på 250 kilometer, men det må være målt der nede i Polen. Der var det sommertemperaturer, byen der vi kjørte var helt flat, og bussen tom. Det er noe helt annet å kjøre på vinterføre når vi skal opp til Kjelsås eller Ekeberg her i Oslo med bussene fulle av folk. Da sluker bussene strøm, understreker han.
Akkurat dette snakket jeg med kona om tidligere i dag, mye basert på min egen erfaring som testkjøringsjournalist i lokalavisen her vi bor, hvor jeg på slutten av journalistkarrieren testet en del el-biler.greina skrev: 26 jan 2024, 20:03 Nå har ikke jeg noen erfaring med el-bil, men jeg vil tro at det er en mellomting mellom null gass og full gass der også..
"Elbussene har for mange hestekrefter i forhold til vekten."
https://www.nrk.no/stor-oslo/derfor-sli ... 1.16732985
En sjelden gang jeg må ta toget (stort sett om jeg må ned i sentrum og skal innta en øl eller fler...) så er det trøbbel med toget, som oftest begge veier også.AJ skrev: 29 jan 2024, 19:59 Ikke vanskelig på noen måte å skjønne at folk blir oppgitt...
:-)å
Spesielt de som bor et godt stykke vekk fra Oslo... Her i distriktene er vi jo godt vant med å leve i tilpasset pakt med naturen til enhver tid.
og dette:– Det brenn i toppen av turbinen. Det er truleg hydraulikkolje som brenn, noko som gjer at det vil kunne brenne ei stund, sa Anja Lereng, vaktleiar ved 110-sentralen i Møre og Romsdal til NRK i 08.30-tida.
Nei, sier du det, gitt!Det var ei stund fare for at det kunne losne delar frå turbinen, som igjen ville falle ned på bakken.