dypen skrev: 22 mar 2024, 21:06
Gammelsmurfen skrev: 22 mar 2024, 19:17
dypen skrev: 22 mar 2024, 18:53
Når jeg er borte og får varsel på inngangsdøra, er det noe spesielt som gjør at jeg ikke kan se filmsnutt’n … Når jeg er hjemme igjen kan jeg se alle bevegelser.
Jeg får sett opptakene fra homebase´n, både det og live fra videoringeklokken.
Har du homebase på dhcp eller har du satt riktig default gateway?
Uten gateway vil den likevel snakke på lokalnettet, men ikke ut på internett.
kommunikasjonen skal gå via Eufy cloud så det skal ikke åpnes noe for innkommende trafikk.
Sjekk gateway og DNS innstillingene på homebase´n.
Har nå satt opp basestasjonen på trådløs internett og fjernet internettkabel’n. Har sett på APP’n for innstillinger men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre og enda mer redd for å gjøre feil … Det ser ut som jeg må betale hvis jeg skal legge til eufy cloud.
Dummies guide for å endre / sjekke gateway …
Ingen fare med å gjøre noen uopprettelige feil, du trenger ikke noe cloud abonnement for dette.
Jeg har i hvert fall ikke det, fungerer det å spille av om du skrur av wifi på mobilen og tester over mobildata nå da?
Det er vel noe som heter privacy mode også, men vet ikke om den vil ha noe å si på dette.
I teorien kan det være noe med gatewayen/internett-ruteren din som blokkerer trafikken, men tror ikke det.
Trafikken skal initieres via serverne hos Eufy (på forespørsel fra mobilklienten din), homebase skal også fange opp det fra samme sted og pushe/uploade medie eller strømmen den får beskjed om.
Så har homebase internett (gateway og DNS) så burde dette virke ut av boksen.
Sjekk også at Eufy appen har fått de tillatelsene som trengs, jeg har Android mobil.
Edit: Er det mulig å sette 2 dns-servere på nettverksinnstillingene, så prøv å sett f.eks google dns 8.8.8.8 som sekundær dns om du pr. nå bruker routeren din eller ISP sin. Kan jo strengt tatt være feil på navneoppslag (dns) også som er problemet.