Bra jobba! Det hørtes ut som en veldig solid første time. Jeg brukte lang tid på å knekke koden med kjeglene og gruet meg ofte til kjøregården av den grunn...Kenneth 81 skrev: 02 apr 2024, 18:49 Alt i alt så synes jeg det gikk ganske bra. Ikke ett eneste velt, og heller ingen nære på. Måtte jo selvsagt ned i bakken med foten en god del ganger, men det ble færre og færre etter hvert som jeg fikk kjørt litt. Siden hele parkeringsplassen heller litt så ble det jo hele tiden veksling mellom å kjøre oppover og nedover, noe som gjorde det litt vanskeligere å finne ut av clutch og gass (kvelte sykkelen ganske mange ganger når jeg svingte oppover) enn hva det ville vært på flatmark. Men på den andre siden så er det fint lite flatmark i "furet værbitt", så det er kanskje ikke så dumt å trene "på skråplanet" fra dag én allikevel....![]()
At det er litt ekstra utfordring med bakkehelling tror jeg er utelukkende positivt, du blir bare enda flinkere av slikt :)
Har kjørelærer snakket noe om hvordan det er med trykk/tilgjengelighet på oppkjøringstimer i år? Da jeg tok lappen var det så mye pågang at det ble lagt ut timer et par måneder frem i tid hver uke som forsvant på minutter. Nå var dette i pandemien hvor "alle" plutselig skulle ha motorsykkel, det er vel forhåpentligvis litt roligere tilstander nå med prisøkninger, høy rente, osv.