Har vært så opptatt med jobb, unger og husarbeid siste uken. Det har blitt dårlig med tid til logging av hobby

Dessuten ble madammen influensa-syk så måtte utsette henting av MC fra mandag til fredag forrige uke.
Jeg gikk av vakt fredag 12 april 08.00, hadde avtalt med selger (Polaris Nordmøre), at jeg kom ila dagen. Jeg har en Gaupen henger av modell D0720, den er akkurat 15 cm for kort til å hente sykkelen med, så måtte leie en skaphenger. Det fine med den, var at den er meget lavt bygd, å jeg fikk med kjørerampe(noe jeg ikke har til min). Dessuten er min henger ganske høy, så litt kjedelig å miste balansen å risikere å velte av sykkelen første kvelden

Den er fin til frakt av liten MX sykkel på 65ccm, skrot å store ting madammen handler

Nok om det....
Jeg startet med første ferge på turen, fra Stranda-Liabygda tar ca. 12 min. Før jeg fortsatte mot Sjøholt og over Ørskogfjellet mot Vestnes. Kjørte innom Rema og kjøpte noen lefser før jeg fortsatte turen med ferga over til Molde.
Fra Molde gikk turen langs E39 via Batnfjordsøra og Gjemnes til Kanestraum. Derfra var det siste ferge over til Halsa. Jeg skulle svinge høgre av E39 og følge FV65 forbi Skei, og følge Surna-elva oppover mot butikken. Siste stedet jeg passerte før jeg kom frem het Røv

..Jeg er svak for morsomme stedsnavn, så tenkte på hva ungene mine hadde tenkt om de var med å så hva dette stedet het mens jeg humret for meg selv
Jeg svingte av veien å la merke til at jeg nesten var i Trøndelag. Var klar over jeg skulle helt nord i fylket, men ikke på grensa

Halve butikken ligger i trøndelag, andre halvdel i Møre og Romsdal..
IMG_2725.jpeg
Fikk parkert bilen og strekt ryggen etter 4,5 time på veien. Gikk inn å fikk beskjed om å vente litt til selger var tilbake. Gikk å så på mye fint. Det var mye enduro, atv og snøscootere der. Jeg ble mest borte ved de gateregga "dualsport" syklene. Jeg har et hjerte for spanske GASGAS, som jeg hadde når jeg drev aktivt med trial. Heldigvis motsto jeg fristelsen av å prøve en 500ccm, enduro med blinklys å skilt. Den er jo "ubrukelig" på langtur og mer en hooligan sykkel til å fra mix-kiosken. En armriver av de 7 sjeldne som kun vil leke. Det har jeg dessverre sikkert blitt for gammel til å eie..hadde følt meg malplassert

Selger kunne opplyse om at salget var dårlig på GASGAS. De aller fleste kjøper KTM, deretter Husqvarna. Selv om det i bunn å grunn er samme sykkel. Så mulig han skulle kutte ut det merket, noe som er synd..Glemte å ta masse bilder inne i butikken(er ikke god på å være paparazzi)..
Selger hentet litt extra-utstyr jeg hadde bestilt, jeg pakket sykkel i henger, fylte kaffe og dro avsted
Jeg viste at jeg hadde stroppet sykkelen skikkelig(bruker mc-stropper fra MX24), fester rundt styre på hver side, komprimerer demper og strammer til. Sitter som støpt

Men måtte fortsatt stoppe i ny å ne for å sjekke. Bakhjulet flytter litt på seg under de verste humpene, men bare å rette opp igjen. (jeg kunne kjørt helt hjem uten å sjekke), men tvangstankene tok overhånd
Var hjemme ganske sent, så fikk sykkel i garasjen og tok kvelden. En merkelig lykke og ro breiet seg over meg når jeg låste garasjen, i visshet om at denne sommeren skulle bli litt bedre en i fjor

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.