Så da får man håpe og tro på en tidlig vår og gode værforhold i overgangen juni og juli i år

Går fort mot bedre MC tider og ikke minst denne turen her, som sagt tidligere gleder jeg meg sykt mye til.AJ skrev: 07 apr 2024, 20:45 Ikke lenge til nå.
Satser på go'vær og lange lyse netter på denne turen @Tore L og @ErikW!
Og mye god mat og godt drikke.
Nei ', jeg kan vell ikke si at jeg er veldig kjent på overnattingsteder i Sverige.AJ skrev: 03 mai 2024, 19:06 Trivelig lunsjprat, slik vi pleier, med @ErikW på Hønefoss i går. Bl.a. om første overnatting på Sør-Sverige turen vår.
Ble enige om en overnatting mellom Østfold og Kåseberga på den svenske sydspissen øst for Ystad.
Ikke minst for å ankomme Kåseberga rimelig tidlig på ettermiddagen for å kunne nyte dette lille stedet maksimalt før vi går til ro på forhåndsbooket overnatting.
Så da er spørsmålet om f.eks. @Tore L kjenner til noen overnattingsteder, camping, hytter, motell kjenner til noen steder det er verd å stikker innom?
Hvis ikke tar vi det på sparket. Eller?
Helt enig.AJ skrev: 06 mai 2024, 12:45 Høk Kro høres greit ut og er et bra utgangspunkt for hvilken rute vi velger derfra.
Jeg ser for meg å kjøre den blå-grønne veien. Altså innom Halden og forbi Fredriksten og videre mot grensa og en innlandsrute.
Som @Tore L poengterer vil det ta lenger tid å kjøre langs kysten.
Den svenske vestkysten er absolutt en interessant MC-tur, gjerne som et eget mål for en tur med småveiavstikkere, men på turen vår hvor sydspissen av Sverige og deler av østkysten er målet, har jeg for egen del denne gangen utelukket kyststrekningen.
Høk Kro er bra møteplass, ihvertfall for oss to, så får vi høre hvem vei Anders har tenkt å kjøre.ErikW skrev: 06 mai 2024, 11:38 Hva med å møtes på HØK Kro tro?
Jeg tar gjerne både 1 og 2 overnattinger langs den Svenske kysten, men vi kan jo se lutt på valg av rute om den går litt inn i landet eller ute ved kysten.
Kystveien tar mye lenger tid, og den blå - grønne veien blir veldig bra - Har kjørt i området rundt ED - Dals Långed og ned til Mellerud, fine veier.AJ skrev: 06 mai 2024, 12:45 Høk Kro høres greit ut og er et bra utgangspunkt for hvilken rute vi velger derfra.
Jeg ser for meg å kjøre den blå-grønne veien. Altså innom Halden og forbi Fredriksten og videre mot grensa og en innlandsrute.
Som @Tore L poengterer vil det ta lenger tid å kjøre langs kysten.
Den svenske vestkysten er absolutt en interessant MC-tur, gjerne som et eget mål for en tur med småveiavstikkere, men på turen vår hvor sydspissen av Sverige og deler av østkysten er målet, har jeg for egen del denne gangen utelukket kyststrekningen.
Ta gjerne en kikk på denne trådenTore L skrev: 06 mai 2024, 15:08 Hvor langt var vi kommet:
- Møtes på Høk, kjører riksvei 220 til grensen og fortsetter på 165 til Munkedal og videre til Uddevalla - Vanersborg?
Derifra har vi enten retning mot Borås eller Jönkjöping, kommer vi oss ned rundt der har vi 30 - 40 mil igjen på dag 2.
Hva tror du @AJ og @ErikW
Mange muligheterErikW skrev: 06 mai 2024, 23:05 Den siste kartoppsettet der så bra u @AJ![]()
Vurderer å ta med meg teltet som sagt. Tenker videre ferd etter Ørland. Sånn i tilfelle lysten kommer![]()
Kommer vi over plasser vi tror egner seg vil du få beskjedBjerknez skrev: 02 jun 2024, 19:27 Se om du finner en villcamping da @AJ . Så gir du tilbakemelding på plassen :)