Synes Triumph sine retro sykler er skikkelig fine (grunn til at har Triumph Scrambler 1200)

(Min utheving i sitert tekst -AJ )KiMedic skrev: 16 apr 2024, 12:39 Mulig 390 duke som @AJ nevnte lenger oppe passer bedre. Den er super i byen og kan fint sales opp til lengre turer. Disse snur på en 5øring og dyttes lett dit du vil ha den.
Enig. Triumph har virkelig de fineste retro/moderne syklene. I det hele tatt synes jeg Triumph er et merket med fles spennende modeller. Skulle jeg hatt nakensykkel igjen hadde det uten noen som helst tvil blitt Triumph Speed Triple RS. Men den blir litt anstrengt med tanke på sittestilling for min del. Dessverre.pingvin skrev: 16 apr 2024, 12:40 Triumph Speed 400 har fått veldig god kritikk , 170kg våt og 63.900,- . Eller Speed 900 om vil ha mer motor, evt Speed 1200 om har skikkelig dårlig tid. Men da blir det både tyngre og dyrere.
Synes Triumph sine retro sykler er skikkelig fine (grunn til at har Triumph Scrambler 1200)![]()
![]()
Godt poengKjellrf skrev: 16 apr 2024, 17:57 Siden jeg har trillet på utallige motorsykler i mange år da jeg jobbet med mc, kan jeg jo nevne at de syklene som er lette å trille, også generelt er lettest å kjøre i lav fart.
Lykke til med valget!
Trenger absolutt ikke mer enn 400cc MEN er enig i at ålreit med litt (eller en del) mer, må innrømme dettormodg skrev: 19 apr 2024, 17:12 Har forelsket meg litt i Triumph Speed 400! Den ser veldig ut som en sykkel for mitt behov, og godt innenfor budsjett. Men jeg merker at hodet tenker at jeg må ha «mer muskler» enn 398cc.
Grattis og velkommen i Triumph retro klubbentormodg skrev: 23 apr 2024, 16:25 Jeg fikk omsider kommet meg til AMD på Alnabru for å å teste Triumph Speed 400.
Dette var AKKURAT det jeg lette etter. Så i morgen henter jeg en splitter ny, rød Speed 400.Dette er perfekt for mitt behov for en stund, så får jeg seg om jeg orker/trenger noe kraftigere etterhvert.
Tusen takk for så mange gode råd og tips. Det føles godt å være tilbake her på MCsiden, og jeg gleder meg til å komme meg ut på veien igjen.
Kanskje vi møtes?tormodg skrev: 23 apr 2024, 16:25
Dette var AKKURAT det jeg lette etter. Så i morgen henter jeg en splitter ny, rød Speed 400.![]()
Jeg vet ikke når sykkelen er klar til henting, men tviler på at jeg får vært der særlig før 15 dessverre.AJ skrev: 24 apr 2024, 07:48Kanskje vi møtes?tormodg skrev: 23 apr 2024, 16:25
Dette var AKKURAT det jeg lette etter. Så i morgen henter jeg en splitter ny, rød Speed 400.![]()
Uansett, når jeg er der skal jeg jammen sørge for en nærmere sjekk av nye Triumph 400!
Så kanskje vi sees?
Regner med å være der mellom 12 og 13 en gang - hvis jeg tar turen.