Tror aldri jeg har betalt under 3.000 kroner på nett for et sett med dekk til noen av mine sykler.

Tror aldri jeg har betalt under 3.000 kroner på nett for et sett med dekk til noen av mine sykler.
Det er forskjell på vogntog og knallert, legger om selv på knallert’n
Er det kjørelengden som er viktigst for deg når det kommer til dekk?FredrikE24 skrev: 16 mai 2024, 18:05 Nok et sett Metzeler Roadtec01SE på vei i posten. Et meget imponerende dekk spør du meg. Ender nok opp på 17 000km på et sett denne gangen. Ser meg ikke om etter alternativer for å si det sånn.
Overraskende og nesten mistenkelig billig dekk på XLMOTO, må jeg si
Blant annet. Roadtec01SE er sportslig i profilen, drenerer meget bra på våta og har aldri vært uforutsigbar.Bjerknez skrev: 16 mai 2024, 20:59Er det kjørelengden som er viktigst for deg når det kommer til dekk?FredrikE24 skrev: 16 mai 2024, 18:05 Nok et sett Metzeler Roadtec01SE på vei i posten. Et meget imponerende dekk spør du meg. Ender nok opp på 17 000km på et sett denne gangen. Ser meg ikke om etter alternativer for å si det sånn.
17.000 km. Har jeg aldri fått ut av noe motorsykkeldekk. Litt over 10.000km. Er vel det meste og da syntes stria. Kan det være fordi du kjlrer mye på vinteren?
Hvordan får du flere mil ut av ett motorsykkel dekk ved å øke lufttrykk …J.L skrev: 17 mai 2024, 16:24 Bruker dere dekktrykk som er oppgitt av sykkel leverandør ?. Har det noe for seg å øke trykket noe for å få flere mil ut av dekkene ?
Veldig dumt å legge avgårde på slitte dekk. Jeg skal nedover til alpene i midten av Juni. Det blir med splitter nye dekk selvfølgelig.J.L skrev: 17 mai 2024, 17:26 Hvar ikke for å få mest kjørelengde, men om en har 150-200 mil igjen til en er hjemme fra tur, hvordan da kunne ha best dekk helt hjem. Nye dekk ligger jo hjemme
Det er forskjell på sportstouringdekk, så det går på preferanser. Jeg har ikke prøvd Road5 og Road6, men hadde PilotRoad 3 og PilotRoad 4. Skal mye til før jeg prøver de førstnevnte.Bjerknez skrev: 18 mai 2024, 12:07 De alle fleste dekk har grep nok for de fleste av oss for veibruk er min mening. Gå for magefølelsen og et kjent merke med riktig dimensjon så er du i mål. Ingen av dekkene jeg har hatt på mine sykler har noen gang mistet grepet på tørr asfalt vedrørende nedlegg etc. på våt vei er trolig forskjellene litt større, men da kjlrer vi jo pent uansett.
Men generelt sett er det vel slik at mykere gummi gir bedre grep og kortere levetid. Typisk sportsdekk. De færreste av oss trenger sportsdekk til veibruk. Så har man såkalte veidekk. Pilot Road 5 eller 6 er et typisk godt veidekk med godt grep. Kanskje ikke det billigste, men en av de bedre etter min mening.