Yamaha XS500D 1H2
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ramma på sykkel’n har vært pulverlakkert noe som medfører når det blir skade / sår så blir det borte flak som kan flekkes men såret er fortsatt litt dypt. Fra fabrikk er det vanlig lakk på disse rammene og jeg ser ingen fordel med å pulverlakkere, det er veldig lett at det skaller av lakk under montering eller under bruk. Lakken er så tykk så du må ha godt lys for å lese av rammenummer.
Oppdaget ganske tidlig at det var byttet motor i sykkel’n, den som sitter der nå er en 1976 motor.
Tilfeldig oppdaget jeg en delesykkel med reservemotor (som var motor’n som hadde sittet i min sykkel) for salg på finn.no som jeg hadde en dialog med hvor jeg ventet på mere info og bilder. Motorblokka er «matching numbers» med VIN eller rammenummer på min sykkel. Men før jeg fikk siste info ble den solgt. Skal gjøre ett nytt forsøk med ny eier hvis jeg får tak i kontakt informasjon.
Oppdaget ganske tidlig at det var byttet motor i sykkel’n, den som sitter der nå er en 1976 motor.
Tilfeldig oppdaget jeg en delesykkel med reservemotor (som var motor’n som hadde sittet i min sykkel) for salg på finn.no som jeg hadde en dialog med hvor jeg ventet på mere info og bilder. Motorblokka er «matching numbers» med VIN eller rammenummer på min sykkel. Men før jeg fikk siste info ble den solgt. Skal gjøre ett nytt forsøk med ny eier hvis jeg får tak i kontakt informasjon.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 20 apr 2024, 10:21, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Yamaha XS500 «black beauty" fra ett mc blad … En ting er svart men «beauty» kan sikkert diskuteres

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1195
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Yamaha XS500D 1H2
Heftige hjelmer!
Re: Yamaha XS500D 1H2
Helt klart og jeg har hatt begge deler

Apropos pulverlakkert ramme, har demontert bakskjerm da den har skade for å montere ny (brukt) som er uten skade og da dukker det opp skavanker på rammelakken hvor lakk har flasset av under montering. Dette skjer i mindre grad ved bruk av vanlig lakk og mye lettere å utbedre.
Komplett baklampe, skiltholder med skiltlys hel og komplett, lyktehus som må lakkes.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Yamaha XS500D 1H2
Fin sykkel. Jeg ser at denne er en god kandidat for 'deep cleaning', heller enn 'restaurering'. Du kan restaurere den 100 ganger, men den er original bare en gang, og en fin patina vil gi en bedre verdi enn en full lakkering/kromming.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Takker! Du er inne på noe der «deep cleaning» er vel det jeg driver med nå men body kitet vil jeg lakkere med nye dekaler. Men jeg er litt spent på hva jeg gjør med felgene, i første omgang en skikkelig vask / rens med polering av det som har glatt overflate så får jeg se hvordan det blir 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ta det del for del. Er det litt rust eller noen riper så gjør det ingentingdypen skrev: 19 apr 2024, 21:22 Takker! Du er inne på noe der «deep cleaning» er vel det jeg driver med nå men body kitet vil jeg lakkere med nye dekaler. Men jeg er litt spent på hva jeg gjør med felgene, i første omgang en skikkelig vask / rens med polering av det som har glatt overflate så får jeg se hvordan det blir![]()


Re: Yamaha XS500D 1H2
Ja denne er ett godt eksempel på det, pulverlakkert ramme, body kit lakkert i en farge som aldri har vært på en Yamaha og dekaler som ikke stemmer i hverken størrelse eller utforming.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Veldig bra tips fra @Jompa i en annen tråd som helt klart må være en del av innholdet i garasjen «RIDGID Model 10 Screw Extractor Set» for å få ut skruer som er knekt eller sitter fast. Må se hvor det selges …
Link til innlegget
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=435909#p435909
RIDGID Product
https://store.ridgid.com/us/en/10-screw-extractor-set#
Link til innlegget
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=435909#p435909
RIDGID Product
https://store.ridgid.com/us/en/10-screw-extractor-set#
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Reparert venstre styrebrytere med plast delen jeg kjøpte fra Yambits, det var ikke bare «plug and play» da hullet til den fjærbelasta kula som markerer klikk på HI og LO for lyset var for lite.
Måtte bore opp med 5 mm bor for å få inn kule og fjær men det må ikke bores tvers gjennom for da vil ikke kula sitte på plass til du får det montert, brukte nytt bor og la plast delen på ei stålplate og bora til spissen på bor butta i stålplate som var akkurat passe så kula holdt seg på plass men samtidig så langt ute så du får markert låsepunkt på bryteren. Kule, fjær, isolasjonsplate og kontakt plate montert da var det bare å sette inn delen og skru fast utvendige bryteren. Se bilder som er kanskje bedre en mine skriverier
Bytta kondensator, montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for kondensator, bytta kontakt til styrestrøm til starter, alt under høyre sidedeksel. Kondensator den blanke oppe i venstre hjørne på bilde.
Montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for sikringsboksen sammen med ny sikringsboks under sete, tilkobling under venstre sidedeksel for kontakt. Ble bedre nå vs den koblingsalaten som var der.
Jordings kabel til batteriet er også ett kunststykke som ikke hører hjemme der og må byttes, hadde tenkt å kjøpe ny men det var med en brukt som ser ok ut sammen med alle de brukte delene jeg kjøpte, da bruker vi den. Det som står igjen av det elektriske nå er som nevnt jordingskabel og se over det som er kobla sammen inne i lykta.
Det var skade på indre bakskjermen av stål og hull i verktøyskuffa men det var med en ok brukt med alle delene jeg kjøpte så da blir det ett lakkstrøk på den så blir det bra for å skru fast plastskjermen over.
Nå bruker jeg mere tid på å oppdatere XS500 tråden her enn jeg bruker på sykkel’n i garasjen så vi får se
Måtte bore opp med 5 mm bor for å få inn kule og fjær men det må ikke bores tvers gjennom for da vil ikke kula sitte på plass til du får det montert, brukte nytt bor og la plast delen på ei stålplate og bora til spissen på bor butta i stålplate som var akkurat passe så kula holdt seg på plass men samtidig så langt ute så du får markert låsepunkt på bryteren. Kule, fjær, isolasjonsplate og kontakt plate montert da var det bare å sette inn delen og skru fast utvendige bryteren. Se bilder som er kanskje bedre en mine skriverier

Bytta kondensator, montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for kondensator, bytta kontakt til styrestrøm til starter, alt under høyre sidedeksel. Kondensator den blanke oppe i venstre hjørne på bilde.
Montert ny (brukt) kontakt på ledningspakke for sikringsboksen sammen med ny sikringsboks under sete, tilkobling under venstre sidedeksel for kontakt. Ble bedre nå vs den koblingsalaten som var der.
Jordings kabel til batteriet er også ett kunststykke som ikke hører hjemme der og må byttes, hadde tenkt å kjøpe ny men det var med en brukt som ser ok ut sammen med alle de brukte delene jeg kjøpte, da bruker vi den. Det som står igjen av det elektriske nå er som nevnt jordingskabel og se over det som er kobla sammen inne i lykta.
Det var skade på indre bakskjermen av stål og hull i verktøyskuffa men det var med en ok brukt med alle delene jeg kjøpte så da blir det ett lakkstrøk på den så blir det bra for å skru fast plastskjermen over.
Nå bruker jeg mere tid på å oppdatere XS500 tråden her enn jeg bruker på sykkel’n i garasjen så vi får se

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Yamaha XS500D 1H2
edit dobbel
Sist redigert av mekkern den 22 apr 2024, 19:52, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Yamaha XS500D 1H2
Er ikke det du kaller kondensator blinklysreleet? ser likt ut som det jeg har på 450èn
Edit:_ jeg så den nå gjemt bak noen ledninger.
Pussig montasje forresten-de pleier å ligge kloss på stiftene..eller er denne til noe annet?
Edit:_ jeg så den nå gjemt bak noen ledninger.

Pussig montasje forresten-de pleier å ligge kloss på stiftene..eller er denne til noe annet?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Yamaha XS500D 1H2
Veldig uvanlig å plassere kondensator langt fra stiftene, også uvanlig med en kondensator til flere stifter. Men ja det er kondensator som sitter under høyre sidedeksel, ta en titt på linken @mekkern så ser du kondensator sammen med de andre tenningsdelene.mekkern skrev: 22 apr 2024, 19:52 Er ikke det du kaller kondensator blinklysreleet? ser likt ut som det jeg har på 450èn
Edit:_ jeg så den nå gjemt bak noen ledninger.![]()
Pussig montasje forresten-de pleier å ligge kloss på stiftene..eller er denne til noe annet?
https://yambits.co.uk/ignition_system_p ... xs500.html
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Måtte prøve montere senterstøtta jeg fikk tak i før den sandblåses og lakkeres. Bytta jordkabel til batteriet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Forgasserne står for tur nå med ett skikkelig løft både funksjonelt og estetisk, da melder behovet seg for en god ultralydvasker som må lånes eller kjøpes. Alle gamle deler skal være inntakt med filterboks og nytt luftfilter samt to komplette dele forgassere hvis behov. Pakninger, gummimembraner, flotørventiler og evt deler ved behov byttes.
Har også alle deler for å bygge opp nytt sete, nytt setetrekk, ny setestropp, nye lister med skruer for h + v side av setet, en gammel fin bunnplate, en gammel rusten bunnplate men med plastluke for vognkort som flyttes over til den hele, har to setepolstringer hvor jeg bruker den som ser best ut ev med noen små utbedringer ved behov.
Body kit som består av forskjerm, bensintank, to sidedeksler og bakskjerm er klare for lakk så fort jeg får levert dekaler som skal på. Lyktehus og lykteører lakkeres i sort.
Ved behov for kabelskjøter, kontakter i ledningsalaten i hovedlykta så har jeg brukte deler som kan brukes ved behov.
Fikk en liten pakke igår med brukt motordeksel over fremre drev hvor det som satt der var sprekt rundt ett festehull. Fikk også tak i en bremsesplitter med slanger til forbremsen som mangla splitter’n.
Har også alle deler for å bygge opp nytt sete, nytt setetrekk, ny setestropp, nye lister med skruer for h + v side av setet, en gammel fin bunnplate, en gammel rusten bunnplate men med plastluke for vognkort som flyttes over til den hele, har to setepolstringer hvor jeg bruker den som ser best ut ev med noen små utbedringer ved behov.
Body kit som består av forskjerm, bensintank, to sidedeksler og bakskjerm er klare for lakk så fort jeg får levert dekaler som skal på. Lyktehus og lykteører lakkeres i sort.
Ved behov for kabelskjøter, kontakter i ledningsalaten i hovedlykta så har jeg brukte deler som kan brukes ved behov.
Fikk en liten pakke igår med brukt motordeksel over fremre drev hvor det som satt der var sprekt rundt ett festehull. Fikk også tak i en bremsesplitter med slanger til forbremsen som mangla splitter’n.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Har lånt Ultralydvasker tidligere men jeg må ha en selv, bestilt «samme» type som jeg har lånt VEVOR 10L Ultrasonic Cleaner NOK 1186,- inkl frakt
Link:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802t9l51e
Link:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 1802t9l51e
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ultralydvasker’n er i hus sammen med nye gummi membraner til forgasserene, venter fortsatt på overhalings kit til forgasserene som består av pakninger, dyser, nåler, fjører etc. Venter også på dekal kit som må være i hus før lakk.
Har bestemt meg for å lakkere body kit i rød med sølv eller gull dekaler, må se hvordan dekalene ser ut når jeg får de. Har forsøkt å finne ut hvilke rød farge som ble brukt på vedlagt bilde, har blitt tipset om Ducati rød eller Ferrari rød (rosso corsa). Kanskje @kjellv har kode eller navn på fargen …
Fant bilder av fargene jeg ble tipset om men det beste hadde vært å hatt Yamaha fargekode, navn på farge eller en fargeprøve selvfølgelig overfor lakkerer’n.
Har bestemt meg for å lakkere body kit i rød med sølv eller gull dekaler, må se hvordan dekalene ser ut når jeg får de. Har forsøkt å finne ut hvilke rød farge som ble brukt på vedlagt bilde, har blitt tipset om Ducati rød eller Ferrari rød (rosso corsa). Kanskje @kjellv har kode eller navn på fargen …
Fant bilder av fargene jeg ble tipset om men det beste hadde vært å hatt Yamaha fargekode, navn på farge eller en fargeprøve selvfølgelig overfor lakkerer’n.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha XS500D 1H2
Dessverre, Yamaha har ikke oppgitt fargekoder noe sted, så det har jeg ikke. Jeg vet at flere av Yamahas farger ikke finnes i fargekartet med RAL nummer, der det er ganske avanserte metoder for å få fram riktig farge.
Ta med deg en del fra sykkelen til en lakkspesialist som for eksempel selger Standox. De pleier å ha fargescanner og kan scanne riktig farge hvis de har en lakkflate på 10x10 cm som er ganske flat. Da kan de som regel blande riktig farge til deg.
Ta med deg en del fra sykkelen til en lakkspesialist som for eksempel selger Standox. De pleier å ha fargescanner og kan scanne riktig farge hvis de har en lakkflate på 10x10 cm som er ganske flat. Da kan de som regel blande riktig farge til deg.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Takker @kjellv men jeg har ingen del med lakk på, har bare bilde av sykkel’n jeg posta.
Da er forhåndsbestilte deler til forgasserne i hus og venter på arbeidslyst eller må vel bli arbeidsvær nå i finværet
Kjøpte deler her (Cruzinimage is an Japanese based International online shop)
https://www.cruzinimage.net/
Da er forhåndsbestilte deler til forgasserne i hus og venter på arbeidslyst eller må vel bli arbeidsvær nå i finværet

Kjøpte deler her (Cruzinimage is an Japanese based International online shop)
https://www.cruzinimage.net/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ett av få steder jeg finner eller får info om XS500 er FB gruppa «yamaha xs 500», informasjon vedrørende farge eller kode:
Sykkelen på bilde er en Yamaha GX500 produsert for Japan med 1J3-modellkode bygget i 1976. Se her:
https://global.yamaha-motor.com/showroo ... ?id=118400
Fargekode for røde Yamaha året 1976 var:
HTR 1976 Heat Red (HTR)
1E6 1976 CHAPPY RED
Dessuten kan denne være verdt å sjekke ut…
https://www.brandcolorcode.com/yamaha
https://www.schemecolor.com/yamaha-red-color.php
Så er det en ekspert i Itzehoe, Nord-Tyskland:
https://motorradlack.de/
Mer fra sør for grensen din:
https://parts4motorcycles.de/Alle-Farbc ... -Uebericht =
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Dekal kit er kommet og ser bra ut, ble litt overrasket over størrelsen på tankemblemet men har foretatt ett kontrollmål fra bilde og det stemmer bra. Hvis lakkerer’n bruker bare ett dekal sett vil jeg ha ett i gull og to i sølv jeg kan selge
Fargevalget er nå endelig, bestemte meg for å lakkere body kit i rød som på bilde med gull dekaler … en farge lakkerer’n var kjent med. Har levert body kit sammen med dekaler for lakkering så da blir det litt spennende å se hvordan resultatet blir når delene er ferdig lakkert
Lakkerer’n «Brilliant MC Lakkering» Link: http://brilliantmclakkering.no/ Har samme adresse som «Skandinavisk Motorsykkel Center» Furumoen 51, 2240 Magnor Link: https://skandinaviskmc.no/
Tidligere har jeg klargjort delene for lakk, demontert tanklokk, demontert to bensinkraner og vasket delene pluss fjernet gamle dekaler. Innvendig ser bensintanken veldig bra ut med tanke på alder og at den har vært lagret uten bensin.
Ingen ting overrasker meg når gamle motorsykler demonteres … bensintanken har vært av selvfølgelig og gummi for fester blir morkne over tid så da er det brukt en rull med elektriker tape som passet i sporet på ramma i stedet for å kjøpe nye gummier. Se bilde og ja det funket men nå blir det nye gummier

Fargevalget er nå endelig, bestemte meg for å lakkere body kit i rød som på bilde med gull dekaler … en farge lakkerer’n var kjent med. Har levert body kit sammen med dekaler for lakkering så da blir det litt spennende å se hvordan resultatet blir når delene er ferdig lakkert

Lakkerer’n «Brilliant MC Lakkering» Link: http://brilliantmclakkering.no/ Har samme adresse som «Skandinavisk Motorsykkel Center» Furumoen 51, 2240 Magnor Link: https://skandinaviskmc.no/
Tidligere har jeg klargjort delene for lakk, demontert tanklokk, demontert to bensinkraner og vasket delene pluss fjernet gamle dekaler. Innvendig ser bensintanken veldig bra ut med tanke på alder og at den har vært lagret uten bensin.
Ingen ting overrasker meg når gamle motorsykler demonteres … bensintanken har vært av selvfølgelig og gummi for fester blir morkne over tid så da er det brukt en rull med elektriker tape som passet i sporet på ramma i stedet for å kjøpe nye gummier. Se bilde og ja det funket men nå blir det nye gummier

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Demontert sete for å forberede restaurering, sete har vært trekt om tidligere noe det også bærer preg av. Trekket ligner ikke på originalen i fasong, stoppet under var trukket med plastikk noe som ikke er fra produsent. Nesten ingen av skruene er like og på listene er det brukt en miks av treskruer og gjennomgående pluss skiver i diverse størrelser. Trekket var delvis festet med de originale piggene som bøyes, popnagler, lim og diverse skruer som nevnt. Tross iherdig jobbing med skruene klarte jeg å knekke en til setestroppen så den må jeg få ut restene av.
Tenker å se godt over bunnplate til sete og evt reparere skavanker pluss lakkeres sort, deretter brukes setepute (stoppet) fra det sete som er best av de to jeg har. Demonterer alt som kan brukes fra reservesete men bunnplate er så rusten så den er det ikke håp for med mindre det er den eneste på kloden. Har nytt setetrekk, setestropp, to nye chromlister med festeskruer og muterer.
Når jeg er ferdig med bunnplate, har sortert ut delene og stoppet som skal brukes er jeg usikker på om jeg skal sluttføre jobben selv eller få hjelp av en salmaker for å få den siste finishen på sete. Vil for all del ikke ende opp med ett resultat tilsvarende det som var der da det vil rasere hele sluttresultatet. Noen bilder fra utgangspunktet og underveis:
Her kommer bilder av reservesete som jeg tar deler fra og kanskje jeg også bruker stoppet eller heter det pute … uansett dere skjønner hva det er. Bilde viser at det er litt mer fasong / linjer på dette vs det som har vært trukket om tidligere.
Tenker å se godt over bunnplate til sete og evt reparere skavanker pluss lakkeres sort, deretter brukes setepute (stoppet) fra det sete som er best av de to jeg har. Demonterer alt som kan brukes fra reservesete men bunnplate er så rusten så den er det ikke håp for med mindre det er den eneste på kloden. Har nytt setetrekk, setestropp, to nye chromlister med festeskruer og muterer.
Når jeg er ferdig med bunnplate, har sortert ut delene og stoppet som skal brukes er jeg usikker på om jeg skal sluttføre jobben selv eller få hjelp av en salmaker for å få den siste finishen på sete. Vil for all del ikke ende opp med ett resultat tilsvarende det som var der da det vil rasere hele sluttresultatet. Noen bilder fra utgangspunktet og underveis:
Her kommer bilder av reservesete som jeg tar deler fra og kanskje jeg også bruker stoppet eller heter det pute … uansett dere skjønner hva det er. Bilde viser at det er litt mer fasong / linjer på dette vs det som har vært trukket om tidligere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Apropos trekke om sete hadde jeg tenkt å sette bort til en salmaker for å få så bra resultat som mulig men i en artikkel her var det mange gode tips for hvordan du gjør det.
Tips for re-covering a motorcycle seat like a pro:
https://www.hagerty.com/media/maintenan ... ike-a-pro/
En «to-do list» er ikke noe jeg vanligvis har benyttet meg av men det hender jeg noterer og spesielt ting som bør skaffes / kjøpes.
Write a to-do list for your project, even if it’s a bit depressing:
https://www.hagerty.com/media/maintenan ... epressing/
Tips for re-covering a motorcycle seat like a pro:
https://www.hagerty.com/media/maintenan ... ike-a-pro/
En «to-do list» er ikke noe jeg vanligvis har benyttet meg av men det hender jeg noterer og spesielt ting som bør skaffes / kjøpes.
Write a to-do list for your project, even if it’s a bit depressing:
https://www.hagerty.com/media/maintenan ... epressing/
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Yamaha XS500D 1H2
Var xs 500 først av japsene med 4 ventiler pr cylinder?
Jeg ser at den har balanseaksel også.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2078.htm
Jeg ser at den har balanseaksel også.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2078.htm
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Yamaha XS500D 1H2
@Jompa den ble introdusert i 1972 som den første med 4 ventiler pr sylinder og balanseaksel og var i salg i nesten alle markeder allerede 1973 som TX500 men ble omdøpt til XS500 i 1975. TX500’n er i mine øyne klassisk i utseende og penere vs XS500 som er kantete men lett kan bygges om til TX, med XS kom det en del endringer til det bedre og mange problemer ble borte. Motoren hadde først to-delt topplokk som senere ble ett stykke sammen med endring av eksosutslipp fra ovale til runde.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1