Her trenger du å beskytte den mot snøføyk og annet. Minimum et tak, helst også pumpehus om den er utsatt for snø.Solo-rider skrev: 03 mar 2024, 13:58FredrikE24 skrev: 03 mar 2024, 13:39 Det er vel bare å få sjekket fyllingen. Mulig du har lekkasje.
Jeg mener ikke du skal hive den ut. Jeg heiv ut General-varmepumpa jeg hadde fordi den var utslitt.
Lite effekt på min Mitsubishi Kaiteki 6600 i snøperioden vi hadde i vinter.
Den lokale forhandleren gikk ut i avisa og rådet tine isen på fordamperen med varmt vann.
Varmepumpa installert høsten 2021. Er det noe ide og montere hus på varmepumpa + eventuelt å ha varmekabler på den ?
Er vel også på tiden med en service på den. Etterfylle kjølemedie ?
Ising på fordamper er ofte som følge av fuktig luft som fryser på kjøleflaten. Det er faktisk mest vanlig med ising rundt 0 grader eller væromslag. Er det -10-15 grader ute, så skal det gå helt greit.
Det som er avbildet her, er ikke samme type ising som dypen har problemer med.
Mitsubishi har forøvrig ferdig hus å få kjøpt. Kommer i tre deler man bare kaster sammen..
Jeg har forøvrig kjørt Mitsubishien min hele vinter, også da det var 25 minus uten andre varmekilder. Ikke et feilslag, aldri dårlig varme fra den kanten. At COP'en synker er ikke annet enn å forvente med lave utetemperaturer.