Du kan være helt trygg på at GS ikke vil bli kjøpt

Du kan være helt trygg på at GS ikke vil bli kjøpt
Ja, der er vi nok ganske like, bortsett fra at hotell er noe jeg skyr som pesten. Jeg foretrekker heller hytter :)lazyboy skrev: 02 mai 2024, 23:21 Prøvde meg på et likt prosjekt sjøl for et par tre år siden. Nå har jeg amok hengekøye x2, oppblåsbare underlag, primuser , tarper , kokekar , primus osv og ligger fortsatt på hotel eller hytter. Rammmeavtaler gjør seg best på porsgrund porselen. Og biffen smaker best servert..![]()
Lite mygg og knott også i baren![]()
Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.
Ja det å finne en bra camp er ikke alltid så lett, om en vil ha "alle fasiliteter", som en grein å sitte på, en bekk å fylle vann ifra, nærmt vei, men vil ikke forstyrres av veien osv. Var på trøsykkeltur i Lofoten for endel år siden og trodde vi hadde funnet en grei plass men den manglet bekken. Vi hadde fulle vannflasker, men ville spare litt på det, så vi kokte pasta på sjøvatn, men det vil jeg prøve å unngå til senere....Bjerknez skrev: 03 mai 2024, 09:17Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.
Nå er ikke nærheten til sjø og vann det aller viktigste, men det er jo et stort pluss selvsagt. Jeg har vel brukt rundt 5.000 kroner nå på telt og diverse. Overnatter vi totalt 5 dager i Sverige vil jeg si at den summen er tjent inn, mer eller mindre.Canutus skrev: 03 mai 2024, 10:12Ja det å finne en bra camp er ikke alltid så lett, om en vil ha "alle fasiliteter", som en grein å sitte på, en bekk å fylle vann ifra, nærmt vei, men vil ikke forstyrres av veien osv. Var på trøsykkeltur i Lofoten for endel år siden og trodde vi hadde funnet en grei plass men den manglet bekken. Vi hadde fulle vannflasker, men ville spare litt på det, så vi kokte pasta på sjøvatn, men det vil jeg prøve å unngå til senere....Bjerknez skrev: 03 mai 2024, 09:17Ja, det har jeg funnet ut. Sitter å leter på Google maps med street View. Har funnet noen aktuelle steder tror jeg. Men deter ikke så lett faktisk. Man skal jo helst ha mulighet til å parkere syklene like ved også.greina skrev: 03 mai 2024, 09:09 Hvis du skal villcampe og ikke har bestemt deg for sted, så er det lurt å beregne litt god tid. Det er ikke alltid man finner egnet sted på første forsøk.![]()
Da skal jeg heller klare meg uten den greinen å sitte på. Ett tips da er å finne en stor stein å sitte med knebøy innimot. Den metoden virker over tregrensen også, sommer som vinter.