Jeg har spekulert litt på dette den siste tida, og har kommet til at her skjer det fundamentale og uventede forandringer hos deg. Her har noe radikalt skjedd. Jeg mistenker at du endelig er på vei ut av skapet og har innsett at du er i ferd med å bli en "gubbe". Du kjenner en tiltrekning mot "the simple life", lengter ut av det urbane A4 livet når du skal koble av noen dager. Kjenner en dragning mot stillheten og roen naturen. Du har lyst til å kjenne på den fullkomne friheten med å sitte helt alene ved et kaffebål i vannkanten utenfor teltet med en pils i handa. En ferietur der klokka og mobiltelefonen kan ligge i tankveska, du trenger dem ikke. Du kan la tankene spinne over ting du ellers aldri har tid til. Ingen stress. Tanker og ideer om hvor du skal slå opp teltet neste kveld er mest framtredende, men du vet at du trenger ikke ha en konklusjon om dette klar neste morgen, det er bare å begynne å kjøre for du finner alltid et sted som egner seg.
Jeg aner også at når denne sommeren er over kjenner du lysten til å bytte motorsykkel. Når det har gått opp for deg at den store tunge Rocketen ikke er spesielt godt egnet til å finne de fineste overnattingsplassene. Du vet allerede at du må kjøre noen mil på dårlig grusvei for å finne disse perlene. De ligger ikke langs E45. Den ultimate friheten ligger i en lettere sykkel, noe som takler de dårligste veiene helt fram til teltplassen. Som en ekte Triumphmann vil jeg tro du allerede til høsten begynner å se for deg f.eks en Tiger 900, fullspekket med motorbøyler og lavt monterte tåkelys, 50/50 dekk, softbags og vindskjerm til neste sommertur.
Jeg følger utviklingen med stor spenning, og ønsker deg hjertelig velkommen blant oss traktorgubbene