Kjøpe sykkel for å øvelseskjøre?

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Svar
Trettifembananer
Motorsykkelen din: Lager konto for å stille et spørsmål i forbindelse med dette

Kjøpe sykkel for å øvelseskjøre?

Legg inn av Trettifembananer »

Hei!
Tar A2 lappen nå og vurderer å kjøpe en sykkel for å øvelseskjøre. Føler at det blir altfor dyrt å betale for kjøretimer når det er snakk om mengdetrening jeg kunne gjort privat med en ledsager. Hva ville dere anbefalt å gjøre?

Tusen takk for svar.

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: Kjøpe sykkel for å øvelseskjøre?

Legg inn av Greddy »

Tja, hvis du skal ha sykkel først som sist, så er det like greit å begynne med en A2 sykkel. Din første sykkel vil aldri være en "keeper" uansett. Kjøp en med velteklosser, og du er good to go

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: Kjøpe sykkel for å øvelseskjøre?

Legg inn av SveinHa »

Har du ledsager som stiller opp så få deg sykkel like godt med en gang. Mengdetrening blir dyrt på kjøreskole men det er like viktig med teknikk og teori.

Jeg har også bare A2 men kjøpte en A sykkel og nedklasset den til A2 med sett fra greybikes.no (+ visning på SVV). Om jeg skulle finne på å oppgraderre lappen til A så vet jeg ikke om jeg kommer til å oppgradere sykkelen igjen for til mitt bruk har den rikelig med både krefter og bånndrag og har et litt større marked om jeg skulle finne på å selge den igjen.

...og: Velkommen til mcsiden.no :mc5
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar