Jeg hadde samme sovepose som deg. Fantastisk sovepose. Den ble litt kald i Australia med minus 3 om natten, men ellers er den helt super. Jeg gav den bort til han jeg lånte sykkelen av og kjøpte meg den samme påsoveposen i superlight utgaven.Bjerknez skrev: 26 mai 2024, 12:12 Uansett, så har jeg funnet ut at dunpose er genialt grunnet pakkstørrelse. Posen kan jo nesten komprimeres uendelig. Mye lettere og pakke ned etc. faktisk kan jeg komprimere min pose mer enn den medfølgende komprimeringsposen klarer.
Dunpose har sine bakdeler selvsagt, men det er bakdeler som ikke bryr meg veldig. Det ene er fuktighet. Dun mister isoleringsevnen hvis den blir våt. Det er ikke noe som bryr meg soden jeg neppe kommer til å sove ute i regnvær. Den andre grunnen er prisen. Litt dyrere enn vanlig fiberpose, men ikke veldig mye egentlig... :)
På mc tur så bruker jeg bare dun pose. Samme på vinteren, har en extrem sovepose som jeg bruker når jeg vet det kommer til å være minusgrader hele tiden. Fiberposer bruker jeg kun når jeg vet det blir vått.