Så om noen ønsker seg en ren raset Bicon Havanaise valp så erxdet bare å plinge på.
Dette er røytefrie og allergi vennlig rase. En følgesvenn rett og slett
Så får vi håpe du ikke melder deg ut fra MCsiden.no...Jompa skrev: 29 mai 2024, 21:40 Har akkurat rensket opp i vennelista på Facebook.
Først alle "venner" jeg ikke engang vet hvem er.
Alle lokal- , fylkespolitikere, og samepolitikere.
Folk jeg ikke omgås lengre og mange som samler på fb-venner.
Så lista er halvert, ingen av de jeg har slettet har så langt sendt venneforespørsel eller spurt om årsaken til at de er slettet.
Jeg er ellers i utmeldingsmodus for tida.
Har meldt meg ut av fagforeningen.
Etter 40 år som organisert i forskjellige forbund har jeg kommet til at jeg aldri har hatt bruk for å være organisert.
Ikke bidrar jeg med noe heller.
Er i ferd med å melde meg ut av musikk korpset også.
Fritidsaktiviteter som avhenger av andre folk er for det meste stress og mas.
Ga opp Fakebook for flere år siden fordi der er så mye både sensur og propaganda. Når FBs administratorer overstyrer admin i lukkede grupper til gruppeadmins store frustrasjon har de gått langt over streken for sømmelig oppførsel. Der er mange gode grupper på FB som jeg savner men jeg klarer ikke å støtte et regime jeg liker så lite. Det eneste Zukkermannen forstår er om brukerne flykter, bare å ha en død konto liggende er en støtte som teller i regnskapet... Jeg gjør det jeg kan for å unngå å støtte FB/Meta men ser at mange jeg omgås ikke på noen måte ser galskapen og synes Fakebook er fantastisk...og så er det jo helt gratis....Bjerknez skrev: 30 mai 2024, 01:34 Holder med deg @Jompa![]()
...
Så jeg har ikke noe i mot at "vennene" mine er tilgjengelige, men jeg trenger ingen daglig oppdatering av været på Facebook fra dem. Derfor blir neste steg for min del å slette hele Facebook kontoen, gitt at det ikke går på bekostning av Messenger.
En ting er hva venner skriver og poster på Facebook, men det er pokker meg ikke måte hva som deles over en lav sko. Det popper gud bedre meg opp delingsannknser i et staka kjør som bryr meg midt i ryggen og ikke nok med det, Facebook sine egne reklamer ødelegger jo hele feeden også. Dette har blitt mye værre de siste årene å jeg er ganske sikker på at Facebook sagte med sikkert går mot døden slik vi kjenner det i dag.
...
Snapshat er egentlig noe jeg hater, men som jeg bruker fordi bildene jeg tar sat beskjedene jeg sender ikke blir lagret.
MeWe har tilsvarende/lik funksjon som Messenger men du er jo avhengig av at de kontaktene du har behov for også "konverterer".
Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der … Dummies guide eller lignendeSveinHa skrev: 30 mai 2024, 09:01
Er kun på MeWe og Snap. MeWe er ganske det samme som FB men de tar personvernet alvorlig og sensurerer ikke. Betaler frivillig en liten slant til MeWe i ny og ne for å opprettholde et godt tilbud.
Det koster ingenting men en kan velge å frivillig støtte MeWe økonomisk. Bare å hive seg i gang og se hva det er...dypen skrev: 30 mai 2024, 09:51Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der
Måtte se hva dette var / er … foreløpig ikke så mye klokereSveinHa skrev: 30 mai 2024, 10:08Det koster ingenting men en kan velge å frivillig støtte MeWe økonomisk. Bare å hive seg i gang og se hva det er...dypen skrev: 30 mai 2024, 09:51Hva koster det å bruke MeWe … Hvordan er brukeropplevelsen der, likt FB … Er det interesse brukergrupper både offentlige og private der