Yamaha T7 er en veldig fin sykkel men når jeg ser på spec og spesielt hk blir det litt lite … da frister Transalp 750 på 92 hk mer.Bjerknez skrev: 30 mai 2024, 00:31Okay. Man ser jo hvorfor. Den ser vertfall mer påkostet og bedre ut. Disse er vel produsert i Kina, men det er jo enkelte av KTM sine modeller også har jeg lest.dypen skrev: 30 mai 2024, 00:21Har vært i kontakt med forhandler på den der og har vel vært inne her på forumet tidligere med info, mener den kom på ca 200k med alt utstyr.Bjerknez skrev: 30 mai 2024, 00:04 Denne har også omtrent like mange hester og newtonmeter, og den ser langt mer påkostet ut. Men noe mer enn det vet jeg ikke om den. Kom over den tilfeldig.
https://cfmoto.no/motorsykler/800-mt-touring/
Klart Honda føles som et tryggere valg, men utseendemessig så vinner CFMoto hands down her vertfall.
Skulle jeg hatt en lettvekts adventure i dag hadde Yamaha T7 vært en kandidat hos meg. Blir ikke våt i øynene av å se på den heller, men jeg mener totalpakka er veldig god. Men som hovedsykkel ville jeg ikke hatt en slik.
I en slik type sykkel er uansett ikke antall hester viktig for min del. Man skal kjøre grusveier og da er det vel sjelden man gidder å jage de hestene. Moment trenger man vel ikke i bøtter og spann av heller da underlaget uansett i stor grad er grus.
Skulle jeg hatt en adventure sykkel som hovedsykkel ville jeg hatt en sykkel som gjorde det bra både på grus og motorvei. Da kommer man ikke utsnom GSA1250, KTM1290 etc. men så har man vekten og størrelsen da....
Men @Bjerknez en KTM 1290 SAS / SAR er ikke tung … ligger på 215 - 220 kg tørr avhengig av modell. Stor, nei den er høyreist men slank og er du kortvokst vil laveste sete løse det for de fleste. Den kan brukes til alt og med en motor de fleste vil elske, hele sykkel’n er bare rå … Du skal heller ikke glemme 1050, 1090, 1190 som er i samme kategori av brukte sykler. Har du prøvekjørt en 1050 med oppgitt hk på 95 blir du garantert overrasket over moment som føles som 1290 før turtall begrenser slår inn. Snakker av erfaring