Hva har du i lommelerka når du er på MC tur?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Hva har du i lommelerka når du er på MC tur?
Vi liker forskjellige ting her i livet. Noen står absolutt ikke sist i køen når det serveres alkohol, mens andre ikke klarer å flykte fort nok fra det.
Men denne tråden er egentlig tilegnet oss som liker en dram i ny og ne (eller ofte....) og som gjerne har med seg lommelerke når man er på MC tur.
Spørsmålet her er jo enkelt og avsløres allerede i tittelen, men jeg spør igjen:
Hva er favorittdrikken som du fyller opp lommelerken med på MC tur?
Men denne tråden er egentlig tilegnet oss som liker en dram i ny og ne (eller ofte....) og som gjerne har med seg lommelerke når man er på MC tur.
Spørsmålet her er jo enkelt og avsløres allerede i tittelen, men jeg spør igjen:
Hva er favorittdrikken som du fyller opp lommelerken med på MC tur?
- Bjerknez
- Kontakt:
Re: Hva har du i lommelerka når du er på MC tur?
Personlig står jeg ganske langt frem i køen når det finnes alkohol, men det er faktisk sjeldent jeg drikker noe annet enn ØL. Sikkert fordi jeg som oftest er på tur i finvær og helst på sommeren og da smaker en kald ØL bedre.
MEN... jeg har så absolutt sansen for de edlere dråper også. Jeg har den siste tiden lært meg å like Cognac i forskjellige varianter.
I lommelerka derimot har jeg stor tro på "Jack Daniels Tennessee Honey" Dette er en Whiskey likør med 35% alkohol som er en meget god allrounder.
Jeg har også stor tro på "Bache Gabrielsen XO Fine Champagne"
MEN... jeg har så absolutt sansen for de edlere dråper også. Jeg har den siste tiden lært meg å like Cognac i forskjellige varianter.
I lommelerka derimot har jeg stor tro på "Jack Daniels Tennessee Honey" Dette er en Whiskey likør med 35% alkohol som er en meget god allrounder.
Jeg har også stor tro på "Bache Gabrielsen XO Fine Champagne"
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Alltid hjemmebrygget, om man kan bruke et slikt ord
, urtebrennevin.
Urter jeg har plukket selv og brygget med nøytral ren 60 % alc. fra Polet.
Dette siden jeg hverken har tilstrekkelig kunnskap om å lage god sprit/godt brennevin. Dessuten har jeg ikke utstyret som trengs til slik produksjon...
Også er det visst noen regler som tilsier at det er kun Arcus/Vinmonopolet som har tillatelse til å produsere slikt her i landet...
.
Fyller opp denne når jeg er på tur, ja
:

Urter jeg har plukket selv og brygget med nøytral ren 60 % alc. fra Polet.
Dette siden jeg hverken har tilstrekkelig kunnskap om å lage god sprit/godt brennevin. Dessuten har jeg ikke utstyret som trengs til slik produksjon...

Også er det visst noen regler som tilsier at det er kun Arcus/Vinmonopolet som har tillatelse til å produsere slikt her i landet...

Fyller opp denne når jeg er på tur, ja

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
I lerka mi blir det nok en eller annen form for edle dråper (Edel) fra Opplandske Spritfabrikk.
Et annet alternativ er Løitens Sommer-Aquavit, som er forbausende god i forhold til prisen.
Et annet alternativ er Løitens Sommer-Aquavit, som er forbausende god i forhold til prisen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- Canutus
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Kontakt:
Nå kjører jeg mest kveldsturer eller dagsturer, så da blir det naturligvis ikke noe på lerken.
Men har en billig lerke jeg er nokså glad i og ha tilgjengelig her og der og ofte på telttur. Den er nokså liten, så det er jo ofte greit å ha mulighet til å etterfylle....
Den har mang en gang hvert fylt med:
Bache-Gabrielsen X.O. eller Nansen XO men på lerke og ofte hjemme foretrekker jeg egentlig helst whisky som Balvenie, Glenlivet eller Dalwhinnie m.fl.
Men har en billig lerke jeg er nokså glad i og ha tilgjengelig her og der og ofte på telttur. Den er nokså liten, så det er jo ofte greit å ha mulighet til å etterfylle....

Den har mang en gang hvert fylt med:
Bache-Gabrielsen X.O. eller Nansen XO men på lerke og ofte hjemme foretrekker jeg egentlig helst whisky som Balvenie, Glenlivet eller Dalwhinnie m.fl.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg er en av dem som også gjerne kan sitte og nippe til en Xante også jeg da. Jeg liker likører, men da må dem som sagt være litt sterke. 35% ++
- Domino
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
I min lommelerke vil det fortrinnsvis være Braastad XO. Og jeg kan gjerne supplere med denne kombinasjonen:
Edit: Ved nærmere ettertanke kan det nok like gjerne være Ron Zacapa Centenario Sistema Solera 23 på den lerka.
Edit: Ved nærmere ettertanke kan det nok like gjerne være Ron Zacapa Centenario Sistema Solera 23 på den lerka.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Domino den 10 jun 2024, 11:01, redigert 1 gang totalt.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Enten " russian standard platinum" vodka som jeg har litt av ennå eller "Ron zapaca 23 solara"rom.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Støtter Sommer-AquavitKåreDump skrev: 10 jun 2024, 10:40 I lerka mi blir det nok en eller annen form for edle dråper (Edel) fra Opplandske Spritfabrikk.

Jeg er stor fan av rom. Gjerne Morgan, men helst Plantation 20års jubileum xo.
https://www.vinmonopolet.no/Land/Barbad ... /p/9456501
I følge flere er dette grunnet at jeg ikke har forlatt puberteten. Det kan hende, men liker det som smaker godt.
Men er enkelt og godt med en kald pils også.
https://www.vinmonopolet.no/Land/Barbad ... /p/9456501
I følge flere er dette grunnet at jeg ikke har forlatt puberteten. Det kan hende, men liker det som smaker godt.
Men er enkelt og godt med en kald pils også.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
Ingenting. Lommelerka legger jeg igjen hjemme!
- Bjerknez
- Kontakt:
Men hva har du i lommelerka når du har den hjemme da?
Eller bruker du den som penneholder?

- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Veldig begrenset med bruk av "lerkestoff" men noen favoritter har jeg nå...
Løiten Destillatørens Blend
Stroh 60
Bache Gabrielsen
Lyng Norwegian Botanical Gin
og ikke minst: Kjærestens Aronialikør og min Brenneneslelikør.
Whisky er ikke "my cup of tea" om en kan si det sånn...
Løiten Destillatørens Blend
Stroh 60
Bache Gabrielsen
Lyng Norwegian Botanical Gin
og ikke minst: Kjærestens Aronialikør og min Brenneneslelikør.
Whisky er ikke "my cup of tea" om en kan si det sånn...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Lyst til å dele oppskriften med en som har stor sans for brennesle

Eller er oppskriften en forretningshemmelighet

Forståelig hvis så er tilfelle selvfølgelig

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.